معرفی و بررسی بهترین جوکر های تاریخ (فیلم ها و انیمیشن ها)

توسط Alireza

بهترین جوکر های تاریخ

او شاهزاده دلقک وار جنایت و یک مغز متفکر جنایتکار خطرناک و دیوانه است که اغلب شهر گاتهام را به زانو در می آورد. جوکر فقط خطرناک ترین شرور در گالری بدنام جنایتکاران در فیلم های بتمن نیست، او نیرویی از طبیعت است که به سادگی نمی توان آن را دست کم گرفت یا مهار کرد. در طول سال ها، جوکر احتمالاً به عنوان بزرگ ترین شخصیت شرور کتاب های مصور ظاهر شده است. هنگامی که از این نقش به درستی استفاده شود، او تبدیل به سیاهی مطلق در تاریکی دنیای بتمن می شود. ما نسخه های مختلفی از جوکر را در پرده های بزرگ و کوچک، هم به صورت زنده و هم انیمیشن دیده ایم. در حال حاضر، بری کیوگن از فیلم The Batman افسار را در دست دارد، اما می دانید که دیری نخواهد پایید که واکین فینیکس دوباره با این شخصیت شرور بداخلاق، ما را تحت فشار قرار دهد. قرار است در اکتبر 2024 فیلم دوم جوکر اکران شود. بنابراین، در انیمه لیست بر آن شدیم تا لیستی از بهترین نسخه های جوکر در تاریخ سینما تهیه کنیم.

 

  1. جوکر Heath Ledger

پس از شکست فیلم بتمن و رابین در سال 1997، کمتر کسی انتظار داشت که کریستوفر نولان با فیلم بتمن آغاز می کند در سال 2005 این فرانچایز را زنده کند: فیلمی از بتمن که واقع گرایانه نبود، اما به نظر می رسید که هست. این منطق به فیلم بعدی نولان در سال 2008 یعنی شوالیه تاریکی، یک فیلم ابرقهرمانی شاهکار که به ژانری فراتر از ژانر خود نزدیک می شود، گسترش می یابد. دلیل شاهکار بودن آن نیز تا حد زیادی به خاطر بازی تکان دهنده و مافوق بشری و ترسناک هیث لجر در نقش جوکر است، نقش آفرینی ای که برای او پس از مرگ دلخراشش اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به ارمغان آورد. از دزدی دلهره آور بانک در افتتاحیه ی فیلم، که نشان می دهد جوکر مخفیانه همه چیز را مدیریت می کند تا هوس بازی های دیوانه وار خود و انتخاب های غیرممکنی که او به شهروندان گاتهام سیتی تحمیل می کند، جوکرِ لجر نیروی غیرقابل توقفی است که نیمی از پروسه مهار آن به خودش بستگی دارد و حیف که دیگر هیث لجری بین ما نیست.

 

  1. جوکر Mark Hamill

دنیای انیمیشن DC یک قلمرو کاملاً جدا است و جوکر توسط صداپیشه های بسیاری در طول سال ها بازی شده است. از جمله آنها می توان به جوکر وسواسی و خانواده پسند زک گالیفیناکیس در فیلم بتمن لگو یا جوکر خودشیفته و رکِ آلن تودیک در سریال خنده دار هارلی کوئین و صداپیشگی مارک همیل در نقش جوکر در بازی ویدئویی Batman: Arkham Origins اشاره کرد. با این حال، بیایید با خودمان صادق باشیم: تنها یکی از بهترین جوکرهای انیمیشنی وجود دارد و آن خود لوک اسکای واکر، مارک همیل است.

 

  1. جوکر Jack Nicholson

اگر کریستوفر نولان یا شوالیه تاریکی وجود نداشت، بازی جک نیکلسون در نقش جوکر در بتمن کارگردان تیم برتون در سال 1989 می توانست در صدر این فهرست قرار گیرد. نیکلسون به عنوان اولین جوکر لایو اکشن پس از اینکه سزار رومرو در سری بتمن دهه 60 راه افتاد، نسخه گانگستری کاریزماتیک شخصیت شرور نمادین را به ما داد. طراحی جوکر نیکلسون از لبخند عجیب و حکاکی شده او تا لباس های بنفش و نارنجی چشم نواز بر هر تجسمی از این نقش تأثیر گذاشته است.

 

  1. جوکر Joaquin Phoenix

فیلم جوکر از کارگردان تاد فیلیپس نشان داد که چقدر تفرقه انگیز و غافلگیرکننده است و نمایی از این شخصیت را به سبک دنیایی دیگر ارائه می کند. داستان این جوکر در دنیای ما قبل بتمن سیر می شود. آرتور فلک با نقش آفرینی واکین فینیکس یک کمدین شکست خورده است که تبدیل به یک جنایتکار می شود. اینجاست که فیلم جوکر کتاب های کمیک را پشت سر می گذارد و در قالب دو شخصیت الهام بخش اصلی آن، یعنی راننده تاکسی مارتین اسکورسیزی و سلطان کمدی، هر دو با بازی رابرت دنیرو به یک هیجان روانی تاریک تبدیل می شود.

 

  1. جوکر Barry Keoghan

در حال حاضر، نسخه کیوگن از جوکر بیش از هرچیز، نویدبخش است. ما کمی از بازی این بازیگر ایرلندی در این نقش را در صحنه کوتاهی که بین او و ریدلرِ پل دانو در لحظات پایانی فیلم مت ریوز، دیده ایم. با این حال، در آن لحظات کوتاه، بری کیوگن باز هم چیزی نسبتاً وسوسه انگیز ارائه می کند؛ جوکری باهوش، بداخلاق، از نظر روان شناختی حیله گر و شاید کمی کم تحرک تر.

 

  1. جوکر Jared Leto

طرفداران زیادی وجود دارند که احتمالاً می خواهند بازی جرد لتو را در فیلم پرخاشگرانه ی دیوید آیر در سال 2016 به کلی فراموش کنند. بازی درخشان هیث لجر در نقش جوکر در شوالیه تاریکی تا آن زمان هشت ساله بود، با این حال تقریباً در ذهن همه به صورت فوق العاده جدی حک شده بود اما جوکرِ لتو به قدری از برداشت لجر در مورد این شخصیت دور شد که باعث شد برخی از تماشاگران عصبانی شوند. با این حال، علیرغم رویکرد سختگیرانه و ناسازگار آیر که توسط زک اسنایدر در فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice ایجاد شد، در واقع چیزهای زیادی برای تحسین کردن در مورد جوکر لتو وجود دارد. این جوکر کمتر یک شیطان آنارشیک است.

 

  1. جوکر Cameron Monaghan

سریال گاتهام به عنوان یک سریال رویه ای نسبتاً تلخ با دنبال کردن افسر پلیس تسخیرناپذیر جیم گوردون (بن مک کنزی) و همکارش هاروی بولاک (دونال لاگ) شروع شد که در خیابان های دیوانه کننده شهر گاتهامِ ماقبلِ بتمن حرکت می کنند. این سریال با گذشت زمان به چیزی بسیار متفاوت تبدیل شد و کلاً از ریل خارج شد. سریال گاتهام با ارائه داستان های اورجینال خود برای شخصیت های کلاسیک بتمن مانند کت وومن، ریدلر، پویزن ایوی، پنگوئن و بین، جوکرهای بالقوه متعددی را نیز معرفی کرد که با بازی های متعهدانه کامرون موناگان به عنوان برادران دوقلوی دیوانه جروم و جرمیا والسکا به اوج خود رسید.

 

  1. جوکر Cesar Romero

سزار رومرو که یک سوپر استار موزیکال و دراماتیک با چندین دهه اعتبار در سینما و تلویزیون به نام خود است، ممکن است جوکر مورد علاقه همه نباشد، اما او اولین کسی بود که این نقش را روی پرده بازی کرد. رومرو که در مجموعه اصلی بتمن از سال 1966 تا 1969 شروری تکراری بود، معروف است که از تراشیدن سبیل خود برای این نقش خودداری کرد و هنوز هم می توان آن سیبیل ها را با آرایش سفید مشاهده کرد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید