نقد و بررسی انیمه Nanatsu no Taizai هفت گناه کبیره

The Seven Deadly Sins

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Nanatsu no Taizai

«هفت گناه کبیره» یک سری مانگای ژاپنی در ژانر فانتزی تخیلی به نویسندگی و طرح زنی ناکابا سوزوکی (Nakaba Suzuki) می باشد. این اثر از اکتبر 2012 تا مارس 2020 در مجله پسرانه هفتگی (Weekly Shōnen Magazine) کودانشا (Kodansha) به انتشار رسید و بخش هایش در چهل و یک جلد تانکوبون جمع آوری شدند. کودانشا یو اس ای (Kodansha USA) مانگا را برای انتشار به زبان انگلیسی در آمریکای شمالی مجوز داد، و بخش های مانگا به صورت دیجیتال توسط کرانچی رول (Crunchyroll) در ژاپن و بیش از صد و هفتاد کشور نشر یافتند. شرکت ای وان پیکچرز (A-1 Pictures) سری را در قالب یک سریال انیمه تلوزیونی سه فصله به تولید رساند که از اکتبر 2014 تا ژوئن 2018 پخش شد. این داستان همچنین یک فیلم سینمایی به نام زندانیان آسمان (Prisoners of the Sky) داشت که پس از آن استودیو دین (Studio Deen) دو فصل دیگر ساخت که از اکتبر 2019 تا ژوئن 2021 روی آنتن رفتند و آن ها نیز توسط یک فیلم سینمایی دوم به نام نفرین شده نور (Cursed by Light) ادامه پیدا کردند.

آلفرد ایمجورکس (Alfred Imageworks) و ماروی جک (Marvy Jack) سپس یک فیلم دو بخشه برای نتفلیکس ساختند که خصومت ادینبرگ (Grudge of Edinburgh) نام داشت؛ این اثر در 2022 و 2023 به پخش رسید. فانیمیشن (Funimation) حقوق سینمای خانگی نخستین فصل را مجوزدهی کرد و نتفلیکس (Netflix) حقوق استریم انگلیسی انیمه و فیلم ها را. در سال 2015، Nanatsu no Taizai سی و نهمین جایزه مانگای کودانشا (Kodansha Manga Award) را در دسته پسرانه برد. این مانگا بیش از پنجاه و پنج نسخه در گردش دارد که آن را به یکی از پرفروش ترین مانگا ها تبدیل می کند. در سال 2021، سوزوکی چهار شوالیه آخرالزمان (Four Knights of the Apocalypse) (Mokushiroku no Yonkishi) را به عنوان بخش دومی از این سری آغاز کرد.  

 

نقد و بررسی انیمه Nanatsu no Taizai هفت گناه کبیره

چکیده داستان انیمه هفت گناه کبیره

داستان در پیروی از فضایی مشابه به قرون وسطی اروپا گروهی از شوالیه ها که نماد هفت گناه کبیره هستند را دنبال می کند. این شوالیه ها که قسم خوردند ایالات متحده را براندازی کنند برای مدت ها شکست خورده تلقی شده بودند و توسط شوالیه های مقدس سرنگون شدند؛ اما شایعاتی وجود دارند که می گویند آن ها هنوز زنده اند. ده سال بعد، شوالیه های مقدس کودتایی با هدف دزدیدن شاه ترتیب می دهند تا سروران جدید و بی رحم قلمرو شوند. الیزابت، دختر شاه دزدیده شده که از سقوط پادشاهی واهمه دارد تنها چاره مقابله با شوالیه های مقدس را هفت گناه کبیره بدنام می بیند. بدین ترتیب شاهدخت با هدف پیدا کردن دشمنان سابق پادشاهی و دست به دامن آن ها شدن پا به سفر می گذارد…

 

نقد و بررسی انیمه Nanatsu no Taizai هفت گناه کبیره

بازخورد

در نسخه 2014 لیست این مانگا فوق العادست! (Kono Manga ga Sugoi!) تاکاراجیماشا (Takarajimasha) که با افراد صنعت مانگا و نشریه مصاحبه می کند، Nanatsu no Taizai پنجمین سری مانگا پیشنهاد شده برای مخاطبین مرد بود. این اثر همچنین نامزد جایزه مانگا تایشو (Manga Taishō ) 2014 و بهترین کمیک برای جوانان در چهل و دومین جشنواره کمیک های بین المللی آنگولم (Angoulême) فرانسه شد. در نیمه ابتدایی 2015، این اثر پرفروش ترین مانگا بود و در نیمه دوم سال این جایگاه را به One Piece داد و جایگاه دوم را کسب کرد. این اثر در سال 2017 نزدیک به سه میلیون و ششصد هزار نسخه نسخه به فروش رساند. رمان The Seven Deadly Sins -Gaiden- Sekijitsu no Ōto Nanatsu no Negai در نیمه اول 2015 با 61,939 نسخه فروش رفته سی و سومین رمان پرفروش بود. نسخه های آمریکای شمالی جلد های دو و چهار در لیست پرفروش ترین مانگای نیویورک تایمز (New York Times) جایگاه های هفتم و نهم را از آن خود کردند. در اکتبر 2017 نتفلیکس اعلام کرد که این انیمه در لیست آثاری که در بیست و چهار ساعت نخست پخششان بیشترین تماشا را داشتند چهارم شده است.

 

دیدگاه مخاطب

جردن ریچاردز (Jordan Richards) از کمیک های ای آی پی تی (AIPT) این انیمه را یک باید برای طرفداران ژانر تخیلی قرون وسطی و سریال های اکشن پسرانه سنتی خواند. او احساس کرد که سبک بصری خاص این اثر آن را از سریال های دیگر این دسته متمایز می کنند؛ اما اشاره کرد که در بعضی لحظات فهمیدن این که دقیقا چه اتفاقی دارد می افتد مقداری دشوار است. ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) به جلد اول امتیاز ب داد و گفت داستان دید بسیار تمیزی از «شوالیه هایی در زره های درخشان» را به تصویر می کشد. او در شخصیت ملیوداس (Meliodas) آثار الهام از آکیرا توری یاما (Akira Toriyama) در و در شخصیت های زن انیمه الهام هایی از مانگا های دخترانه دهه 1970 دید. ریچاردز اشاره کرد که شخصیت پردازی الیزابت در جلد دوم پیشرفت داشته و به شدت از هنرمندی به خرج رفته در سبک نقاشی انیمه، طراحی های شخصیت و مخصوصا نظم دهی پنل ها در صحنه های اکشن مانگا تعریف کرد و گفت: «همه بسیار متمایز از همدیگر به نظر می رسند و برخی از صحنه ها به معنی واقعی کلمه خارق العاده هستند».

او اعلام کرد که از نظرش جلد نهم سری از جهت رشد شخصیتی قوی، اکشن و درامای جان دار و یکی از بهترین صحنه پردازی های دوصفحه ای که در عمرش دیده است، بهترین جلد محسوب می شود. ترون مارتین (Theron Martin) در بازدید از اولین فصل انیمه احساس کرد که این سریال در ابتدا مقداری کند به نظر می رسد اما داستان سرایی اش در نیمه دوم به طور چشمگیری بهتر می شود. او موسیقی را تحسین بسیار کرد و از اعضای اصلی و ارتباطاتشان لذت برد. او اشاره کرد که سبک نقاشی حالتی نیمه کارتونی دارد که ممکن است باعث شود داستان برای مخاطبین کودک به نظر برسد، اما خشونت دلخراش و سرویس دهی طرفداری (Fanservice) که در آن است ثابت می کند که هر چیزی است به جز داستان بچه.

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Nanatsu no Taizai به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید