نقد و بررسی سریال Eric اریک با بازی بندیکت کامبربچ

توسط ErfaNEP

معرفی سریال Eric

در دهه 1980 در شهر نیویورک، وینسنت اندرسون، عروسک باز تحسین شده با ناپدید شدن ناگهانی پسر کوچکش ادگار دست و پنجه نرم می کند. همانطور که وینسنت در شهر سرگردان است و به دنبال پاسخ می گردد، به طور فزاینده ای به اریک وابسته می شود، عروسک هیولایی غول پیکر و بد دهن که از یکی از نقاشی های پسرش، ادگار زنده شده است. ما با وینسنت در مجموعه برنامه تلویزیونی محبوبش برای کودکان، به نام Good Day Sunshine، آشنا می شویم، جایی که او بر بازی های عروسکی رنگارنگ نظارت می کند اما با شیاطین شخصی مبارزه می کند. هنگامی که ادگار یک روز صبح ناپدید می شود، زندگی وینسنت در حالی که با اعتیاد به الکل و سلامت روانی رو به رشد دست و پنجه نرم می کند، گره می خورد. کارآگاه مایکل لدرویت در مورد این پرونده تحقیق می کند و آن را به دیگر افراد گمشده مرتبط می کند و فساد سیستمی را کشف می کند. آنچه در ادامه می آید کاوشی سخت و در عین حال سورئال از درد، وسواس و عدالت است. وینسنت خود را در عروسک هایش گم می کند زیرا به نظر می رسد سایه های شهر او را فرا گرفته است. اما اریک با صدایی حساس توسط خود بندیکت کامبربچ، آرامش و آینه ای برای روح او فراهم می کند. پیوند آنها زمانی که وینسنت به دنبال پاسخ است و از استودیوی تلویزیونی شیک به خیابان های تاریک نیویورک سفر می کند، تکامل می یابد.

 

نقد و بررسی سریال Eric اریک

بررسی مضامین سریال اریک

دنیای عروسک باز مشهور، وینسنت اندرسون، ‏پس از ناپدید شدن پسر کوچکش ادگار، از هم می پاشد. همانطور که وینسنت در جستجویی ناامیدانه برای یافتن پسرش در جنگل شهریِ نیویورک پرسه می زند، سریال اریک چندین داستان پیچیده را در شش اپیزود باز می کند. در کل، در این سریال از نتفلیکس سوالات چالش برانگیزی در مورد هیولاهای جامعه مطرح می شود، آنهایی که ما خلق می کنیم و آنهایی که نادیده می گیریم. اریک رمز و رازی است که به یک مطالعه شخصیتی صمیمانه تبدیل می شود و توسط اجراهای ظریف و توانایی رویایی آن برای رویارویی با حقایق سخت از طریق لایه  های خیال انگیز انجام می شود. این سریال با معرفی وینسنت و زندگی خانوادگی آشفته اش آغاز می شود و راز ناپدید شدن ادگار را مشخص می کند. از آنجا، کارآگاه مایکل لدرویت را دنبال می کنیم که هم ادگار و هم یک پرونده نوجوان سیاه پوست ناپدید شده مشابه در ماه های قبل را بررسی می کند. در حالی که وینسنت به سمت جنون و وابستگی به عروسک هیولایی خیالیش، اریک می رود، نمایش به موضوعات بی خانمانی، فساد، نژادپرستی و اپیدمی ایدز می پردازد. سریال اریک با نگارش دقیق و اجراهای برجسته، به ویژه از بندیکت کامبربچ و مک کینلی بلچر، موفق می شود که این موضوعات دشوار را به وضوح در کانون توجه قرار دهد.

 

نقد و بررسی سریال Eric اریک

بررسی شخصیت های سریال Eric

وینسنت اندرسون بدون شک شخصیت اصلی درام ترسناک اریک است. بندیکت کامبربچ به عنوان پدر ناامیدی که بزرگترین ترسش با ناپدید شدن پسرش محقق می شود، یک اجرای جذاب ارائه می دهد که بیننده را در چنگال خود نگه می دارد. ما برای اولین بار وینسنت را در میان هرج و مرج شغلی و ازدواج در حال فروپاشی اش ملاقات می کنیم. کامبربچ او را با انرژی نامنظم و خودشیفتگی آغشته می کند که بلافاصله اطرافیانش را از خود بیگانه می کند. با این حال، در زیر پوست او، آسیب پذیری نهفته است و به نظر می رسد که عشق او به ادگار یکی از معدود نقاط لطیف شخصیتی او است. همانطور که داستان پیش می رود، ما شاهد رستگاری مداوم وینسنت در طول عذابی دلخراش هستیم. در پشتیبانی از شخصیت اصلی، نوبت به بازی دلخراش گابی هافمن در نقش كَسی، مادر ادگار می رسد. هافمن از اولین صحنه هایش، استقامت و مراقبت کسی از خانواده اش را زنده می کند. ما احساس می کنیم که قدرت پایدار او به آرامی با گره گشایی وینسنت و غیبت ادگار از بین رفته است. مکنیلی بلچر لنگری ثابت در نقش کارآگاه لدرویت است. لدرویت که هم با شیاطین شخصی و هم با یک سیستم فاسد مبارزه می کند، امید مخاطبان را روی دوش های خود دارد، زیرا او با پشتکار حقیقت را دنبال می کند. بلچر به آنچه که می توانست نقشی فرعی باشد، همدلی و اعتلا می بخشد. عملکرد او به لدرویت جذابیتی سه بعدی می بخشد، آن هم به عنوان کسی که در یک مسیر سربالایی برای عدالت می جنگد.

 

نقد و بررسی سریال اریک

سریال Eric از سنگین تر کردن مسائل سنگین ابایی ندارد. در حالی که برخی از برنامه ها به چنین موضوعاتی اشاره می کنند، مینی سریال ابی مورگان آن ها را در جلو و مرکز قرار می دهد. از افزایش بی خانمانی گرفته تا ایدز تا بی عدالتی های نژادی، سریال اریک با بینش نافذ با همه اینها مقابله می کند. تصویر این سریال از نیویورک دهه 1980 نیز به طرز وحشتناکی واقعی است. بینندگان به طور مستقیم می بینند که چگونه کسانی که مسکن یا امکاناتی ندارند در خیابان های خطرناک رها شده اند. ما اقدامات فاسد عوامل شهر را درک می کنیم که سود را بر مردم ترجیح می دهند. در تمام این موارد، اریک تمرکز انسانی خود را حفظ می کند و تصویری واقعی ارائه می دهد. موازی سازی پرونده های افراد گمشده نیز به همین ترتیب تأثیرگذار است. تفاوت بین پوشش رسانه ای برای یک کودک سفیدپوست در مقابل یکی از رنگین پوستان نشان دهنده تعصب زشتی است که هنوز هم پابرجاست.

اما اریک تنها به نام بردن از بی عدالتی ها بسنده نمی کند. ما غم و اندوه عمیق و ناامیدی مادر مارلون را احساس می کنیم که او با یک سیستم فاسد مبارزه می کند. حمایت پرشور او ما را در خشم واقعی خود به حرکت در می آورد. سایر داستان ها، مانند فساد پلیس و اپیدمی ایدز، با دقت یکسانی بررسی می شوند. با شخصیت های فرعی زیادی روبرو می شویم که انسانیت آنها حتی دردسرسازترین موضوعات را در تجربیات مشترک بشری مطرح می کند. به این ترتیب سریال اریک تعادل معناداری پیدا می کند. موضوعات جدی در این سریال از نتفلیکس بدون از دست دادن صمیمیت شخصی مورد بررسی قرار می گیرند. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Eric‏ ‏به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید