نقد و بررسی انیمه Beyblade X بی بلید ایکس + دانلود

چکیده داستان انیمه Beyblade X

«بیبلید اکس» یک مانگای ژاپنی و سری اسباب بازی بر اساس سری بیبلید تاکارا تومی (Takara Tomy) می باشد. چهارمین نسل این سری که خط تولید اسباب بازی های بیبلید اکس است 15 جولای 2023 کلید زده شد، در حالی که مانگای اصلی این اثر از مه 2023 در مجله مانگای کودکان شوگاکوکان (Shogakukan) به نام کمیک کوروکورو (CoroCoro Comic) شروع به انتشار کرد. در اکتبر 2023 یک نسخه انیمه ساخت او ال ام (OLM) از تمام ایستگاه های TXN به پخش رسید. شرکت های ADK Emotions نیویورک و تی لایسنسینگ (T-Licensing) این انیمه را در سال 2024 به زبان انگلیسی منتشر خواهند کرد. کارگردانی این اثر را کاتسوهیتو آکییاما (Katsuhito Akiyama) و موتو ترادا (Moto Terada) بر عهده داشتند و نویسندگان مانگا هومورا کاواموتو (Homura Kawamoto) و هیکارو مونو (Hikaru Muno) هستند. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه «اثبات» (Prove) اثر ONE OK ROCK است و آهنگ تیتراژ پایانی این اثر به نام «زوم زوم» (Zoom Zoom) را aespa اجرا کرده است.

چکیده داستان

داستان حول پسر جوانی به نام برد کازامی (Bird Kazami) می چرخد که قصد دارد یک بلیدر حرفه ای شود. او پس از یک شکست مفتضحانه توسط دوستانش طرد می شود؛ اما بخت با او یار می شود و به صورت تصادفی قهرمان سابق کوروسو اکس (Kurosu Ekusu) که به Kamen X هم شناخته می شود را ملاقات می کند و با او تیم می شود؛ اما چیزی که انتظار آن ها را می کشد نبرد چشمگیری است که هیچکس هرگز نظیر آن را ندیده است: X. بیبلید به شدت سرعت یافته از عصر جدیدی عبور می کند!

 

بازخورد مخاطب

فرید الحق (Farid ul Haq) از سایت The Geekiary در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «اگر بخواهم روراست باشم، برای انیمه Bayblade X انتظارات بالایی نداشتم. اما تماشا کردن سه قسمت اول و روابطی که شخصیت های اصلی و سیر داستانی مستقیمش توجهم را جلب کردند! به عنوان کسی که حین بزرگ شدن انیمه های بیبلید اوایل دهه هشتاد را تماشا می کرده فصل های بعدی که بعد ها اضافه شدند از قبیل Beyblade Burst و Metal Fight Bayblade را انقدر جالب ندیدم که بخواهند در طول سال ها من را مشغول به تماشای خودشان نگه دارند.

اما به نحوی بعد از این که اخیرا تیزر بیبلید اکس را دیدم دلم خواست تماشایش کنم. گمانم بالاخره هوس کردم به این سری انیمه ها یک فرصت دیگر بدهم. و حالا خوشحالم که این کار را کردم. بعد از دیدن سه قسمت اول نمی توانم صبر کنم تا ببینم در قسمت های آینده این سه شخصیت چطور راهشان را به صدر برج اکس باز می کنند و بهترین بیبلیدر های حرفه ای می شوند.» «علاوه بر اکشن، قسمت های Bayblade X کمدی زیادی هم دارند. سه شخصیت اصلیمان اگر بخواهیم رک و راست بگوییم وضعیتشان قاراشمیش کامل است، و این را دوست داشتم. بیشتر وقت ها داستان هایی که مخاطبشان گروه سنی پسران جوان هستند دوست دارند این عادت کمدی پسر ها را به شخصیت های دختر بدهند و به نحوی به این عقیده دامن بزنند که وقتی زن ها و مرد ها صحبت می کنند این زن ها هستند که اهل دل نیستند اما نه! شخصیت Multi Nana-iro پیش دوست های پسرش به همان اندازه همیشه خاک بر سر بود.

تماشایش خیلی خنده دار بود و امیدوارم این جور روابط ادامه پیدا کنند. قطعا وقتی صحبت نبرد های بیبلید باشد چیز های بسیار زیادتری هست که می توان راجع بهشان بحث کرد، مخصوصا با در نظر گرفتن قدرت ها و تکنیک هایی که هنوز پنهان مانده اند. مشتاقانه منتظرم تا ببینم برد و مولتی نانایرو توانایی های خودشان را بیدار کنند. همچنین می خواهم واکنش هم تیمی های سابق اکس را وقتی که دوباره قرار است او را ببینند ببینم. قبل از این که دیدگاهم را به پایان برسانم می خواهم اشاره کنم که آهنگ تیتراژ اول اثبات که one ok rock ساخته خیلی خوب است! هر چقدر گوش می دهم انگار سیر نمی شود. در کل، این انیمه واقعا باعث شد بخواهم دوباره بیبلید ببینم. پس از تیم خلاقش متشکرم که باعث شدند پس از دهه ها دوباره این احساسات را تجربه کنم!»

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقمند شدید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Bayblade X به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)