نقد و بررسی انیمه Dekoboko Majo no Oyako Jijou موقعیت خانوادگی جادوگر شلخته

The Family Circumstances of the Irregular Witch

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Dekoboko Majo no Oyako Jijou

«شرایط خانوادگی جادوگر ناهنجار» یک سری مانگای ژاپنی به نویسندگی و طرح زنی پیورا (Piroya) می باشد. این اثر در ابتدا یک داستان یک قسمتی بود که در جولای سال 2018 در وبسایت شهاب کمیک فلکس کمیکس (Flex Comix) منتشر شده بود؛ و سپس در جولای 2019 در همان وبسایت به شکل یک سری مانگا در آمد. تا اکتبر سال 2023 شش جلد تاتکوبون از این اثر جمع آوری شدند. یک نسخه انیمه تلوزیونی نیز به ساخت ای ریل (A-Real) و کارگردانی ماساهیرو تاکاتا (Masahiro Takata) از اکتبر تا دسامبر سال 2023 روی آنتن توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر رفت. آهنگ تیتراژ آغازین انیمه «دونات های شکری» (Sugar Doughnuts) اثر نانا میزوکی (Nana Mizuki) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «خوش اومدید!» (Welcome) ساخت آنجلا (angela) است. کرانچی رول (Crunchyroll) پخش سریال و مدیا لینک (Medialink) آن را در آسیای مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی مجوزدهی کردند و این اثر همچنین در کانال یوتیوب آسیای Ani-One استریم می شود.

 

نقد و بررسی انیمه Dekoboko Majo no Oyako Jijou موقعیت خانوادگی جادوگر شلخته

چکیده داستان انیمه موقعیت خانوادگی جادوگر شلخته

حین قدم زدن در جنگل، آلیسا (Alyssa) به یک نوزاد انسان بر می خورد. او در ابتدا نمی داند چکار باید بکند، هر چه باشد او خانواده ای ندارد و رشد انسان ها با جادوگر ها متفاوت است. هنگامی که متوجه می شود دختر کوچک پتانسیل جادو دارد، او را به خانه می برد و اسمش را ویولا (Viola) می گذارد. شانزده سال بعد، ویولا به زن جوانی بسیار جذاب، با استداد و مایه افتخار مادرش تبدیل شده است که از او نیز بلند تر شده. تا حدی که مردم اطراف آن ها معمولا فکر می کنند که ویولا مادر و آلیسا فرزند اوست. اما در حقیقت ویولا مقداری خام و لوس است و به جای این که به تنهایی به دنیایش برود، تصمیم می گیرد با آلیسا بماند؛ و آن دو به همراه هم روز های جادوییشان را کامل می کنند. روزهایی که حوادث غیرمعمول زیادی در آن ها رخ می دهد.

 

نقد و بررسی انیمه Dekoboko Majo no Oyako Jijou موقعیت خانوادگی جادوگر شلخته

بازخورد مخاطب

ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «از غیرتی بودن شدید ویولا نسبت به مادرش که بگذریم، رابطه جذابی دارند. فلش بک های نوزادی ویولا نشان می دهند که آلیسا چطور همیشه مصمم بوده تا تمام تلاشش را بکند، علاوه بر آن علتی که برای به فرزندی قبول کردن ویولا به جای گشتن به دنبال پدر و مادر واقعی اش داشت هم خوب بود. او نگران بود که انسان ها نتوانند از پس قدرت جادویی ویولا و این که او به طور غریزی قادر به کنترلش نیست بر بیایند. در این بخش او تصمیمی که برای ویولا بهتر است را می گیرد، نه چیزی که برای خودش راحت تر است».

جیمز بکت (James Beckett) از همان سایت نیز اضافه می کند: «وقتی به انیمه های کمدی فصل می رسد یک قانون ساده دارم که همیشه آن را دنبال می کنم: آیا انیمه باعث شد دست کم یک بار بلند و واقعی بخندم؟ اگر جواب آره است دست کم سه ستاره به آن تعلق می گیرد مگر آن که چیزی راجع به آن شدیدا غلط و ناپسند باشد. هر نقص و جای پیشرفتی که این انیمه دارد به کنار، Dekoboko Majo no Oyako Jijou نه تنها یک بار بلکه بار ها و بار ها در طول دو قسمت اولش که با هم پخش شدند من را به خنده انداخت. باعث شد امتیاز چهار و نیم از پنج ستاره ای که بهش دادم تصمیم بسیار ساده ای باشد. ناز است، شدیدا خنده دار است، و باعث شد برای قسمت های بعدش هیجان زده و مشتاق بشوم. در یک کمدی چه چیز دیگری می توان خواست؟»

«به علاوه، شما با این انیمه یک ماهیت بسیار خاکی از شیرینی آشنا دارید که هضم حتی شوخی های مسخره ای مثل دیگ های جادویی ویولا را راحت تر می کند. به طور مثال انیمه های دیگر به سرعت سر شخصیت های زن هیکلی و «مرد-طور» ای مثل لیرا وارد بحث های مشکل ساز می شوند. با این وجود انیمه هیچوقت واقعا او را هسته شوخی نمی کند و او مسخره نمی شود. گرچه قدرت فراگیر و طبیعت مهاجم او به عنوان منبعی از کمدی مورد استفاده قرار می گیرند، او در کنارش به عنوان یک منبع بسیار مورد نیاز از خرد و تجربه برای آلیسا ارائه می شود. کمدی اگر با حالتی تند تر و اشاره هایی با طبیعت بدجنس تر کار کند باز می تواند موثر باشد و کار خودش را بکند، اما وقتی به این که به شخصیت ها و با شخصیت ها خنده شود اهمیت می دهید بسیار ساده تر قلب مخاطب ها را می برید. انتظار نداشتم Dekoboko Majo no Oyako Jijou مستقیما یکی از مورد علاقه های فصلی ام شود، اما خب! اگر به انرژی های خوب و خنده های شکم درد آور احتیاج دارید تا این فصلتان را گرم کند امتحانش کنید».

اگر شما نیز به تماشای این انیمه علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Dekoboko Majo no Oyako Jijou به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید