نقد و بررسی سریال Boy Swallows Universe پسری که جهان را قورت داد

معرفی سریال Boy Swallows Universe

مینی سریال  2024 Boy Swallows Universe اقتباسی جذاب و احساسی از رمان نیمه اتوبیوگرافی (از سال 2019) توسط نویسنده استرالیایی ترنت دالتون است که خوانندگان سراسر جهان را مجذوب خود کرده است.

این احتمال وجود دارد که این سریال برای بینندگان نتفلیکس نیز همین کار را انجام دهد. این یک سریال متحرک است و به روشی خوب، ملودراماتیک است و تارهای قلب را می کشد تا تأثیری عالی داشته باشد. این سریال در انیمه لیست برای دانلود موجود است.

 

طرح داستان سریال پسری که جهان را قورت داد

داستان سریال در حومه سخت، خشن و سخت شهرک درا، بریزبن در دهه 1980 می گذرد و داستان الی بل جوان (فلیکس کامرون) را روایت می کند که در طول سریال سعی می کند بر شرایط مخاطره آمیز خود غلبه کند و سعی کند مادر معتاد خود فرانسیس (فیبی تونکین) از چنگال مواد مخدر را نجات دهد که در نهایت به خاطر خطرات و صدمات شدید بدنی به گذراندن حکم چهار سال زندان محکوم می شود.

اما الی باید با خیلی چیزهای دیگر هم دست و پنجه نرم کند. برای شوخ طبعی: نزدیکترین متحد او برادرش گاس (لی تایگر هالی) است که از زمانی که تصمیم گرفته دیگر صحبت نکند، زندگی را به عنوان یک لال می گذراند. ناپدری آنها، لایل (تراویس فیمل) یک فروشنده مواد مخدر است و با وجود اینکه او به اندازه کافی مرد خوبی است، کم و بیش مسئول گیر افتادن فرانسیس محسوب می شود.

سپس اسلیم را داریم که به جرم قتل یک راننده تاکسی محکوم شده و 25 سال را در زندان گذرانده است. الی یک دوست نگارشی سابقه دار دیگر به نام الکس برمودا دارد که در زندان بوگو زندگی خود را سپری می کند.

وقتی فرانسیس به زندان می رود، پسرها برای مدتی نزد پدر بیولوژیکی خود رابرت (سایمون بیکر) می روند، با وجود اینکه او یک الکلی است، و کار آنها را به اینجا رسانده است. سریال Boy Swallows Universe می توانست داستان بسیار تاریکی را روایت کند، اما فیلمبرداری آن روشن و رنگارنگ است و سریال همچنین دارای حس طنز درباره بسیاری از اتفاقات است که باعث می شود آن را آسان تر از چیزی که انتظار داشتید جلوه دهد.

 

بازیگران سریال پسری که جهان را قورت داد

فلیکس کامرون در نقش الی بل (13 ساله)، زک برگس در نقش الی بل (17 ساله)، آدن رایان در نقش الی بل (6 ‏ساله)، لی تایگر هالی در نقش آگوست “گاس” بل، برادر الی، جیک کاکبرن در نقش آگوست «گاس» بل (سن ‏‏۷ ساله)، تراویس فیمل در نقش لایل اورلیک، ناپدری گاس و الی، سایمون بیکر در نقش رابرت بل، پدر گاس و ‏الی، فیبی تونکین در نقش فرانسیس بل، مادر گاس و الی، برایان براون در نقش اسلیم هالیدی، پرستار بچه ‏گاس و الی، آنتونی لاپاگلیا در نقش تایتوس بروز، رئیس و فروشنده مواد مخدر، سوفی وایلد در نقش کیتلین ‏اسپیس، روزنامه نگار، توبی اشمیتز در نقش کارآگاه تیم کاتن، افسر پلیس فاسد، کریستوفر جیمز بیکر در ‏نقش ایوان کرول، مرد و فروشنده مواد مخدر، دبورا میلمن در نقش پاپی بیرکبک، مشاور راهنمایی، آدام بریگز ‏در نقش الکس برمودا، دوست قلمی الی در زندان، ‏HaiHa Le‏ به عنوان ‏Bich Dang، صاحب رستوران، وارد ‏کننده و تامین کننده دارو، زاخاری وان در نقش دارن دانگ، پسر بیچ دانگ، بن اوتول در نقش تدی کالیس، ‏بهترین دوست سابق لایل، امیلی اسکل در نقش پی سی دیلی، افسر پلیس، مایکل دنخا در نقش جورج ‏معصومی، دوست اسلیم، الویز راثفیلد در نقش شلی هافمن، دانش آموز مدرسه (سن 13)، میلی دونالدسون ‏در نقش شلی هافمن (17 ساله)، متیو نایت به عنوان یک نگهبان زندان، زندان ‏Boggo Road، ایزاک استروت-‏استیونز در نقش کریستوفر، بیمار سرطانی بیمارستان، درو متیوز در نقش تایچ، پیتر فان در نقش تونی ‏لیونگ، کیت باکس در نقش دکتر برنان به ایفای نقش می پردازند.‏

 

نقد و بررسی سریال Boy Swallows Universe

در سریال پسری که جهان را قورت داد، همچنین موسیقی های بسیار خوبی در متن وجود دارد، از برخی از گروه های استرالیایی، آهنگ هایی مانند Wide Open Road توسط The Triffids (در تریلر) و The Unguarded Moment از The Church (در قسمت اول).

یکی از نقاط قوت آن دو اپیزود اول این است که اکثر شخصیت ها، اگر نگوییم همه، با مقداری همدلی به تصویر کشیده می شوند. هیچ کس بد به دنیا نمی آید، سریال این را نشان می دهد و به ما می گوید که مردم بسیاری از انتخاب های اشتباه را با بهترین نیت ها انجام می دهند، اما در شرایط ناگوار با شانس هایی که در برابر آنها وجود دارد مواجه هستند.

 

سریال Boy Swallows Universe، نیمه واقعی و نیمه تخیلی

مینی سریال ‏Boy Swallows Universe‏ یک مجموعه تلویزیونی محدود استرالیایی برای نتفلیکس است که ‏بر اساس رمانی نیمه اتوبیوگرافیک به همین نام اثر ترنت دالتون ساخته شده است. این داستان که توسط ‏اندرو میسون و تروی لوم تهیه شده و توسط جان کولی نوشته شده است، حول محور الی بل، جوانی از طبقه ‏کارگر می چرخد که برای نجات مادرش از خطر وارد دنیای زیرزمینی بریزبن استرالیا می شود.‏

بخشی از موفقیت کتاب به این دلیل است که بر اساس رویدادهای واقعی زندگی است، حتی اگر نویسنده دالتون از آن زمان اعتراف کرده باشد که اساساً پنجاه درصد واقعیت و پنجاه درصد آن تخیلی است اما مهم نیست. فیلمنامه نویس جان کولی که این کتاب را اقتباس کرده است، کار بزرگی انجام داده است. صحنه به نظر واقع گرایانه است و بازیگرانی که نقش شخصیت ها را بازی می کنند بسیار قانع کننده هستند. این احساس زندگی، ارتباط با الی و هر آنچه را که او از سر می گذراند آسان می کند.

نکته جالب این است که از نظر بصری، کارگردانان سریال بهارات نالوری، جوسلین مورهاوس و کیم موردانت لایه ای از رئالیسم جادویی را اضافه کرده اند که تجربه تماشا را ارزشمندتر می کند.

صحنه های رویایی خاصی وجود دارند که کیفیت روانگردانی به خود می گیرند، مانند صحنه ای که الی بستری با ماشین در فضا پرواز می کند. در حالی که در یک صحنه با لمس زیبای دیوید لینچی، پیام های تلفنی به یک تلفن قرمز قطع در زیرزمین خانه لایل نیز وجود دارد. همچنین گاس کلماتی را با انگشت جادویی خود می نویسد که در هوا قابل مشاهده است. این یک شکل از واقعیت افزایش یافته است که حس شگفتی را به یک سریال چشمگیر اضافه می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Boy Swallows Universe با زیرنویس فارسی به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی