نقد و بررسی سریال Palm Royale پالم رویال

توسط ErfaNEP

معرفی سریال Palm Royale

در فضای غرق آفتاب پالم بیچ دهه 1960، سریال پالم رویال از اپل تی وی پلاس ما را به قلمرو خیره کننده و در عین حال خائنانه جامعه ثروتمند دعوت می کند. این طنز خوش طعم حول محور ماکسین سیمونز (کریستن ویگ)، یک خارجی سرزنده است که از دیوارهای واقعی باشگاه کانتری پالم رویال عبور می کند. می پرسید چرا این کار را می کند؟ برای نفوذ به بالاترین رده های شهر به هر وسیله ای که لازم باشد، چه با جذابیت خود، چه با اغوا یا سرسختی محض. آنچه آشکار می شود، کاوشی در مورد ثروت، موقعیتاجتماعی و پیگیری وسواس گونه برای پذیرش آن است. ماکسین خود را درگیر لانه افعی هایی می بیند که هر کدام برای قدرت و اعتبار می جنگند. اِوِلین رولینز رام نشدنی (آلیسون جنی) سلطنت می کند و روبروی تهدیدات دینا (لزلی بیب) و نخبگان تند زبان از تاج و تخت خود دفاع می کند. در همین حال، گروهی از شخصیت های برجسته از جمله لورا درن و ریکی مارتین سایه های خوش منظری را به این طنز اجتماعی جذاب می دهند.

 

نقد و بررسی سریال Palm Royale پالم رویال

درآمدی بر داستان سریال Palm Royale

سریال پالم رویال نقش های سرگیجه آور ماکسین سیمونز را به تصویر می کشد، یک فرد خارجی کاریزماتیک که مصمم است راه خود را به منحصر به فردترین حلقه های اجتماعی پالم بیچ باز کند. ماکسین که از آغازی فروتنانه سرچشمه می گیرد، او همسر داگلاس دلاکور، وارث یک سلسله در حال محو شدن است. بلیط طلایی اش؟ یک خاله که در کماست به نام نورما (کارول برنت)، کسی که به عنوان بانوی اول بی چون و چرای شهر سلطنت می کند. سریال پالم رویال که مملو از شایعات خاله زنکی، مهمانی های فریبنده، و پیچش های هذیان آمیز فوق العاده ‏است، از ما دعوت می کند تا به پشت این نمای پر زرق و برق نگاه کنیم. در اینجا، پیوند انسانی واقعی در ورطه ‏انحصارطلبی قربانی می شود، جایی که تنها پول حاکم است. این سریال با شوخ طبعی و سبکی بی عیب و ‏نقص، ریاکاری ها و زشتی های پوسته طبقه بالا را به سیخ می کشد، در حالی که ما را با هجوی بسیار طنز ‏شاد می کند‎.‎ در میان آنها، اولین رولینز (Allison Janney)، که بی رحمانه سلسله مراتبی سفت و سخت را اجرا می کند، یک فرد اشرافی است. همچنین دینا (لزلی بیب) با وسواس جایگاه، رقیبی جاه طلب برای اولین است و متصدی خوش مشرب باشگاه رابرت (ریکی مارتین) نیز هست که از رازهای بی شماری آگاه است. آنچه در پی می آید، غوغایی دلپذیر از طریق شایعات، خنجر زدن به پشت و بالا رفتن بی شرمانه از طبقات اجتماعی است. تلاش مجردانه ماکسین برای ورود به این دنیای طلایی، او را به مسیری پر پیچ و خم از فتنه و رفتار دوگانه سوق می دهد. او باید از قدرت بازان مناسب استفاده کند، اطلاعات مخرب را کشف کند و حتی به لطف لیندای کاریزماتیک لورا درن، در بیداری فمینیستی قرار بگیرد.

 

نقد و بررسی سریال Palm Royale پالم رویال

بررسی حضور کریستین ویگ و شخصیت اصلی سریال پالم رویال

در قلب سریال پالم رویال جریانی طنین انداخته که از یک خانواده سلطنتی کمدی و دراماتیک ساخته شده است. در نقش ماکسین سیمونز رام نشدنی، کریستن ویگ، که ترکیب ماهرانه ای از گرما و سرسختی دارد، قهرمان اصلی داستان را کاملا جذاب می کند و او را به پیشروی این داستان تبدیل می کند. استعداد انعطاف پذیر ویگ در این نقش می درخشد، چرا که او بین دوست داشتن و عطش بی رحمانه اش برای جایگاه اجتماعی بالاتر در نوسان است. این یک نقش سخت با پیچیدگی ظریف است و او مهارت خود را در این نقش به اثبات می رساند.

 

نقد و بررسی سریال Palm Royale

سریال پالم رویال روایت مریض گونه ی خود را در شکوه آفتابیِ ولخرجی دهه 1960 فلوریدا غوطه ور می کند. جلوه های بصری سریال ترکیبی مست کننده از شکوه و اشرافیت هستند، مملو از نمادهای زنده و فضای داخلی باروک و طعمی عفونی برای افراد آراسته و اشرافی. اجرای شیک تیت تیلورِ کارگردان، مخاطب را در خلسه ای از تصاویر مجلل محبوس می کند که همزمان به طنز می پردازد و بیش از حد لذت بخش است. نقش آلیسون جنی به عنوان اولین رولینز شرور به همان اندازه متحیرکننده است. این هنرپیشه کهنه کار ‏هرچه دارد روی این نقش انتقام جو به کار می گیرد و با ذوقی هولناک، تابش خیره کننده ای از پژمردگی و ‏سخنان نیش دار آغشته به زهر را در سریال می گنجاند. با این حال، جنی با جرقه های آسیب پذیری اِولین را ‏آغشته می کند که به اعماقی فراتر از شخصیت اصلی او اشاره می کند و یک شرور را به یک ضدقهرمان بسیار ‏مرموز تبدیل می کند. کارول برنت تکرار نشدنی یک مکاشفه در نقش نورمای به ظاهر بیهوش است. افسانه ‏کمدی او مجموعه ای کامل از مشاهدات حیله گر همسو شده و حضور صرف او به این سریال هویت می بخشد. ‏لورا درن در نقش لیندا که یک فمینیست آزاده است می درخشد و جاذبه ای را که می توانست در دست های ‏پیش پاافتاده تری القا شود، القا می کند. درن به عنوان متحد دور از ذهن ماکسین، اصالتی مستدل دارد که ‏ولخرجی اطرافیانش را خنثی می کند. ‏

 

عناصری که سریال Palm Royale را دیدنی می کند

در سنت بزرگ درام های پرستیژی مانند «نیلوفر سفید» و «جانشینی»، سریال پالم رویال ارزیابی کوبنده ای از زوال و پوسیدگی اخلاقی اشراف ارائه می کند، اما تفسیر قاطع خود را در پوشش شیرینی از لذت های پیش پا افتاده می پوشاند. این مجموعه که توسط گروهی قدرتمند و سرشار از استعداد کمدی تقویت شده است، ارزش های تولیدی بی عیب و نقص خود را در خدمت براندازی قشر بالادستی ما به کار می گیرد. نقاط قوت فراوان است، از تله های دوره ای مجلل و باشکوه گرفته تا تبدیل شگفت انگیز کریستن ویگ به عنوان یک جاه طلب سرسخت. حتی زمانی که توطئه های دیوانه کننده به صورتی دلپذیر پراکنده می شوند، تعهد محض به افراط هذیان آمیز، رویدادها را محکم در قلمرو تماشای اجباری نگه می دارد. با این حال، با وجود همه هیجان های آغشته به کمدی، سریال پالم رویال هرگز دیدگاه بدبینانه اش را درباره امتیازات سیستمی و شیوه های انحصاری از دست نمی دهد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Palm Royale به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید