نقد و بررسی فیلم سینمایی Cabrini کابرینی 2024

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Cabrini

استودیوی آنجل، توزیع کننده سرشناس سریال THE CHOSEN، فیلم کابرینی را ارائه می دهد، یک فیلم زندگی نامه ای درباره مبلغ کاتولیک، فرانچسکا کابرینی، که پس از مرگش به عنوان سنت شناخته شده است. کابرینی راهبه ای با بیماری لاعلاج ریوی و روحیه ای شجاع، آرزوهای بزرگی برای خدمت به یتیمان در نیویورک دارد. از آن سو، پاپ انرژی خود را برای کمک به مهاجران ایتالیایی که در تلاش برای گذراندن زندگی در آمریکا هستند، هدایت می کند. در حماسه قدرتمند و قدیمی فیلم کابرینی، صحنه فوق العاده ای در مورد راهبه مبلغ کاتولیک ایتالیایی وجود دارد که نه تنها در اواخر قرن بیستم یک یتیم خانه بی همتا را در نیویورک تأسیس کرد و نام خود را به هادسون هایتس، بلوار آرام کابرینی در منهتن داد، اما همچنین با قاطعیت شبکه ای جهانی از سازمان ها و خانه های خیریه را در دهه های بعدی ایجاد کرد.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی Cabrini کابرینی 2024

درآمدی بر داستان فیلم سینمایی کابرینی 2024

در فیلم کابرینی، فرانچسکا کابرینی که با شخصیتی آرام توسط کریستیانا دل آنا ایفا می شود، با شهردار شرور و خرابکار آن زمان نیویورک (جان لیتگو، نقش یک شخصیت خیالی) روبرو می شود و در نهایت بر او پیروز می شود. از ماموریت او حمایت کنید این دو بر اساس درک خود از دنیا پیش می روند، با شهردار گولد آشنا می شویم که مردسالارانه ترین سدهای قابل تصور را سر راه کابرینی سرسخت و مقاوم می بندد، زنی که خستگی ناپذیر کار می کند و جواب نه را نمی پذیرد و حتی در صحنه ای به او می گوید: “خیلی بد است که مرد نیستی. تو مرد فوق العاده ای می شدی». در پاسخ، کابرینی به سادگی و به طور صحیح به او یادآوری می کند که یک مرد هرگز نمی تواند کاری را که او و خواهرانش انجام می دهند، انجام دهد.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی Cabrini کابرینی 2024

بررسی فیلم Cabrini

این که چقدر حق با اوست، در این فیلم بیوگرافی چشمگیر و در عین حال طولانی از آن زن بزرگ به کارگردانی آلخاندرو مونته ورده و نویسندگی راد بار، مشخص می شود. در واقع، کل فیلم به شکلی با طراوت مانند گواهی بر آن قدرت های منحصربه فرد زنانگی است، زمانی که فرد دائماً به دلیل جنسیت خود نادیده گرفته می شود، تضعیف می شود و به او می گویند نه، اما این فیلم نشان می دهد که چند ماهیچه فیزیکی و عاطفی اضافی به دور از چشمان کنجکاو مردان رشد می کند. این همان صبری است که کابرینی را در سال 1889 به حرکت در می آورد و او را با گروهی راهبه به نیویورک می آورد که همگی توسط پاپ لئو سیزدهم (جانکارلو جیانینی) در مأموریتی برای حمایت از جوامع مهاجر ایتالیایی فرسوده شهر منصوب شده اند. صحنه های آغازین به ما می گویند، در آن زمان، نیویورک که تنها چند دهه از دوران «باندهای نیویورک» فاصله داشته، به طرز بی رحمانه ای نسبت به ایتالیایی ها خصومت داشته است. محیط به طور قابل پیش بینی متضاد با زنان بوده است و کودکان بی پناه در شهری می مردند که از داشتن هوای آنها نسبت به آسیبزاترین افراد خودداری می کرد. بنابراین، فرانچسکا با سرپیچی از احتمالات و نادیده گرفتن وضعیت نابسامان سلامتی خود، به یکباره در محله های فقیر نشین منهتن مستقر می شود و شروع به جنگیدن در یک نبرد با تمام قدرت هایی می کند که نه او و نه مردان، زنان و کودکان کشورش را نمی خواهند.

 

پیام های اجتماعی فیلم کابرینی

بیشتر فیلم حول محور شروع کار سخت او ساخته شده است، که به نوبه خود فرصت های زیادی را به مخاطب می دهد تا نوع استقامت زنانه کابرینی را در صحنه ای که با شهردار دارد، ببیند. در حالی که گاهی اوقات با مجموعه رنگارنگ حامیان کابرینی، مانند یک کشیش محلی مهربان به نام پدر مورلی، یک یتیم نابالغ و یک فاحشه با بازی رومانا ماگیورا ورگانو، فیلم کابرینی نیز نمی تواند از طعم تکراری بودن فرار کند. اما در این فراز و نشیب های بی پایان، در طول فیلم درام فیلم حفظ می شود و نقطه نظر های فیلم به خوبی بیان می شود.

با این حال، کارگردان مونته ورده، همراه با فیلمبردارش گورکا گونز آندرئو، ارزش بخش بصری فیلم را خوب درک کرده اند. تعداد بی شماری از ترکیب بندی های زیبا و نورپردازی های باشکوه کلاسیک در سرتاسر فیلم کابرینی وجود دارد که ستون هایی از نور و سایه ها را از میان پنجره های نیویورکی از کف تا سقف هر ساختمان شکل می دهند و به ما نوعی اثر دوره ای روی پرده سینما را می دهند که قبلاً صفحه های تئاتر ما را اشغال می کرد. این روزها، امثال فیلم کابرینی صرفاً به دلیل تعهد به یک پالت سینمایی مجلل و خوب شایسته تحسین هستند. به ویژه یک سکانس، زمانی که گروهی از بچه ها کر، سرودی را برای یک خواننده مشهور اپرای ایتالیایی می خوانند تا از او حمایت کنند، به خوبی نشان دهنده طعم فیلم های گذشته است.

 

سینمایی Cabrini یک فیلم کامل نیست، اما استقامت زنان را به خوبی به رخ می کشد

اگر نام آلخاندرو مونته ورده در گوش شما آشناست، احتمالاً به دلیل موفقیت در باکس آفیس بحث برانگیز سال گذشته با فیلم صدای آزادی است. اما خوشبختانه، فیلم کابرینی با جنجال بر سر نامش وارد سینماها نشده است. در عوض، این فیلم فروتنانه بینندگان معاصر خود را به چالش می کشد تا از خود بپرسند که می خواهند در چه نوع شهر، کشور یا جهانی زندگی کنند، آن هایی که به عده معدودی علاقه دارند و دیگران را پشت سر می گذارند، یا کسانی که بر پایه ارزش های برابری واقعی زندگی می کنند. در این فیلم کابرینی و خواهرانش شدیداً به مورد دومی اعتقاد داشتند و چیزی را ساختند که باید به همان اندازه که راکفلرها یا واندربیلت های جهان انجام داده اند به یادگار بماند. اما فیلم سینمایی کابرینی به هیچ وجه یک فیلم کامل نیست، بلکه فیلمی با وقار است که تلاش های کمتر شناخته شده این زنان نترس را ارج می نهد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Cabrini به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید