نقد و بررسی سریال کره ای Chief Detective 1958‎ کارآگاه ارشد

معرفی سریال Chief Detective 1958‎

سریال کره ای کارآگاه ارشد 1958، یک درام کره ای جنایی، هیجان انگیز و کمدی است که روی لی جی هون در نقش پارک یانگ هان تمرکز دارد که یک کارآگاه جوان است. لی جی هون همیشه مورد علاقه ما بوده است. من درام های او را از زمان سریال سیگنال دیده ام و بعد از آن همیشه از دیدن او در ژانرهای جنایی و اکشن لذت بردم. بعد از اینکه سریال راننده تاکسی تمام شد، هوس کردم دوباره جی هون را در یک درام اکشن و جنایی ببینم و حالا بعد از بررسی سریال های کره ای انیمه لیست با سریالی جدید از او آشنا شدم و جی هون در درام دیگری که ژانر مشابهی دارد، بازگشته است.

سریال Chief Detective 1958 نوعی درام است که مدتها دنبال آن بودم. این سریال هر چیزی که می خواستم ببینم را دارد، از اکشن و کمدی گرفته تا درام دورهمی. قسمت اول در 19 آوریل 2024 منتشر شد و پس از تماشای قسمت اول، فقط منتظر قسمت های بعدی آن بوده ام. این سریال به عنوان پیش درآمد سریال کره ای دوست داشتنی Chief Inspector عمل می کند که از سال 1971 تا 1989 یک دوره 18 ساله را پشت سر گذاشته و به اوج رتبه بندی سریال های کره ای رسیده و در دوران اوج خود 70 درصد تماشاچی داشته است. در حالی که نمایش اصلی در دهه‌های 1970 و 1980 نمایش داده شده و بازتابی از دوران معاصر بوده، سریال کارآگاه ارشد 1958 بینندگان را حتی در زمان به عقب‌تر می برد و خط داستانی خود را در سال 1958 تنظیم می کند. این کارآگاه، قبلا توسط چوی بول ام در سریال اصلی به تصویر کشیده شده بود.

 

پیش درآمدی بر داستان سریال کارآگاه ارشد 1958

داستان مابین دهه 1950 تا 1960، ده سال قبل از سریال اصلی، داستان کارآگاه پارک یونگ هان را دنبال می ‏کند، که متخصص در دستگیری دزدهای خرده پا است و به عنوان یک تیم با سه همکار منحصر به فرد، قدرت فاسد را با عقل سلیمش در هم می شکند و نوید دوباره متولد شدن به عنوان یک کارآگاه واقعی برای مردمش را می دهد. قسمت اول با آمدن پیرمردی به اداره پلیس شروع می شود، او به آنجا آمده تا به نوه اش غذا بدهد. سپس داستان واقعی با تمرکز بر پارک یانگ هان شروع می شود. داستان بین دهه های 1950 و 1960 اتفاق می افتد، زمانی که یانگ هان به عنوان یکی از با استعدادترین کارآگاهان منطقه خود شناخته می شود. هان جوان در دستگیری دزدان و مجرمان در زادگاهش بسیار خوب عمل کرده است. پس از دستگیری یک سری گاو-دزد، او به یک درجه بالاتر ارتقا می یابد و به واحد دیگری منتقل می شود. پارک یانگ هان به سئول سفر می کند و زندگی جدید خود را به عنوان کارآگاه در ایستگاه پلیس سئول آغاز می کند.

 

بررسی شخصیت های اصلی سریال Chief Detective 1958

من واقعاً از تماشای همه اینها هیجان زده شدم زیرا می توانستم پیش بینی کنم که داستان واقعی از این نقطه شروع می شود. هان جوان سعی کرد یک جنایتکار را دستگیر کند و او را نیز گرفت، اما به دلیل ارتباط جنایتکار با یک فرد قوی و قدرتمند مجبور شد او را رها کند. داستان واقعی از این نقطه شروع شد، زیرا هان شاهد بی انصافی و فساد در بخش خود است و هدف خود را این قرار داده که تمام جنایتکاران را پشت میله های زندان قرار دهد. اما آیا یانگ هان می تواند به هدف خود دست یابد؟ من واقعاً برای قسمت های بعدی بسیار هیجان زده هستم، زیرا با تماشای قسمت اول بسیار مشتاق شده ام و علاوه بر آن، می دانم که لی جی هون هرگز با کار و مهارت های بازیگری خود ما را ناامید نمی کند. او همیشه بهترین فیلمنامه ها را انتخاب می کند. لی جی هون در نقش پارک یونگ هان، یک کارآگاهی که عصبانی است و با واقعیتی که کرامت انسانی را زیر پا می گذارد مبارزه می کند. لی دونگ هوی در نقش کیم سانگ سان، یک کارآگاه در ایستگاه پلیس جونگنام است که او را سگ دیوانه صدا می زنند. چوی وو سونگ در نقش جو گیونگ هوان، یک کارآگاه ثروتمند و مودب در ایستگاه پلیس جونگنام است. یون هیون سو در نقش سئو هو جونگ نیز یک نخبه با آرمان های بلند بالاست که آرزوی تبدیل شدن به یک بازرس ارشد در ایستگاه پلیس جونگنام را دارد و سئو یون سو در نقش لی هی جو، صاحب یک کتابفروشی به نام «جونگنام سئوریم» در نزدیکی بازار جونگنام است. بعدها، او همسر یئونگ هان می شود.

 

بررسی اجمالی سریال کارآگاه ارشد 1958

این سریال کارآگاهی فوق العاده ای که در سال 1958 راه اندازی شده و همانطور که انتظار می رفت، LJH نقش  عدالت خواهانه ای دارد که مرامش را نشان می دهد. او مورد علاقه من است، من واقعا خوشحالم که این سریال را در آخر هفته  و مجموعه ای از 10 قسمت تماشا می کنم که مدت زمان کاملی برای این نوع ژانر است. من از تماشای آن لذت می برم. بازیگران اصلی، سکانس ازدواج و همه چیز این سریال کره ای گرمابخش است؛ علاوه بر این، این یک درام جنایی، مهیج، اکشن، دوره ای با لمسی از کمدی است. این سریال مطمئناً بسیار سرگرم کننده خواهد بود و شما را تا انتها درگیر می کند. از آنجایی که تا اکنون قسمت های زیادی از آن منتشر نشده، نمی توانم تضمین کنم که درام چگونه به پایان می رسد. اما در حال حاضر، کار به خوبی پیش می رود و طرح به آرامی در حال توسعه است. اگر از آن دسته افراد هستید که می خواهید یک درام مبتنی بر جنایت، تعلیق، هیجان  و اکشن را تماشا کنید، باید این کی-دراما را دنبال کنید. از تماشای کارآگاهان که تیمی برای دستگیری مجرمان تشکیل می دهند لذت خواهید برد و روش های خنده دار آنها برای دستگیری آنها شما را به شدت می خنداند.

بنابر این، علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Chief Detective 1958‎ به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از بخش سریال های کره ای این سریال را به همراه سریال های کره ای جدید دیگر مشاهده نمایند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل