نقد و بررسی سریال Gen V نسل وی

توسط Alireza

معرفی سریال Gen V

سریال Gen V از Prime Video پادزهری برای خستگی ابرقهرمانی است. خستگی از ژانر ابرقهرمانی بالاخره در یکی دو سال اخیر به مخاطبان اصلی این ژانر سرایت کرده و آمار افتضاح باکس آفیس و آثار انتقادی درباره شکست بسیاری از فرنچایزها شروع به تاثیرگذاری کرده است. اما، یک استاندارد در لطف هواداران و منتقدان به طور یکسان باقی می ماند.  سریال پسران از Prime Video از زمان آغاز به کار خود در سال 2019 به چیزی دست یافته است که سایر فیلم های ابرقهرمانی یا برنامه های تلویزیونی به آن دست نیافته اند: انتقاد جذاب درباره ژانری که به آن ملزم است.

 

نقد و بررسی سریال Gen V نسل وی

سریال نسل وی اسپین آف سریال پسران

وقتی اعلام شد که سریال نسل وی اسپین آف The Boys خواهد بود، طرفداران و منتقدان به طور یکسان محتاط بودند. نه تنها یک spinoff چیزی است که سایر IP های ابرقهرمانی، اغلب در آن شکست خورده اند، بلکه این یکی نیز بر روی بزرگسالان جوان در دانشگاه تمرکز می کند. ژانر دوران بلوغ لزوماً چیزی نیست که IP های ابرقهرمانی به خوبی در آن موفق بوده باشند (اقتباس Runaways از Hulu را به خاطر دارید؟). آیا سازندگان آنچه را که می خواهند نقد کنند فراموش می کنند؟ پاسخ، خوشبختانه، خیر است.

 

نقد و بررسی سریال Gen V نسل وی

بررسی طرح داستان سریال Gen V

سریال Gen V با دختر جوانی شروع می شود – که بعداً مشخص می شود نسخه کودک شخصیت اصلی سریال، ماری مورو (Jaz Sinclair) است – او برای اولین بار پریود می شود. او از این رویداد گیج می شود و وقتی خونش شروع به شناور شدن می کند، گویی این ماده ذهن خودش را دارد. از آنجا همه چیز عجیب تر (و خشونت آمیز تر) می شود و به معرفی وحشیانه و تکان دهنده ماری و نسل وی به عنوان یک نمایش ختم می شود.

خوشبختانه، شگفتی ها به همین جا ختم نمی شوند. ما یک ماری مسن تر و آسیب دیده را در یک زندگی پیش پا افتاده دنبال می کنیم که او به شدت آرزوی فرار از آن را دارد. راه خروج به شکل پذیرش در دانشکده و مبارزه با جنایت در دانشگاه گودولکین است، آکادمی ای که به طور خاص دانش آموزانی با توانایی های فوق العاده را در خود جای داده است.

سریال نسل وی آشفتگی دوران بزرگسالی جوانان را نشان می دهد، در نمایش اشتباهات مستی و دیگر اشتباهات کوتاهی نمی کند. با این حال، در هسته خود، سریال Gen V، بینندگان را با یک رمز و راز در مرکز داستان خود جذب می کند. اواخر یک شب، ماری می بیند که پرسنل امنیتی استخدام شده در دانشگاه، یک مرد جوان نا مرتب – که بعداً مشخص می شود سم (آسا ژرمن) نام دارد – که در نهایت تبدیل به یک شخصیت اساسی در داستان می شود – را به بازداشتگاه خود می برند. بدون اینکه فکرش را بکند، آن را رها می کند تا زمانی که رویدادهای دیگر باعث شود او و دوستان جدیدش باور کنند که این یک حادثه مجزا نیست و شاید این دانش آموزان کسانی نباشند که باعث آسیب می شوند.

 

تفاوت‌ هایی که به خوبی موفقیت سریال نسل وی را رقم می زنند

بعدها، پس از مرگ آن دانش آموز و متعاقب آن پنهان کاری، ماری به سرعت تبدیل به یک قهرمان در انظار عمومی می شود. او در آکادمی و خارج از آن در رتبه های بالاتر می رود و اولین دانش آموز در فهرست رتبه بندی قدرت مدرسه می شود. با این حال، ماری که از میان دوربین ها و آرایش می درخشد، باید صداقت خود را زیر سوال ببرد، زیرا می داند که او قهرمان مدرسه نیست. ماری با هدایت سرپرست ایندیرا شتی (شلی کان)، باید تلاش کند تا خود را از چنگال کسانی که می خواهند او را کنترل کنند، رها کند.

سریال نسل وی کمدی خنده دار و نقدهای گزنده اش را با لحظات جدی ترش به طرز ماهرانه ای حل و فصل می کند و به نمایشی تبدیل می شود درباره جوانانی که اشتباهات بزرگسالان زندگی شان را اصلاح می کنند یا سعی می کنند از آن ها نجات پیدا کنند. هر شخصیتی تحت تأثیر سایه ای قرار می گیرد که والدینش آنها را عمداً یا ناخواسته در آن جا گذاشته اند، و در نهایت نمایش سعی می کند به آنها اجازه فرار از آن را بدهد. به آرامی اما مطمئناً، هر شخصیت خود را از چنگال گذشته اش بیرون می کشد تا زمانی که بتواند نسخه های آزادتری از خود شود و خانواده جدیدی را که آرزوی آن را داشته، بسازد.

 

نقد و بررسی روند داستان سریال Gen V

شیمی بین این گروه فوق‌العاده است، و با ادامه فصل، تحقیر یکدیگر به پیوندی تبدیل می‌شود که هر یک از آنها به شدت به آن نیاز دارند. دو نفر برجسته عبارتند از اما (لیزی برادوی)، هم اتاقی ماری، و آندره (چانس پردومو)، وینگر پسر طلایی (پاتریک شوارتزنگر)، دانشجوی رتبه برتر در دانشگاه گودولکین. در اپیزود اول، اما و آندره هر دو به گونه‌ای ظاهر می‌شوند که گویی همان دستیار باقی خواهند ماند، اما به سرعت، این دو نه تنها برای داستانی که «Gen V» تلاش می‌کند تعریف کند، بلکه برای خانواده جدیدی که این شخصیت‌ها در آن قرار دارند، ضروری می‌شوند. قدرت کوچک شدن به اندازه یک انگشت کوچک و قدرت دستکاری مغناطیس، این دو در ابتدا در میان دیگر قدرت هایی که در سریال خودنمایی می کنند، متمایز نیستند. با این حال، این بازیگران برخی از بهترین و احساسی ترین کارهای سریال را ارائه می دهند.

چه تعداد انگشت شماری از شخصیت های کاریزماتیک باشند یا یک برش ناگهانی به سیاهی و به دنبال آن یک سوراخ سوزنی، از قسمت اول مشخص است که طرفداران سریال پسران در دستان خوبی هستند. در عوض آنچه می‌توانست یک فاجعه‌ باشد نشان می‌دهد که این ممکن است تنها فرنچایز ابرقهرمانی باشد که هنوز می‌داند بینندگانش چه می‌خواهند. همچنین سریال Gen V به طور کامل به سلف خود وابسته نیست. می تواند جدا از سریال پسران و شخصیت های آن وجود داشته باشد. مطمئناً، ممکن است نگاهی اجمالی به Homelander و یک فیلم کوتاه از یک قهرمان دیگر در اواخر فصل وجود داشته باشد، اما چیزی که این نمایش را عالی می‌کند این است که همه می‌توانند از آن لذت ببرند. سریال Gen V یک درام سرگرم‌کننده و گزنده است که به سن بلوغ می‌رسد و اتفاقاً مملو از ابرقهرمانان است.

علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال Gen V به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی و بدون سانسور نهایت لذت را ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید