نقد و بررسی فیلمCash Out ‎ کش اوت با بازی جان تراولتا

توسط ErfaNEP

معرفی فیلمCash Out ‎

فیلم Cash Out نمی تواند هیجان وعده داده شده توسط خلاصه داستان و استعدادهای موجود در خود را ارائه دهد. اگرچه تراولتا و دیویس توانایی های پیشروی خود را ثابت می کنند، حتی جذابیت آنها نیز نمی تواند داستان به این نازکی را که بدون هدف یا انرژی در کنار هم هماهنگ کند و ضعف ها را جبران کند اما این فیلم مهیج که به ندرت چیزی فراتر از یک وقت گذرانی هیجان انگیز است، در نهایت به دوستداران فیلم و مخصوصاً جان تراولتا بازده کمی برای سرمایه گذاری شان ارائه می کند.

 

نقد و بررسی فیلمCash Out ‎ کش اوت با بازی جان تراولتا

درآمدی بر داستان فیلم کش اوت 2024

جان تراولتا رهبری بازیگران فیلم کش اوت را برعهده دارد، یک فیلم هیجان انگیز سرقت بانک در سال 2022 از کارگردان بار ایوز است. تراولتا در نقش میسون گودارد، نقش یک دزد مشهور را بازی می کند که پس از به خطر افتادن آخرین شغلش به واسطه یک خیانت، در حال بازنشستگی است. درست زمانی که میسون فکر می کند که زندگی جنایت آمیز خود را پشت سر گذاشته است، با درخواست های برادر کوچک ترش شاون برای کمک به «یک کار نهایی» از تصمیمش عقب نشینی می کند. البته این کار نهایی طبق برنامه پیش نمی رود. سرقت میسون و شاون از صندوق امانات بانک مرکزی سیاتل به سرعت به یک گروگان گیری تبدیل می شود. برای جذاب تر کردن اوضاع، میسون باید با معشوق سابقش آملیا، که اکنون یک مامور اف بی آی است و برای نجات گروگان ها تلاش می کند، مذاکره کند. تاریخچه آنها با هم لایه ای از فتنه را به فرض ساده فیلم کش اوت می افزاید.

 

نقد و بررسی فیلمCash Out ‎ کش اوت با بازی جان تراولتا

بررسی شخصیت های فیلم سینمایی کش اوت

در مرکز روایت سرقت فیلم Cash Out، چند شخصیت اصلی قرار دارند که این داستان غیرقابل پیش بینی را هدایت می کنند. جان تراولتا در نقش میسون گودارد، یک دزد کارکشته که پس از خیانت، اعتماد به نفسش را متزلزل دیده، احساس می کند که دوران اوج خود را پشت سر گذاشته است. اما وقتی خانواده تماس می گیرند، غرایز محافظتی او دوباره بیدار می شود. در حالی که میسون به سمت «آخرین کار» برمی گردد، تراولتا میسون را با کاریزما و خویشتنداری آغشته می کند و تحت فشار، آرامش خود را حفظ می کند. ماشه ی برگشتِ او به صحنه توسط برادرش شاون کشیده می شود و لوکاس هاس با خودانگیختگی آن نقش را بازی می کند. شاون که مشتاق است دوباره به کار برگردند، کاری را می کند که از هر جوان پرشوری بر میاید. اقدامات عجولانه او اهمیتی مارپیچی دارند و نشان می دهند که چگونه وظایف خانوادگی با بی پروایی آمیخته می شود. با این حال، در زیر پوست داستان، نگاه شاون واقعاً به میسون است و او را الگو می داند، کسی که نه تنها مسئولیت دزدی بلکه وظیفه رشد برادرش را بر عهده دارد. این بازگشت ما را به آملیا دکر کریستین دیویس می رساند. نقش پیچیده او به عنوان مامور FBI و عشق سابق میسون، پویایی هایی فرّار را معرفی می کند. آیا او واقعاً به هدف خود اهمیت می داده؟ دیویس ماهرانه در این آب های تیره حرکت می کند و مذاکرات این دو عاشق سابق همیشه با تنش همراه است. در میان همه اینها میل جدی برای حل مسالمت آمیز این وضعیت بدون توجه به دردهای گذشته، در این فیلم می درخشد.

 

بررسی فنی فیلم Cash Out

در محدوده یک طرح سرقت ساده، Cash Out نمایی از استعداد بصری را نشان می دهد. کارگردانی که برای اولین بار فیلم ساخته یعنی ایوز، از پهپادهای دوربین دار برای گرفتن تصاویر هوایی استفاده می کند که به حرکات پلیس حسی دراماتیک می بخشد. ما ماشین های سنگینی را می بینیم که خیابان ها را قرق می کنند و افسرانی که از بالای صحنه به سمت موقعیت هجوم می آورند. ایوز همچنین به راحتی از تصاویر پهپادی در فضاهای خالی وسیعی مانند بانک وسیع و گیج کننده پر از راهروهای هزارتو استفاده می کند. در حالی که ارزش های تولید این فیلم در حد متوسط باقی می مانند، کارگردانی ایوز راه های جدیدی برای استفاده حداکثری از محیط ها پیدا می کند. تعقیب و گریز پرتنش از طریق پیچ و خم اتاقک ها باعث می شود بینندگان در کنار شخصیت ها به گوشه و کنار بچرخند. بعداً، تیراندازی روی پشت بام که چندین طبقه از راه پله ها را در بر می گیرد باعث می شود سرها متوجه پایین قاب تصویر باشد. واضح است که تلاش هایی برای سرگرم کردن در این فیلم کم رنگ انجام شده است.

 

تنش و اکشن در فیلم سینمایی کش اوت

وقتی دزدی آنها در یکی از بانک های مرکز شهر سیاتل به طور ناگهانی خراب می شود و میسون و شاون با گروگان ها به دام می افتند و تنش یک درجه دیگر افزایش می یابد. همانطور که مجریان قانون به سرعت ساختمان را محاصره می کنند، میسون باید به مهارت های مذاکره خود برای پراکنده کردن وضعیت نابسامان گروگان ها تکیه کند. مبادلات او با معشوق سابق آملیا، که اکنون مأموریت اف بی آی را رهبری می کند، به طرز هوشمندانه ای برای فتنه و طنز ظریف حتی در شرایط سخت نوشته شده است. در حالی که میسون در پیچ و خم به ظاهر بی پایان دفاتر برای یافتن پاسخ جستجو می کند، از پله های طراحی شده و راهروهای پیچ در پیچ عبور می کند. کار با دوربین پهباد کیفیت بالاتری از صحنه ها را با تماس های نزدیکش به این شخصیت ها به ما می دهد. بعداً، تعقیب و گریز ماشین ها در خیابان های شلوغ، درام تپنده ای را به وجود می آورد. شخصیت ها صحنه های زیادی را به عنوان تسکین کمیک می بینیم، اما این شوخی ها توجه را از مخاطرات جدی منحرف نمی کنند.

در حالی که فیلم Cash Out متکی است به ژانر دزدی که به خودی خود فرسوده شده، تراولتا و شرکایش کمی سرگرمی را به جریان می آورند. داستان میسون به عنوان یک دزد بازنشسته که برای آخرین کار به کار خود باز می گردد، به اندازه کافی قابل پیش بینی شروع می شود. اما تراولتا به شخصیت جذابیت می بخشد و مخاطبان را در جریان رویدادها درگیر می کند. ما به میسون اهمیت می دهیم، امیدواریم که او بتواند با وجود بداخلاقی های اطرافیانش دستگیر نشود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Cash Out به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید