نقد و بررسی سریال کره ای Goodbye Earth خداحافظ زمین

معرفی سریال کره ای Goodbye Earth

تصور کنید یک سیارک خیز برداشته و به سمت زمین در حال حرکت است. در بهترین حالت، 200 روز فرصت ‏زندگی دارید. چه کار می کنید؟ این سؤالی است که درام کره ای خداحافظ زمین نتفلیکس بر آن استوار است و ‏پاسخ های امیدوارکننده زیادی به آن ها نمی دهد.‏ من هرگز آنقدر که برای سریال خداحافظ زمین هیجان زده شدم، هیجان زده نشده بودم. وقتی اسم یو آه این و آن یون جین که هر دو مورد علاقه من بودند را شنیدم، مشتاقانه منتظر سریال کره ای خداحافظ زمین بودم. انتشار این دراما در سال 2022 تایید شد، اما به دلیل رسوایی سوء مصرف مواد مخدر در مورد یو آه این، تاریخ اکران به تعویق افتاد. من از آن زمان منتظر این درام بودم زیرا کنجکاو بودم که آیا می توانم یو آه این را در درام ببینم یا نه. اما خوشبختانه او در درام حضور دارد و این کی-دراما فوق العاده خوب است. من انتظارات زیادی از این سریال داشتم زیرا سریال های اصلی نتفلیکس که در دسته علمی تخیلی قرار می گیرند معمولاً بسیار خوب و مطابق انتظار هستند و می توانم بگویم که خداحافظ زمین توانست مرا با طرح داستانی، فیلمبرداری و مهارت های بازیگران اصلی شگفت زده کند.

 

درآمدی بر داستان سریال Goodbye Earth

با بازی یو آه این و آن یون جین، خداحافظ زمین یک سریال علمی تخیلی است که بر اساس رمان ژاپنی شوماتسو نو فول نوشته کوتارو ایزاکا ساخته شده است. تمرکز این درام بر آن یون جین است که نقش جین سه کیونگ را به تصویر می کشد. این سریال با یک بچه کوچک شروع می شود که در جستجوی مادرش است، زیرا او در حین جستجوی سگشان گم شده است. سپس در صحنه بعدی، جین سه کیونگ را نشان می دهد که در زمین بازی مدرسه با دیگران ورزش می کند، جایی که آنها او را مسخره می کنند و می گویند که دیگر نمی تواند دانش آموزان را مربیگری کند. اساساً، جین سه کیونگ معلمی است که به دانش آموزانش علاقه زیادی دارد، اما وقتی می گویند که یک سیارک ظرف 200 روز با زمین برخورد می کند، اوضاع بدتر می شود. در عرض 200 روز، مردم شروع به مهاجرت به کشورهای دیگر خواهند کرد، زیرا شبه جزیره کره عمدتاً تحت تأثیر برخورد سیارک قرار خواهد گرفت. یک روز، سه کیونگ با دوست پسرش که ها یون سانگ نام دارد، تماس تصویری بر قرار می کند. یو آه این، نقش ها یون سانگ را به تصویر می کشد که در آمریکا به عنوان محقق مشغول به کار است. وقتی سه کیونگ متوجه می شود که یون سانگ در خطر است، خودش را در شرایط سختی می بیند. مردم کره نیز به دلیل بحث برخورد در حال دعوا و شورش هستند و در آمریکا نیز اوضاع خوب پیش نمی رود. وقتی سه کیونگ ارتباطش را با دوست پسرش قطع می کند، برای کمک به سوی پدر بائک می شتابد. ها یون سانگ قبل از قطع تماس به او گفته که با پدر بائک ملاقات کند. حالا، وقتی سربازها پدر باک را می گیرند، اوضاع بدتر می شود و او باید برای درست کردن اوضاع به خودش تکیه کند.

 

نقد و بررسی سریال کره ای Goodbye Earth

به سختی می توان به بشریت اعتماد کرد که باور کند زمین مسطح نیست، چه رسد به اینکه بخواهیم سرهای خود را در برابر فاجعه ای قریب الوقوع بالا نگه دارند. بنابراین، نه، اوضاع دقیقاً خوب پیش نمی رود و این خط فکری برای بهتر شدن داستان است، زیرا به نمایش اجازه می دهد تا درام و درگیری را از اضطراب و وحشت ناشی از آن استخراج کند. این تمرکز بر روی انسان ها موضوعی است که سریال خداحافظ زمین، که با نام Jongmalui Babo نیز شناخته می شود را متمایز می کند. این سریال دارای هرج و مرج های جهانی و آشفتگی لجستیکی یک فیلم فاجعه آمیز است، اما عمق شخصیت و خطوط انسانی را هم به تصویر می کشد… خب، این یک کی-درامای خوب است و حالا که به آن فکر می کنم، کی-دراماها پر از احساسات انسانی هستند، اما این سریال در بیشتر سطوح خود، یکی از بهترین های سریال های کره ای سال 2024 است. ولی این سریال کمی طولانی است و می دانم به چه فکر می کنید، زیرا من همیشه در مورد طولانی بودن صحبت می کنم، اما دوازده اپیزود یک ساعته برای این نوع چیزها کمی مضحک است. من از وضعیت اسفبار شخصیت ها لذت بردم و بازی ها عالی هستند، اما در پایان منتظر بودم که آن سیارک کذایی به زمین بخورد.

 

بررسی شخصیت ها و بازیگران سریال خداحافظ زمین

بیایید ‏در مورد شخصیت ها و اجراها صحبت کنیم و کار بازیگران را بسنجیم. قابل توجه است که در مورد یو آه این که در اینجا نقش یک محقق آزمایشگاهی را ایفا می کند، قبل از انتشار کمی بحث و جدل وجود داشت. این بازیگر که در فیلم های Burning و Helbound بازی کرده، درگیر مصرف تفریحی مواد مخدر شده بود، چیزی که در کره به طرز وحشتناکی با یک اخم بزرگ مواجه می شود و قطعاً در میان صنعت سرگرمی عمداً ضدعفونی شده و گل و بلبل کره یک رسوایی محسوب می شود، بنابراین بخش های بزرگی از خط داستانی شخصیت او بریده شده است. برای توضیح بیشتر این موضوع باید بگوییم که تمرکز روایی سریال به جین سه کیونگ (آن یون جین) و تلاش های او برای محافظت از دانش آموزانش هدایت شد و داستان به آرک های شخصی افسر امنیتی کانگ این آه (کیم یون هی)، پلیس اختصاص یافت. یون جین ستاره سریال است، بدون هیچ سوالی و به خوبی یک شخصیت پیچیده را به دوش می کشد و از او خواسته شده که در طول دوازده اپیزود کارهای بسیار دراماتیکی انجام دهد. بازیگران نقش مکمل به خوبی او را تکمیل می کنند، اما در تمام طول مدت او شخصیت اصلی بینندگان باقی می ماند و به راحتی می توان او را ریشه یابی کرد. اگر قصد تماشای یک سریال علمی تخیلی با طرح خوب و فیلمبرداری عالی را دارید، این سریال برای شما مناسب است.

دانلود سریال Goodbye Earth

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی