نقد و بررسی سریال کره ای Doctor Slump دکتر اسلامپ

توسط Alireza

خلاصه سریال کره ای Doctor Slump

یو جونگ وو در طول دوران تحصیل خود همواره رتبه‌های برتر دانشگاه را به خود اختصاص می‌داد؛ و او در بهترین دانشکده پزشکی کشور تحصیل کرده است.

جونگ وو در حال حاضر یک جراح پلاستیک محبوب است و زندگی او به آرامی پیش می‌رود، اما به دلیل یک حادثه پزشکی پر رمز و راز، زندگی او به حاشیه رانده می‌شود. در این زمان، او با نام ها نیل آشنا می‌شود، کسی که در گذشته رقیب او بود و او را در پایین‌ترین نقطه زندگی‌اش ملاقات می کند.

ها نیل به عنوان متخصص بی‌هوشی کار می‌کند و سال‌ها قبل، مردم او را به خاطر هوش بالایش نابغه می نامیدند. او با تحمل سختی‌های بسیار درس خواند و پزشک شد و زندگی او تنها شامل کار و مطالعه است و هیچ زمان خاصی برای تفریح و سرگرمی ندارد.

یک روز ها نیل متوجه می شود که از زندگی‌اش راضی نیست و می‌خواهد تغییری در آن ایجاد ایجاد کند. در این زمان، او جونگ وو را در یکی از بدترین لحظات زندگی‌اش به‌ سر می‌برد ملاقات می‌کند و آن ها به مرور باعث آرامش یک دیگر می‌شوند و یک رابطه عاشقانه بین آن ها شکل می‌گیرد.

 

نقد و بررسی سریال کره ای Doctor Slump دکتر اسلامپ

بررسی سریال کره ای دکتر اسلامپ و عوامل ساخت این سریال

درام کره ای دکتر اسلامپ که توسط کارگردان اوه هیون جونگ و نویسنده باک سان وو ساخته شده است، در 27 ژانویه سال 2024 در کره جنوبی پخش شد. این مجموعه حول محور داستان‌های چهار پزشک جوان می‌چرخد و به بررسی این موضوع می پردازد که آن ها چگونه مسیر و راه صحیح زندگی را در زندگی‌شان در میان پستی‌ها و بلندی‌های زندگی شخصی‌ و کاری‌شان کشف می کنند.

پارک هیونگ سیک، کارکتر یو یونگ وو، یک جراح پلاستیک بسیار موفق را به تصویر می‌کشد که در زندگی‌اش با سختی‌هایی رو به رو می‌شود. او پس از گذراندن دوران مدرسه و فارغ التحصیلی از برترین دانشکده پزشکی کشور، از نظر علمی عالی است، به یک پزشک فوق‌العاده تبدیل می شود که هم به خاطر مهارت‌ها و هم به خاطر دانشش مورد تحسین قرار می‌گیرد؛ با این حال، یک حادثه پزشکی مرموز در یک شب، زندگی او را تا مرز نابودی پیش می‌برد.

نقد و بررسی سریال کره ای Doctor Slump دکتر اسلامپ

پارک شین هیه در نقش نام ها نیل، متخصص بی‌هوشی است که از فرسودگی شغلی رنج می برد، بازی می کند. او که از بدو تولد یک نابغه بود، بی‌‌وقفه تحصیلات خود را با هوش استثنایی دنبال کرد و در نهایت تمام زندگی‌اش را در کار خلاصه کرد. او بجز کار و تحصیل، هیچ کاری نمی‌کرد و زندگی‌اش لذت و تفریح خاصی نداشت و زندگی را کسل کننده توصیف می‌کرد. یک روز او متوجه می‌شود که زندگی‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تصمیم می‌گیرد که بالاخره در آن تغییری ایجاد کند.

یون پارک نقش بن دائه یئونگ، جراح پلاستیک را بازی می کند که شخصیتی خودخواه و دلسوز است. او روحیه رقابتی شدیدی نسبت به هم کلاسی دانشگاهی خود یو یونگ وو داشت، با این حال او را بهتر از هر کسی درک می‌کرد. کونگ سئونگ ها با بازی لی هونگ ران، دوست نزدیک نام ها نیل و متخصص زنان و زایمان است.

علاوه بر این چهار شخصیت اصلی، نقش های مکمل متعددی از جمله جانگ هیه جین در نقش گونگ وول سئون (مادر نام ها نیل)، هیون بونگ سیک در نقش گونگ تائه سان، یون سانگ – هیون در نقش نام با دا، در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند.

در سریال کره ای دکتر اسلامپ ما  تنها شاهد ترکیب عاشقانه و شوخ طبعی با هم نیستیم، بلکه مبارزات و چالش‌هایی را که افراد ممکن است در جستجوی موفقیت و خوشبختی با آن‌ها مواجه شوند، در این سریال عمیقا به تصویر کشیده شده‌اند. این مجموعه قصد دارد از طریق داستان‌های شخصیت ها، مخاطبان خود را جذب خود نماید و آن‌ها را به یافتن امید و انگیزه در ناملایمات زندگی تشویق کند.

 

نقد و بررسی سریال Doctor Slump

سریال کره‌ ای دکتر اسلامپ با ارائه داستان پر فراز و نشیب و جذابی که داشت توانست امتیازات معقولی را در وبسایت‌های مختلف جمع‌آوری نظرها و نقدها داشته باشد و در مجموع نتیجه‌ای تقریبا رضایت بخش برای مخاطبین را به همراه داشته باشد. این سریال در وبسایت imdb امتیاز 7.5 از 10 را کسب کرد و همچنین در وبسایت My Drama List نیز امتیاز 8.6 را از میان نظر بیش از 3300 نفر دریافت کند.

برای دانلود سریال کره‌ ای Doctor Slump به همراه زیرنویس فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه‌ لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید