معرفی بهترین فیلم های Cillian Murphy کیلی مورفی + دانلود

برترین فیلم های Cillian Murphy

کیلین مورفی بازیگری ایرلندی است که به خاطر بازی جذاب و درخشانش در پروژه های مختلف سینمایی و تلویزیونی با بازی در چندین فیلم تحسین شده از جمله Inception و A Quiet Place Part II شهرت دارد. علاوه بر این، نقش او به عنوان رهبر باند مستقر در لندن، توماس شلبی در سریال تلویزیونی بریتانیایی Peaky Blinders به او کمک کرد تا به خاطر بازی خارق العاده اش، به سطح جدیدی از شهرت برسد و حالا هم که به خاطر ایفای نقش اوپنهایمر جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برده است. به همین مناسبت، در انیمه لیست بر آن شدیم که بهترین فیلم های کیلین مورفی را به شما معرفی کنیم. این رتبه بندی بر اساس نظر منتقدین سایت راتن تومیتوز صورت گرفته است.

 

  1. فیلم Oppenheimer

آخرین فیلم موفق باکس آفیس نولان، بهترین اثر او و خودِ مورفی تا به امروز است. مورفی نقش شخصیت تاریخی، جی رابرت اوپنهایمر، یک فیزیکدان نظری را بازی می کند که در نهایت پروژه منهتن را رهبری می کند. این فیلم حماسی زندگی و کار او، از جمله مبارزات او در دانشگاه، راه او برای به دست آوردن شهرت خود به عنوان «پدر بمب اتم» و در نهایت آشفتگی سیاسی که بقیه روزهای او را تحت الشعاع قرار می دهد را روایت می کند.

 

  1. فیلم Dunkirk

یک تریلر جنگی تاریخی که توسط کریستوفر نولان ساخته شده، فیلم دانکرک، تخلیه اصلی جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد که در آن هزاران سرباز توسط کشتی های دریایی و غیرنظامی نجات می یابند. مورفی نقشی جزئی اما حیاتی را به عنوان یکی از فراریان ایفا می کند که به سادگی به عنوان سرباز لرزان در این فیلم جنگی تزلزل ناپذیر شناخته می شود و این عنوان نقش او را کاملاً توصیف می کند. به عنوان تنها بازمانده در بالای یک کشتی واژگون شده، او توسط یک قایق خصوصی که به سمت ساحل حرکت می کند نجات می یابد تا سربازان بیشتری را نجات دهند.

 

  1. فیلم A Quiet Place Part II

فیلم یک مکان ساکت 2 به کارگردانی جان کرازینسکی، دومین نسخه از یک مجموعه علمی تخیلی درباره موجودات وحشی و حساس به صدا است که جهان را تسخیر کرده اند. مورفی نقش امت را بازی می کند، بازمانده ای که از زمانی که این موجودات به قدرت رسیده اند، تنها بوده است. او با خانواده ابوت آشنا می شود که در گذشته با آنها ارتباط داشته است. او موافقت می کند که به آنها کمک کند مکانی برای اسکان پیدا کنند.

 

  1. فیلم The Wind That Shakes the Barley

فیلم بادی که در مرغزار می وزد یک فیلم تاریخی جنگی و درام به کارگردانی کن لوچ است. این فیلم ایرلند را در اوایل دهه 1920 را به تصویر می کشد و رابطه بین دو برادر، دیمین اودونوان (کیلین مورفی) و تدی اودونوان (پادریک دیلینی) را نشان می دهد که در طول جنگ استقلال ایرلند خود را در دو طرف مخالف می بینند.

 

  1. فیلم 28 Days Later

در فیلم 28 روز بعد، کیلیان مورفی نقش یک پیک دوچرخه سوار به نام جیم را بازی می کند که از کما بیدار می شود و متوجه می شود که یک ویروس اکثریت انسان ها را به زامبی های پر از خشم تبدیل کرده است. در حالی که سعی می کند در این دنیای خشن تر حرکت کند، با گروهی از بازماندگان برخورد می کند. سپس گروه به تماشای فروپاشی کامل جامعه بشری می نشیند و از نزدیک با وحشت ویروس مواجه می شوند.

 

  1. فیلم Inception

تلقین یک فیلم علمی-تخیلی هیجان انگیز محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی کریستوفر نولان است. این فیلم داستان دام کاب (لئوناردو دی کاپریو) و گروهش را دنبال می کند که از طریق فرآیندی به نام تلقین ایده ای را در ذهن رابرت فیشر نشان می دهند. فیشر که در نگاه اول به عنوان یک وارث غرق در یک امپراتوری تجاری دیده می شود، ثابت می کند که یک دشمن کامل برای آنها با پیشرفت روند داستان در طول فیلم است.

 

  1. فیلم Batman Begins

سینمایی بتمن آغاز می کند که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شده است، مورفی را در نقش دشمن بدنام و ضدقهرمان یعنی Scarecrow به تصویر می کشد. اگرچه فیلم حول محور بتمن (کریستین بیل) و راس الغول (لیام نیسون) که در مقابل یکدیگر قرار می گیرد می چرخد، اما نقش مورفی در نقش شرور ثانویه آنقدر مهم بود که او را به عنوان یک شخصیت برجسته در فیلم تثبیت کرد.

 

  1. فیلم The Party

فیلم مهمانی، داستان یک سیاستمدار به نام جانت (کریستن اسکات توماس) را دنبال می کند که میزبان یک مهمانی در انتصاب خود به عنوان وزیر است. تام (کیلیان مورفی)، شوهر جانت، رازی را در خود پنهان می کند که به طور بالقوه می تواند جشن بزرگ او را از مسیر خارج کند و ماهیت رابطه آنها را به طور کلی افشا کند. با پیشروی مهمانی، اسرار تام یکی یکی آشکار می شود، که به لحن طنزآمیز فیلم می افزاید.

 

  1. فیلم Red Eye

فیلم مهیج سال 2005، چشم قرمز، به کارگردانی وس کریون، داستان لیزا رایزبرت (ریچل مک آدامز) را روایت می کند که خود را در یک پرواز با چشم قرمز با یک قاتل به نام جکسون ریپنر (کیلین مورفی) به دام می اندازد. جکسون تهدید می کند که اگر لیزا در اجرای نقشه ترور به او کمک نکند، به پدرش آسیب می رساند. در این فیلم باید لیزا را در حالی که سعی می کند نقشه جکسون را خنثی کند و پدرش را نجات دهد دنبال کنید.

 

  1. فیلم Sunshine

فیلم آفتاب، فیلمی علمی-تخیلی و هیجان انگیز به کارگردانیِ دنی بویل است که به دلیل جلوه های بصری خیره کننده، اجراهای قوی و طرح داستانی قوی شناخته شده است. در این فیلم، گروهی از فضانوردان مأموریتی را آغاز می کنند تا خورشید در حال مرگ را دوباره روشن کنند و بشریت را از انقراض نجات دهند. در طول راه، آنها لاشه یک سفینه که قبلاً گم شده بود را کشف می کنند که هدفی مشابه داشته و چیزی شگفت انگیز در داخل پیدا می کنند. مورفی نقش رابرت کاپا، فیزیکدانی را بازی می کند که مسئول پرتاب یک محموله هسته ای است که خورشید را دوباره شعله ور می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های کیلین مورفی به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنند و از تماشای آنها بدون سانسور با زیرنویس فارسی نهایت لذت را ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان