نقد و بررسی فیلم Cult Killer قاتل فرقه 2024

معرفی فیلم Cult Killer

اینکه چه چیزی یک بازیگر ستاره را تشویق می کند تا به یک سری از تصمیمات بحث برانگیز فکر کند، نقشی را در یک فیلم عجیب بگیرد، فیلمی خاص و عجیب بسازد و غیره و غیره، سؤالی بسیار پربار است که بستگی زیادی به انتخاب هر شخص با سلیقه ی همان فرد دارد… و البته به این بستگی دارد که آنها در چه موقعیتی قرار داشته باشند. فراز و نشیب های شغلی در مورد هر بازیگر بزرگ مرا بر این می دارد که این سوال را به طور خاص از این فیلم به خاطر حضور آنتونیو باندراس محبوب بپرسم، که شاید یکی از بازیگران بزرگ زنده و همچنان شاغل زمانه ی ما است، به ویژه به خاطر بین المللی بودنش که حتی در آمریکا هم به موفقیت رسیده است و از بزرگان هالیوود به شمار می رود. معروف ترین همکاری های او از منظر هنری با همکار اسپانیایی خود پدرو آلمودوار بوده است. اما موفقیت های او در آمریکا کار را به جایی رسانده که او را در تعدادی از فیلم های سطح پایین مانند سریال زورو یا سایر فیلم های اکشن پیدا می کنیم. اما آنتونیو باندراس محبوب ما پرمشغله است. بنابراین با تمام این احوال و وقتی می خواهیم که یک بازیگر کم یاب و خاص بماند، دیدن او در یک فیلم مستقل کوچک و کم هزینه که توسط یک فیلم ساز کمتر شناخته شده ساخته شده است، و تنها نمره ی بالای 5 را در IMDB کسب می کند، کمی تعجب برانگیز است.

 

طرح داستان فیلم سینمایی قاتل فرقه

داستان در مورد شراکت پرتنش بین یک محقق و یک قاتل احتمالی است، زیرا آنها با هم کار می کنند تا اسرار یک فرقه شیطانی را آشکار کنند تا بتوانند آنها را از دور خارج کنند. کسی هولت (آلیس ایو) در یک دهکده کوچک انگلیسی زندگی می کند. او در حال بهبودی از آسیب روانی است و در حال ترک الکل است. در میخانه ای که او در آن پاتوق کرده، از طریق فلش بک متوجه می شویم که او سال ها پیش با کارآگاه خصوصی مهربان میکائیل تلینی (آنتونیو باندراس) آشنا شده و برای او به عنوان یک محقق کار کرده است و با تشویق او در نهایت تبدیل به یک کارآگاه خصوصی شده. وقتی تلینی با چاقو کشته می شود، کسی قول می دهد که قاتل را دستگیر کند. در حین تحقیق درباره قتل، کسی با پلیس محلی، گروهبان روری مک ماهون (پل رید) کار می کند. اطلاعاتشان آنها را به املاک ادگار ثروتمند (نیک دانینگ) و دوتی (اولون فوئر) هدایت می کند. ویکتور (متیو تامپکینز) وکیل این زوج نیز در آن جا حضور دارد. در عمارت، کسی با زن جوان عصبانی، جیمی (شلی هنینگ) آشنا می شود که قول می دهد ادگار و داتی را به خاطر خراب کردن زندگی اش در حلقه برده داری جنسیشان بکشد. کسی و جیمی با هم ارتباط برقرار می کنند و با هم متحد می شوند تا قاتل را یا بکشند یا دستگیر کنند.

 

عوامل ساخت فیلم Cult Killer

کارگردان فیلم جان کییز است و با فیلمنامه ای از چارلز برنلی و فیلمبرداری آستین اف. اشمیت، تدوین: آر جی کوپر، موسیقی: جری اونز فیلم قاتل فرقه را ساخته است. بازیگران فیلم Cult Killer، عبارت اند از، آلیس ایو (کَسی هولت)، آنتونیو باندراس (میکائل تالینی، کارآگاه خصوصی)، شلی هنینگ (جیمی داگلاس)، اولون فوئره (دوتی ایوانز)، کیم دلونگی (والاس)، نیک دانینگ (ادگار ایوانز)، پل رید (گروهبان روری مک ماهون)، کواکو فورچون (گلن)، جان وولمن (دکستر کانل)، متیو تامپکینز (ویکتور) هریسون، پاتریک بوکانان (لیام)، سیاران مک گلین (کیلین)، دانیل کارلین (آیدان)، کریس موهان (اسلاگو)، سوفی امبر (کانی)، دایر مک ماهون (گاردا مسلح) و آئویف کلی (آیلینگ)؛ مدت زمان فیلم 104 دقیقه است و از MPAA رتبه  Rرا دریفات کرده است؛ تهیه کنندگان فیلم جردن ییل لوین، جردن بکرمن، ریچارد بولگر، کانر بری، ریچارد کلاباگ و مایکل جی. روتشتاین هستند و فیلم در استودیو سابان فیلمز ساخته شده است.

 

نقد منفی به فیلم سینمایی Cult Killer

عنوان Cult Killer، نام بسیار بدی برای هر فیلمی است چه برسد به این فیلم. فکر می کردم می توانید استدلال کنید که تا حدودی یک “فرقه” در حلقه قاچاق وجود دارد، اما واقعاً یک فرقه نیست. و قاتل در این فیلم کیست؟ میکائیل، کیسی، جیمی؟ این خیلی منطقی نیست و من فکر می کنم که آنها می توانستند عنوان بسیار بهتری برای فیلم انتخاب کنند. اما تمام آنچه گفته شد با فیلمنامه این فیلم که انصافاً کمی ضعیف است، مطابقت دارد. این فیلمنامه تقریباً از تمام قراردادهای استاندارد، خط سیری کوتاه و پیچش داستانی غیر جذاب که فیلمی مانند این می تواند داشته باشد پیروی می کند. به نظر می رسد که اصلاً توسط هوش مصنوعی نوشته شده باشد، که البته می دانم در حال حاضر یک مشکل و تهدید واقعی برای صنعت فیلم و فیلم سازی است و اتفاقاً این یک تعارف نیست، به نظر می رسد که زاده آزمایشگاهی است که نویسنده فکر می کرده بهترین عناصر ژانر را می گیرد و همه آنها را کنار هم می گذارد، اما در طول مسیر فیلم هیچ مراقبتی از آن ها نکرده است که ما بگوییم فیلم واقعی و معنادار است.

 

مزایای تماشای فیلم سینمایی قاتل فرقه 2024

خبر خوب این است که بازیگران بیشتر برای این نوع نقش ها ساخته شده اند. همانطور که قبلاً ذکر شد، باندراس بازیگر بسیار خوبی است و در حالی که نقش مهمی در اینجا به او داده نشده است (او خیلی زود می میرد، البته این یک اسپویل نیست) و ما برای مدتی طولانی جذابیت او را نوش جان نکردیم. اما آلیس ایو به خوبی وارد نقش اصلی می شود، و در کنار او شلی هنیگ، اگر نگوییم کمی آشفته (به دلایل خوب) است ولی نقش یک دیوانه را بازی می کند. اشتباه نکنید، هنوز هم ایفای نقش های احمقانه ای در حاشیه وجود دارند، مانند بازی نیک دانینگ و اولون فوئر در نقش زوج پیر منحرف و ترسناک، یا متیو تامپکینز به عنوان مغز متفکر احتمالی عملیات. اما ایو و هنیگ فقط موفق می شوند کمی بالاتر از هر چیز دیگری در اطراف خود قرار بگیرند.

بنابراین علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Cult Killer با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)