نقد و بررسی فیلم Challengers چلنجرز (چالشگران) 2024

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Challengers

لوکا گوادانینو با فیلم هایی مانند Call Me By Your Name ثابت کرده است که استاد روابط پیچیده است. او در آخرین درام خود یعنی فیلم Challengers، به دنیای رقابت تنیس شیرجه می زند تا مثلث عشقی متقاعدکننده ای را اکتشاف کند که سال ها پیش بین دو دوست و زنی که بین آن ها قرار داشته، شکل گرفته است. گوادانینو با ترکیبی خاص از تصاویر صمیمی و کاوش در روان انسان، داستانی جذاب از ورزشکارانی را می سازد که در رقابتی پرمخاطب محبوس شده اند و انگیزه آنها برای پیروزی با احساسات حل نشده از روابط قبلی در داخل و خارج از زمین در هم آمیخته است. زندایا، فیست و اوکانر نقش های اصلی جذابی را در این تریلر رمانتیک و دراماتیک ارائه می کنند که ثابت می کند عشق و رقابت می توانند ترکیبی فرّار باشد.

 

نقد و بررسی فیلم Challengers چلنجرز (چالشگران) 2024

درآمدی بر داستان فیلم چلنجرز

ما با آرت آشنا می شویم که زمانی قهرمان گرند اسلم بوده و اکنون با شکست های پیاپی دست و پنجه نرم ‏می کند و همسرش تاشی، مربی سابقش، مصمم است به او کمک کند تا فرم خود را بازیابد. تاشی با این امید ‏که بردهای آسان تر بتواند اعتماد به نفس او را بازگرداند، آرت را در یک تورنمنت چلنجر ثبت نام می کند، یعنی ‏یک تورنمنت حرفه ای سطح پایین تر. اما پاتریک، شریک دو نفره قدیمی آرت و تاشی، که با هر دوی آنها ‏سابقه ای پویا دارد، وارد این رقابت می شود‎.‎ با افزایش تنش ها در اولین مسابقه آنها پس از سال ها، فیلم به زمانی برمی گردد که همه آنها به عنوان ‏بازیکنان جوان جاه طلب همدیگر را ملاقات می کنند، در حالی که پاتریک و آرت بلافاصله با هم پیوند خورده و ‏تاشی احساسات آنها را برانگیخته است. با گذشت زمان، سرنوشت آنها به شیوه های جذابی در هم تنیده شده ‏و احساسات ماندگاری را در این تورنمنت مهم به جای می گذارد. ‏

 

نقد و بررسی فیلم Challengers چلنجرز (چالشگران) 2024

بررسی شخصیت های فیلم Challengers

آرت و پاتریک از زمانی که پسربچه بودند با هم دوست بوده اند و استعداد و اشتیاق خود را به تنیس پیوند زده بودند. طرفداران تنیس که در میدان مسابقه به آنها لقب “آتش و یخ” داده بودند، آتش و یخی که یک شراکت دونفره فوق العاده را تشکیل می دادند. اما وقتی تاشی وارد زندگی آنها می شود، حضور قدرتمند او چیزی عمیق تر را در هر یک از آنها تحریک می کند. تاشی برعکس هر کسی است که آن دو دیده اند. تمرکز منحصر به فرد او بر روی بازی و عشق تسلیم ناپذیرش، تحسین آنها را بر می انگیزد. هر دو پسر برای عشق او رقابت می کنند و سخت تر تمرین می کنند تا او را تحت تاثیر قرار دهند. هنگامی که او به ظاهر پاتریک را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب می کند، آرت ناامیدی خود را پنهان می کند. اما زمان سه نفر را در جهات مختلف حرکت می دهد. حرفه ی تاشی به دلیل مصدومیت کوتاه می شود، در حالی که آرت به رتبه های برتر راه پیدا می کند و پاتریک برای ادامه دادن تلاش می کند و با کمیاب شدن برد، اعتماد به نفس او متزلزل می شود. زخم های قدیمی بین دوستان سابق شروع به باز شدن می کنند، دوستانی که از نردبان های جداگانه موفقیت و شکست بالا می روند.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی چلنجرز

بیایید در مورد فیلمسازی فوق العاده در فیلم جدید لوکا گوادانینو صحبت کنیم! این کارگردان واقعاً می داند چگونه شخصیت ها و داستان هایش را زنده کند. در حالی که داستان یک مثلث عشقی بین ستاره های تنیس را دنبال می کند، گوادانینو آن را طوری می سازد که هر صحنه از فیلم یک امتیاز در فینال گرند اسلم محسوب می شود. هدایت پرانرژی او قلب ما را از ابتدا تا انتها به تپش می اندازد. صحنه ها با سرعت تپنده ای کنار هم قرار می گیرند و ما را کاملاً در یک درام پرمخاطب غرق می کنند. فیلمبرداری موکدیپروم به همان اندازه هیجان انگیز است. این مرد می داند که چگونه یک تصویر را کادربندی کند، دوربین چالاک او هیجان هر مسابقه را از زوایای خلاقانه زیادی به تصویر می کشد. یک صحنه در فیلم وجود دارد که حتی خود توپ را دنبال می کند و واقعاً احساس می شود که شما دقیقاً در متن فیلم قرار گرفته اید. اما این فیلم فقط نگاهی به ستاره های جذاب نیست. این سبک بصری خلاقانه شما را مستقیماً وارد قلب هر شخصیت می کند. انگیزه آنها را از نزدیک درک می کنید. مثل این است که کارگردان و فیلمبردار مثل یک جفت دونفره ی کاملاً همگام شده با هم کار می کنند.

 

درخشش بازیگران فیلم Challengers

زندایا ناشی را مرموزانه بازی می کند. تاشی او به طور همزمان پرورش می یابد و در عین حال تاکتیکی، باز و غیرقابل درک است. شما احساس می کنید که او همیشه در حال انجام یک بازی طولانی است، مانند یک استاد بزرگ شطرنج. در زیر درخشش گرمابخش او اراده ای پولادین نهفته است. تاشی هیچ کدام از مردان را بدون اینکه فضایی برای مانور دادن به آن ها بدهد، رد نمی کند و بیش از اعمال قدرتش، آنها را از طریق شیفتگی درگیر می کند. این اجرا از زندایا یک اجرای آماده و قدرتمند است. فیست حساسیت لطیفی را در شخصیتی که بازی می کند، دمیده است. او طبیعت آرام و مصمم شخصیت را تا ته فیلم نگه می دارد. شما اشتیاق آرت برای کشف دوباره ذوق و رضایت همسرش را احساس می کنید. اوکانر به عنوان پاتریک نیز، آتش وحشیانه و واقعی را شعله ور می کند. پاتریک پر از احساساتی که به نظر می رسد همیشه در آستانه انفجار هستند و با عطش طوفانی خود نقشه را پیش می برد. اوکانر تضمین می کند که ما نسبت به مصیبت پاتریک دلبسته و در عین حال همدل باقی بمانیم. رابطه بین فیست و اوکانر، که شخصیت‌های آن‌ها پیوند آشکاری با هم دارند، به فیلم نبض و ضربان می‌دهد. صحنه های آنها در کنار هم، چه بازیگوش و چه پرتنش، با برادری و عشق قابل لمس، علیرغم پیچیدگی های آن طنین انداز است. آنها کاملاً به ظرایف نقش های خود متعهد هستند و منحنی های روایت را به طور یکپارچه طی می کنند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Challengers بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید