نقد و بررسی فیلم Back to Black بازگشت به سیاهی در مورد ایمی واینهاوس

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Back to Black

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر در زمان به عقب برگردید و یکی از هنرمندان مورد علاقه خود را بشناسید چه حسی خواهد داشت؟ فیلم جدیدی به نام بازگشت به سیاهی، ما را به چنین سفری می برد و بینندگان را مستقیماً به دنیای خواننده نمادین، امی واینهاوس می کشاند. ایمی که در دهه 1980 در لندن به دنیا آمد، اشتیاق و استعداد خود را برای موسیقی از سنین جوانی نشان داد. او به وضوح تحت تأثیر بزرگان سبک جاز مانند بیلی هالیدی قرار گرفت، اما سبک خود را با عناصر سول، آر اند بی و پاپ القا کرد. در 20 سالگی، امی با آوازهای قدرتمند و در عین حال بازیگوش خود، هر بار، موجی در لندن ایجاد می کرد. در همین زمان بود که فیلمسازان به داستان جذاب ایمی علاقه نشان دادند. در سال 2015، مستند تحسین شده ایمی، در کنار مبارزات شخصی که او شجاعانه در اشعار خود به آن پرداخته بود، بینشی از موهبت های موسیقی او ارائه کرد. نگاه صمیمی فیلم به زندگی ایمی، با تکیه بر فیلم ها و مصاحبه هایی که قبلاً دیده نشده بود، به وضوح در بین مخاطبان طنین انداز شد و اکنون کارگردان، سم تیلیور جانسون، قصد دارد ما را از طریق نمایشنامه سازی به دنیای ایمی بازگرداند. در حالی که برخی از طرفداران نسبت به فیلمنامه ای که قبلاً توسط چنین مستند معتبر پوشش داده شده بود شک داشتند، فیلم بازگشت به سیاهی نوید می دهد که دیدگاه منحصر به فردی ارائه دهد.

 

نقد و بررسی فیلم Back to Black بازگشت به سیاهی

درآمدی بر داستان فیلم بازگشت به سیاهی

ما با ایمی واینهاوس به عنوان یک خواننده نوجوان با استعداد فوق العاده آشنا می شویم که در اوایل دهه 2000 وارد صحنه موسیقی لندن می شود. اگرچه او از مدرسه تئاتر اخراج شده، اما استعداد ناب و سبک منحصر به فرد او تحت تأثیر موسیقی جز از اولین اجراهای او مشهود است. شرکت ضبط ترانه به سرعت او را بر اساس جذابیت و مهارت او دست به جذبش می زند. استعداد طبیعی و اعتماد به نفس و درخشش او، دیدگاه هنری اش را در برابر فشارها برای انطباق با استانداردهای پاپ ابراز می کند. در حالی که این موفقیت اولیه با اولین آلبوم او یعنی فرانک به ارمغان می آید، اما تنش های اجرایی، موانع آینده را نیز برای او پیش بینی می کند. پس از آن است که او با بلیک ملاقات می کند. این ملاقات در یک برخورد اتفاقی رخ می دهد که البته جادویی شروع می شود اما به زودی سرنوشت را تغییر می دهد. بلیک و ایمی وارد یک رابطه عاشقانه می شوند که با شور و اشتیاق عمیق تغذیه می شود، اما همچنین مواد مخدر از حالت تفریحی به قوت غالب آنها تبدیل می شود. از آنجایی که رابطه آنها از طریق جدایی شکل می گیرد، ایمی غم و اندوه خود را در آهنگ هایی می ریزد که او را به یک ستاره تبدیل می کنند.

 

نقد و بررسی فیلم Back to Black بازگشت به سیاهی

درخشش ماریسا آبلا در نقش ایمی واینهاوس در فیلم Back to Black

ماریسا آبلا به خاطر بازی در نقش ایمی واینهاوس شایسته ستایش جدی است. آبلا از آواز قدرتمندش گرفته تا ابراز شادی، درد و هر آنچه در این بین دارد، تبدیل به واینهاوس می شود. او رفتارهای نمادین خود را مانند نحوه ارائه ی ایمی و صدای متمایزش نشان می دهد. اما آبلا عمیق تر هم می شود، او کاری می کند که شما واقعاً به آسیب پذیری و آشفتگی عاطفی ای که واینهاوس را تعریف می کند، باور داشته باشید. در تک تک صحنه ها، آبلا اجازه می دهد تا صدمات روحی و تنهایی ایمی بدرخشد و شما را بیشتر به تجربه امی دعوت کند. این نمایش خیره کننده ای از بازیگری است که باعث می شود واین هاوس را با دیدی انسانی تر ببینید.

 

نقد و بررسی فیلم بازگشت به سیاهی

سم تیلور جانسون قصد داشته با فیلم بازگشت به سیاهی، ادای احترامی صمیمانه به ایمی واینهاوس کند و داستان غم انگیز خواننده محبوب را در مقایسه با پروژه های قبلی از دریچه ای ملایم تر تعریف کند. در حالی که همدلی کارگردان آشکار است، برخی احساس می کنند که این فیلم زندگی نامه ای تلاش می کند تا با حقایق سخت در مورد زندگی و مرگ واینهاوس به شیوه ای قانع کننده و معنادار روبرو شود. فیلمنامه مت گرین هاگ به شدت بر روی عاشقانه واینهاوس با بلیک تمرکز دارد و رابطه پرشور اما مخرب آنها را به عنوان نیروی محرکه موفقیت خلاقانه و افول شخصی او به تصویر می کشید. اگرچه گرین هاگ عذاب واقعی زندگی را که به هنر او وارد می کند، برخی از صحنه ها مانند یک سریال سبک در مقابل یک مطالعه حساس در مورد اعتیاد پخش می شوند. فیلم با پنهان کردن جنبه های تلخ تر، از مواد مخدر گرفته تا پرخوری عصبی، تلاش دارد تا به طور جدی تجربه کامل واینهاوس را به تصویر بکشد. سرعت پیشروی روایت نیز یک مسئله جدی است. در حالی که لحظات کلیدی در فیلم ثبت می شوند، نیمه اول با سرعت کمی پیش می رود. نگاه اجمالی به استعدادهای واینهاوس در موسیقی در مقایسه با تمرکز بر شرکای او بسیار ناچیز است. نیمه دوم سرعت گرفته و با استثمار همراه است، زیرا اعتیاد او در این بخش از بین رفته است و بدون مکث برای ارائه تفسیر معنادار استفاده شده است.

 

نقش موسیقی در فیلم Back to Black

موسیقی نقش مهمی در فیلم بازگشت به سیاهی ایفا می کند، زیرا موضوع آن یکی از با استعدادترین خواننده های یک نسل است. منتقدان، نقش آفرینی نمادین ماریسا آبلا در نقش ایمی واینهاوس، اجراهای جز و موارد ناب دیگرِ فیلم را تحسین کرده اند. ماریسا آبلا با پا گذاشتن در کفش آن شخصیت افسانه ای، طرفداران را به خاطر آواز روح انگیزش در این نقش جلب می کند. آبلا قلبش را وقف انتخاب هایی از آلبوم بازگشت به سیاه و آلبوم های دیگر می کند و بینندگان را به مکان های مملو از انرژی منتقل می کند و برداشت او از آهنگ Rehab به خاطر به تصویر کشیدن جنبه های گستاخانه و لحن غنی واینهاوس مورد تشویق قرار گرفته است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Back to Black با زیرنویس فارسی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید