نقد و بررسی سریال کره ای Daily Dose of Sunshine دوز روزانه آفتاب

معرفی سریال Daily Dose of Sunshine

سریال دوز روزانه آفتاب در مورد چیزهایی است که در بخش روانپزشکی یک بیمارستان می گذرد، هم در زندگی کارکنان آنجا و هم بیمارانشان. برای من هیچ شخصیت اصلی ای در این سریال وجود ندارد زیرا هر داستانی را که در سریال گنجانده شده دوست دارم. اگرچه در ابتدا به نظر می رسید که بسیاری از داستان ها در کنار هم در حال اجرا هستند، اما همه چیز خوب است و این سریال به خوبی پایان می یابد، یعنی پایان خوبی دارد. من یک سوال از پارک بو یونگ دارم، آخر از کی قرار است که دیگر ما را با مهارت های بازیگری خود سرگرم نکنی؟ چه در سریال Strong Girl Bong-soon یا  Doom at your service، او به خوبی در داستانی که به او سپرده شده ترکیب می شود، موردی که به عنوان گواهی بر تطبیق پذیری او عمل می کند. کسانی که سریال Doom at Your Service را تماشا کرده اند، می دانند که او در این سریال رنج کشیده است و سریال دوز روزانه آفتاب نیز او را در پرتویی مشابه نشان می دهد. دوز روزانه آفتاب به عنوان یک پل ارتباطی بین انسان های طبیعی و انسان های غیر طبیعی عمل می کند. دیالوگ های زیادی در طول نمایش گفته می شود که همگی قابل بهره برداری هستند، اما من حساب آنها را از دست داده ام. موضوعات بیماری روانی در این سریال گنجانده شده است، اما هرگز احساس نمی شود که آنقدر سنگین باشد، زیرا تعادل بین علم و درام کاملاً حفظ شده است.

 

بررسی خطوط داستانی سریال دوز روزانه آفتاب

این سریال درباره جونگ دایون، یک پرستار ماهر در بخش روانپزشکی در بیمارستان دانشگاه میونگشین و تعاملات او با بیماران روانی تحت مراقبت در آنجاست. این نمایش سلامت روان را در کانون توجه قرار می دهد و من احساس می کنم که پروژه هایی مانند این باید ترویج شوند. چرا باید از صحبت در مورد سلامت روان خجالت بکشیم در حالی که رفتن و گرفتن نسخه ای برای بیماری هایی مانند سردرد و سرماخوردگی برایمان آسان است؟ نکته ای که در سریال متوجه شدم این است که در اکثر موارد جامعه با مردم به طرز فجیعی رفتار می کند و باعث می شود آنها احساس حقارت کنند. بخش هایی از سریال که در آن درباره اضطراب اجتماعی صحبت می کنند، بسیار مرتبط و در عین حال بسیار بعید هستند. سریال Daily Dose of Sunshine از یک رویکرد منحصر به فرد برای پوشش هر جنبه ای از بیماری های روانی استفاده می کند. این سریال با معرفی پرونده های مختلفی که در بخش روان پزشکی مطرح شد، شروع شد و سپس از شخصیت های اصلی آن گفت. این سریال قسمت به قسمت پیشرفت می کند و در عین حال گاهی اوقات تراژیک و شدید است که باعث می شود در دنیای سریال گم شوید. غم انگیز بود که حتی کارکنان واحد روانپزشکی در ابتدا جو بدی را در محل کار ایجاد می کنند. ممکن است دلسرد کننده باشد، اما حتی در بیمارستان هایی که از بیماران روانی مراقبت می شود، کارکنان بیشترین آسیب را می بینند. این ممکن است تعجب آور باشد، اما حقیقت دارد.

 

سریال Daily Dose of Sunshine یک شخصیت اصلی واحد ندارد

دنیای ما پر از شرکت ها و کارخانجات است و کار امروزی روی بیشتر مردم فشار ایجاد می کند و این مورد نیز بخشی از این مجموعه است. شواهد زیادی از محل کار و مدارس مشکل دار وجود دارد که باعث شد من متعجب شوم که چرا جامعه در فراهم کردن فضای امن برای مردم ناتوان است. مخاطب با تماشای این سریال تمایل پیدا می کند تا خودش را مورد ارزیابی روانی قرار دهد و البته در چند نیز لحظه احساساتی می شود. یکی از پیام های مهم این سریال این است که باید به هر کسی که به نظر می رسد اخیراً احساس متفاوتی دارد توجه کنید و دست یاری را به سوی او دراز کنید. باید ببینیم که چگونه شخصیت های سریال فرصت های مختلف را برای یافتن مکانی که مناسب ترین مکان برای آن ها است، پیمایش کرده اند و بهترین نمونه آن جونگ دایون است. شایعات داغ هنگام انتقال او به بخش روانپزشکی این بود که چرا او باید انتخاب می کرد که از بخش داخلی به بخش روانی منتقل شود و چرا این درخواست را داده است. مردم پشت سر او شروع به صحبت می کنند و این او را مضطرب می کند. سریال شروع بسیار زیبایی دارد و من مجذوب صحنه ای شدم که رینا برهنه می رقصد. وقتی آن را تماشا می کنید، احساس رهایی پیدا می کنید و پس از دیدن سریال، زمینه را دریافت خواهید کرد.

 

پیام اصلی سریال دوز روزانه آفتاب

دقتی که با آن، بیماری های روانی مانند بیماری دوقطبی یا اضطراب نشان داده شده اند، شما را به حیرت وا می دارد. گفتگوهای مختلف پیرامون موضوع، درک آن را برای مخاطب آسان می کند و بهترین قسمت این است که نویسندگان نحوه شروع همه چیز را نیز درج کرده اند. در برخی موارد از چندین جلوه بصری نیز استفاده شده است. همانطور که در مورد بیماری که از اضطراب رنج می برد، آنها نشان می دهند که چگونه در یک قفس شیشه ای شفاف گیر افتاده است و احساس می کند همه او را تماشا می کنند. هر موردی که در این سریال نشان داده می شود، داستان جدیدی را به همراه دارد و در ذهن شما طنین انداز می شود. این سریال حملات پنیک، آسیب رساندن به خود، افسردگی، شیدایی یا اضطراب همه چیز را شامل شده است. تصدیق این موارد روانی، اولین قدم است، و همانطور که یک دکتر در سریال می گوید اگر آن را تصدیق کنید، تا حدودی درمان شده اید.

 

سریال Daily Dose of Sunshine، سریالی که نباید از دست داد

در مجموع، این سریال، سریال بسیار خوبی است اما برای مخاطبانی محدود. در این دنیای وحشتناک، من شک دارم که آیا اکثریت مخاطبان از دیدن پروژه هایی در زمینه بیماری روانی هیجان زده شوند یا خیر، زیرا آنچه همه می خواهند، طرحی سریع با اکشن یا هیجان است. اما اگر مشتاق چیزهای سبک و روحی هستید، سریال دوز روزانه آفتاب برای شما مناسب است. دوازده قسمت از این سریال با میانگین مدت زمان یک ساعت وجود دارد و علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Daily Dose of Sunshine به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی