نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

توسط Alireza

معرفی فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

فرنچایز Mad Max بیش از 40 سال را صرف تجسمِ وقوع بدترین احتمالات ممکن برای بشر کرده است. جورج میلرِ کارگردان، در جاده های بی قانون آینده، حماسه ای پسا آخرالزمانی را ایجاد کرده که با داستان سرایی روان و کنش های پرتنش تعریف می شود. فیلم Mad Max: Fury Road در سال 2015 با یک شاهکار در بدلکاری های اکشن و درگیری وسایل نقلیه، تماشاگران را به وجد آورد و اکنون، جورج میلر فیلم Furiosa: A Mad Max Saga را ارائه می کند که ریشه های معرکه ی شارلیز ترون را از Fury Road دنبال می کند. آنیا تیلور جوی در نقش فیوریوسای جوان تر، تلاش می کند تا در یک بیابان برهوت زمخت و بی رحمانه که تحت سلطه ظالمان متخاصم است، زنده بماند. کریس همسورث تهدیدی عجیب در نقش دمنتوسِ شرور به همراه تام برک به عنوان شریک خود به ارمغان می آورد. در حالی که این فیلم، افسانه مکس دیوانه را گسترش می دهد، فیوریوسا یک داستان مستقل و جذاب را بیان می کند که از طریق ناملایمات، او اراده شدید خود را برای غلبه بر گذشته و انتقام گرفتن پیدا می کند و آینده خود را تعریف می کند.

 

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

درآمدی بر داستان فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

از یک دختر روستایی بی گناه تا یک شورشی سرسخت در نبرد، فیوریوسا در طول فیلمِ پیش درآمد جورج میلر دچار دگرگونی وحشتناکی می شود. ما برای اولین بار با فیوریوسای جوان در حال لذت بردن از زندگی در منطقه ی سبز، یک واحه نادر از سرسبز در سرزمین برهوت ملاقات می کنیم، اما زمانی که او توسط جنگ سالار هیولاصفت، دمنتوس ربوده می شود، این طلسم از بین می رود. فیوریوسا که از مادرش، مری جاباسا، دور می شود، در دنیای خشن خشونت و ظلم فرو می رود. دمنتوس قصد دارد دختر را به ایمورتان جوی ظالم تر، رهبر ارشد سیتادل هدیه دهد. تحت حکومت جو، فیرویوسا مجبور می شود به سرعت بزرگ شود و جنسیت خود را برای زنده ماندن در سیتادل تحت سلطه مردان پنهان کند. او ثابت می کند که یک مبارز طبیعی است و برای تبدیل شدن به یک راننده انتخاب می شود و کالاها را بین قلمروهای جو زیر نظر مربی او، پراتورین جک، حمل می کند. اگرچه فوریوسا ماهر است، اما هرگز اراده خود را برای فرار و انتقام از دست دادن زندگی قدیمی خود از دست نمی دهد. هنگامی که فیوریوسا به سن یک زن جوان می رسد، او مأموریت های خطرناکی را به مناطق بی قانونی که بین سیتادل، گاس تاون و بولت فارم قرار دارد، آغاز می کند.

 

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

بررسی شخصیت های فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

آنیا تیلور جوی در نقش امپراتور فیوریوسای جوان به کل فیلم فرمان می دهد. او با کلماتی مختصر، اما با حضوری برجسته در فیلم، ما را وادار می کند تا تمام احساسات سفر دلخراش او را احساس کنیم. تیلور جوی خود را در نقش فیوریوسا غوطه ور می کند و تنها از طریق نگاه پولادین خود، صلابت و اراده را به نمایش می گذارد. ما تلاش فیوریوسا برای بازپس گیری گذشته خود را درک می کنیم و می توانیم درک کنیم که چرا او به شورشی سرسخت سیتادل تبدیل شده است. بازیگران مکمل، اجراها را بیشتر ارتقا می دهند. چارلی فریزر به عنوان مادر فیوریوسا، مری جاباسا، به شدت به دختر خود و مردمش وفادار است. فریزر با ابروهای خشن و لبخندی مهربان اطمینان می دهد که ما عشق مری را به دخترش احساس می کنیم و از کسانی که به او آسیب می رسانند، منزجر شویم. تام برک به عنوان مربی فیوریوسا، پراتورین جک، شور و روحیه را به ارمغان می آورد. چشمان او نشان دهنده همراهی با فیوریوسا در طول همکاری آنها در امتداد جاده خشم است.

 

نقد و بررسی اثر جدیدی جورج میلر: فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

جهت گیری پر تنش جورج میلر، فیلم فیوریوسا را به اوج جدیدی از نمایش های پساآخرالزمانی ارتقا می دهد. او با توجه زیاد به جزئیات، زمینی بایر می سازد که به همان اندازه زیبا و غیر قابل بخشش است. هر جناح هویتی دارد، خواه انبوه سواران زنگ زده یا برج های نقره ای بکر که از ملزومات نادر زندگی محافظت می کنند، باشد. شما کنترل خفه کننده ای را که آنها بر این زمین خشک شده اعمال می کنند و مردمی که برای تحمل آن تلاش می کنند، احساس می کنید. میلر به صحنه های فیلم اجازه می دهد تا با رقصی پرهیجان آغشته شوند. اکشن به صورت یکپارچه جریان دارد و شما را در میان طوفان شن شناور می کند. زد و خورد های نفس گیر نه تنها خیره کننده هستند، بلکه شخصیت ها را نیز آشکار می کنند. تماشای نبرد فیوریوسای جوان برای زنده ماندن در زیر یک دکل عظیم، اراده آهنین او را تأیید می کند. او به هر تهدیدی با نگاهی ناهموار مانند تپه های ویران شده خیره می شود. سایمون دوگان، فیلمبردار فیلم، عظمت غم انگیز سرزمین بایر را در آغوش می گیرد و لکه هایی از امید را حتی در تاریک ترین سایه های آن پیدا می کند.

 

فیلم جدید مد مکس، همان شاهکاری است که بود

تعداد کمی از فرانچایزهای فیلم مانند مجموعه فیلم مکس دیوانه از جورج میلر برای اکشن های بی امان و نفس گیر شناخته شده اند. در فیلم فیوریوسا، یک شاهکار اکشن پسا آخرالزمانی، قتل عام وسایل نقلیه را از ابتدا تا انتها به ارتفاعات جدیدی سوق می دهد. اواسط فیلم، فیوریوسا را می بینیم که ناامیدانه به زیر یک دکل جنگی حجیم چسبیده است و با سرعتی سرسام آور در صحرای نابخشودنی می راند. او با گرد و غبار چرخان و زباله های در حال پرواز همراه می شود و برای بقا در مقابل سواران تعقیب کننده که از همه طرف به او حمله می کنند، می جنگد. در میان همه اینها، میلر ما را با نماهای خام و پرتنش که مخاطب را در کفش های فیوریوسا قرار می دهد، ما را در اکشن غرق می کند. درست زمانی که به نظر می رسد او دیگر نمی تواند خود را نگه دارد، انفجار دیگری دکل را به لرزه در می آورد و حس خطر را چندین درجه بالا می برد. این فیلم به عنوان داستانی از انعطاف پذیری شما را به درون خود می کشد و روح تسلیم ناپذیر بشریت حتی در تاریک ترین ساعات ما را نشان می دهد. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ ‏به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی و بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید