نقد و بررسی فیلم Falling In Love Like In Movies عاشق شدن مثل فیلم ها

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Falling In Love Like In Movies محصول کشور اندونزی

آخرین باری که یک رام کام من را خوشحال کرد کی بود؟ فکر می کنم فیلم Vivek Athreya از آنته سوندارانیکی بود که من را سرشار از وجد آورد و اولین کاری که بعد از تماشای فیلم انجام دادم این بود که آن را به همه افراد موجود در لیست مخاطبینم توصیه کنم. پس از تماشای فیلم اندونزیایی Jatuh Cinta Seperti Di Film-Film‏ ‏ (معروف به عاشق شدن مثل فیلم ها) با احساس مشابهی مواجه شدم. این فقط ثابت می کند که یک رام کام خوب نه تنها عشق را در ذهن قهرمانان القا می کند، بلکه همچنین مخاطب را نسبت به همه چیز، از مردم گرفته تا فیلم، با اشتیاق تحریک می کند. این قبیل فیلم ها و نمایش ها، شما را با یک فنر از پوست خود بیرون می کنند و کاری می کنند که بخواهید فریاد بزنید که همه باید آنچه را که در یک تئاتر یا در سینما یا تلویزیون دیده اید، ببینند. فیلم عاشق شدن مثل فیلم ها نیز یکی از فیلم هایی است که به دوستانم که دنبال چیزی رمانتیک هستند توصیه می کنم.

 

درآمدی بر داستان فیلم Jatuh Cinta Seperti Di Film-Film

فیلم عاشق شدن مثل فیلم ها، فیلمنامه نویسی را دنبال می کند که پس از برقراری ارتباط مجدد با معشوق ‏دبیرستانی اش، مخفیانه فیلمنامه ای بر اساس احساساتش می نویسد.‏ در فیلم Falling In Love Like In Movies، نویسنده و کارگردان، یاندی لورنس، فیلمسازی را به آینده نگری تبدیل می کند. شما همیشه قادر به درک وضعیت فعلی یا آنچه ممکن است فردی که روبروی شما نشسته است فکر یا احساس کند، نیستید. اما اگر شما، مانند باگوس (رینگو آگوس رحمان)، در کار فیلمسازی هستید و فیلمنامه بعدی شما به یک زندگی شخصی شما می پردازد، می توانید اشتباهاتی را که ممکن است در مقطعی مرتکب شده باشید، دوباره مرور کنید و دوباره ارزیابی کنید. باگوس برای نوشتن فیلمنامه جدیدش از زندگی عاشقانه خود الهام می گیرد. او عاشق هانا (نیرینا زبیر)، دوست دبیرستانی اش می شود. هنگامی که در بزرگسالی در یک سوپرمارکت ملاقات می کنند، احساسات قدیمی ظاهر می شوند و منجر به ترجمه تجربیات واقعی زندگی به فیلمنامه می شوند.

 

بررسی مضمون اصلی فیلم عاشق شدن مثل فیلم ها

باگوس در ابتدا چنان درگیر احساسات خود نسبت به هانا است که متوجه نمی شود چه چیزی باید در ذهن او جریان داشته باشد یا کلماتش با چه شدتی می توانند حواس او را پرت کنند. وقتی در حین فیلمبرداری از یک کافه به مانیتور نگاه می کند، از طریق بازیگر نقش هانا در فیلم باگوس، احساسات هانا را درک می کند. حتی طی بازبینی ها و پیشنهادهای مختلف بازیگرانش، کم کم متوجه می شود که چقدر نسبت به عشق زندگی اش خود محور و بی رحم بوده است. باگوس نمی تواند درک کند که چرا هانا نمی تواند رو به جلو حرکت کند و با او همسو باشد. برای او، هانا عشق زندگی او نیست. او همچنان در غم از دست دادن محبوبش است. این احساس دو صحنه مرتبط با غم را در فیلم به وجود می آورد: یکی سینمایی است و دیگری سعی در تصحیح تصویر این غم سینمایی دارد. در فیلم عاشق شدن مثل فیلم ها، همه چیز در مورد تصحیح، اتصال و شانس دوم برای عاشقی است.

 

شاید فیلم Falling In Love Like In Movies در ابتدا کمی سرگیجه آور باشد

این فیلم را فقط کسی می توانست بسازد که نه تنها فیلم، بلکه فیلمسازی را هم دوست داشته باشد. لورن در پیچاندن، شکستن و سرهم کردن صحنه ها بسیار سرگرم کننده عمل می کند. او از حذف مرز بین داستان و واقعیت لذت می برد. او دائماً شما را به درون و بیرون روایت می برد. این تکنیک در ابتدا برای شما سرگیجه آور است. یورام (الکس عباد)، رئیس باگوس، وقتی باگوس فیلمنامه اش را روایت می کند، مدام حرفش را قطع می کند. دخالت او و همچنین پرس و جوهای او، تلاشی برای گرفتن دست مخاطبان است که فیلم های سیاه و سفید یا هنری را تماشا نمی کنند. طنز تولید شده از طریق یورام به نظر می رسد تضمینی باشد که این یک فیلم هنری و جشنواره ای نیست. اما سبک فیلم را کم کم قبول می کنید. وقتی این خودپسندی را پذیرفتید، به اندازه لورن احساس آزادی می کنید.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی عاشق شدن مثل فیلم ها

بخش های رنگی فیلم در یک قاب جعبه ای ظاهر می شوند و در زندگی واقعی شخصیت ها جای می گیرند. فیلمِ درون فیلم به صورت سیاه و سفید نشان داده می شود و فریم ها در طول این بخش ها گسترش می یابند. این ممکن است راه لورن برای بیان این نکته باشد که فیلم یک عرصه انعطاف پذیرتر از زندگی واقعی است. تقریباً می توان هر کاری را در فیلم انجام داد، مانند دیدن یک لحظه از زوایای مختلف یا اعتراف به عشق همراه با جراحت  و فیلم ها از این نظر گسترده هستند. با این حال، واقعیت پیچیده تر و کمتر قطعی است. برخی موقعیت ها مثل اینکه هانا در مورد فیلمنامه باگوس باخبر می شود، روی صفحه می تواند فوق العاده دراماتیک باشد. همین وضعیت در زندگی واقعی می تواند شدت کمتری داشته باشد. فیلم ها می توانند با پایان های بدون ابهام به شما آرامش دهند، اما نمی توانید از زندگی معمولی تان چنین انتظاری داشته باشید. من در مورد قاب های رنگارنگ که واقعیت را نشان می دهد و فیلم سیاه و سفید باگوس صحبت می کنم. این تعبیر هم وقتی بی اهمیت می شود که در انتها متوجه می شوید که چند ثانیه اول آن صحنه افتتاحیه در دفتر یورام می گذرد. به نظر می رسد قانون لورن این است که هیچ قانونی در اینجا وجود ندارد و از خط مشی ثابتی نباید از آن پیروی کرد. اگر شما این فیلم را دیدید و متوجه شدید که کارگردان در تجلی این احساسات ناموفق بوده، پس من از هیچ چیز سر در نمی آورم.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Falling In Love Like In Movies به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید