نقد و بررسی انیمه Bokura no Ameiro Protocol پروتکل: باران

Protocol: Rain

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Bokura no Ameiro Protocol

«پروتکل: باران» یا «پروتکل بارانی ما» یک سریال اورجینال انیمه تلوزیونی به ساخت تیم کیتسونه (Team Kitsune) است که انیمیشن آن به دست کواد (Quad) تهیه شده است. این انیمه از ماه اکتبر الی دسامبر سال 2023 از بلوک برنامه نویسی نام انیمیشن (NUMAnimation) تی وی آساهی (TV Asahi) و شعبه های وابسته به آن و ام آر تی (MRT) پخش شد. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه «S9aiR» اثر سنارین بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «یک درگیری دیگر» (Another Complex) ساخت سومی (Somei) است. کرانچی رول (Crunchyroll) سریال را برای پخش بیرون از آسیا و ارتباطات میوز (Muse Communication) آن را برای پخش در آسیای جنوب شرقی مجوزدهی کرد.

 

نقد و بررسی انیمه Bokura no Ameiro Protocol پروتکل: باران

چکیده داستان Bokura no Ameiro Protocol

دانش آموز دبیرستانی شون توکینویا (Shun Tokinoya) پس از مرگ پدرش به ناچار موظف است از مادر و خواهر مریضش حمایت کند. برای این کار او حتی مجبور است ورزش مجازی که برایش اهمیت زیادی داشت را کنار بگذارد و زمان خالی اش را به زدن به این در و آن در با یک پا در محل کار پاره وقتش و یک پا در یک کافه ورزش های مجازی و دیدار با دوست های گیمر سابقش بگذارند. اما وقتی متوجه می شود که پاتوق عزیزش در دام قرض افتاده است، تصمیم می گیرد به دنیای گیم حرفه ای بازگردد. با پول جایزه «قهرمانی زکسریون» (Xexerion) و کمک دوستانش، او قصد دارد کافه را نجات دهد و بار دیگر اشتیاقش را زندگی کند.

 

نقد و بررسی انیمه Bokura no Ameiro Protocol پروتکل: باران

بازخورد مخاطب

کاربر یسریت پرز (Yasmarit Pérez) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «همانطور که پیش تر اشاره شد داستان درباره بازی های ویدیویی و کسانی است که برای حرفه ای شدن بازی می کنند و برنامه دارند از آن کسب درآمد کنند. برخی از این افراد موفق می شوند، و برخی دیگر نمی شوند. در این انیمه شون و دوستانش متوجه این مسائل هستند. از نظر من همه چیز به اندازه اش خوب است و مسلما بازی آنلاین در قالب روش امرار معاش برای هر کسی مقدور نیست و نمی توان به سادگی انجامش داد؛ مخصوصا این که در ساعات طولانی چشم ها را خسته هم می کند اما اگر شغل آدم باشد باید در هر صورت ادامه اش داد. همینطور که داستان پیش می رود می بینید که چگونه بازی به شخصیت ها کمک می کند و متوجه می شوید که چیز ها اگر برای شما ساده باشند، برای افرادی دیگر بسیار مهم هستند».

«از آن جایی که با انیمه هایی در ژانر گیمینگ آشنایی نداشتم پیش از دیدن این انیمه فکر می کردم که فقط بازی کردن را نشان دهد و شاید کسل کننده باشد اما اینطور نبود و غافلگیر شدم که انیمیشن اش انقدر خوب است، درون مایه اش سرگرم کننده است، گاهی بامزه است و برخی جا ها به نظر می رسد که اشاره هایی به رمانس داشته باشد اما داستان بیشتر روی حل کردن مشکل مالی و کمک به هم کافه و هم فلجی میو (Mio) تمرکز دارد. در داستان مسائلی از قبیل این که مریض بودن به این معنی نیست که می توان اعضای خانواده را به برده تبدیل کرد و تصور کرد آن ها حالا موظف اند تمام خواسته های شما را برآورده کنند بررسی شده اند. توجه به این که این اعضای خانواده خود چه آرزو هایی دارند و این که ممکن است خود را مقصر ناتوانی افرادی که برعکس آن ها صدمه دیدند ببینند. ایده انیمه اش چیز بدی نیست و همانطور که گفتم علاوه بر بازی های ویدیویی روی معانی خانواده و ملاحظه برای بقیه کار می کند».

کاربر دیگر سپیکاری اضافه می کند: «Bokura no Ameiro Protocol با به تصویر کشیدن فضایی مدرن خود را از انیمه های بسیاری متمایز می کند؛ بدین طریق که به مخاطب ها اجازه برقراری ارتباطی عمیق تر و شخصی تر به محتوا را می دهد. این انیمه درون مایه هایی از قبیل اعتیاد به فضای مجازی، قلدری آنلاین، و فشار های جامعه مدرن را بررسی می کند و به جامعه جوان امروزی ارتباطی مخصوصا نزدیک دارد. صداپردازی پروتکل بارانی ما یکی از بزرگترین نقاط قوت آن است، ترک های انیمه به صورتی بی نقص اتمسفر داستان را همراهی می کنند و حسی از تنش، شک و معما و امید را در طول آن ایجاد می کنند که به تجربه کلی تماشا می افزاید. صداگذاری اثر نیز درجه یک است و ضمن زندگی بخشی به شخصیت ها، به عمق شخصیت آن ها می افزاید».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Bokura no Ameiro Protocol به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید