نقد و بررسی سریال Halo هیلو

معرفی، نقد و بررسی سریال Halo هیلو

سریال Halo از Paramount+ زمان بسیار زیادی در راه بوده، اما این چرخه چند ساله ی توسعه احتمالاً بهترین بوده است. نه تنها تلویزیون پرستیژ در بخش جلوه های ویژه پیشرفت زیادی کرده است، بلکه تنها در چند سال اخیر استودیوهای هالیوودی متوجه شده اند که چگونه یک اقتباس خوب از بازی های ویدیویی مناسب بسازند.  سریالHalo ، Castlevania‏ یا Arcane نیست، اما اقتباسی محکم از یک فرنچایز نمادین است و موفق می شود که مسیر خود را در این فرآیند ایجاد کند.

 

نقد و بررسی سریال هیلو از پارامونت پلاس

این مجموعه تلویزیونی اساساً چیزی را که طرفداران درباره بازی ها می دانند و دوست دارند، تغییر نمی دهد. فرض هنوز هم کم و بیش یکسان است. پابلو شرایبر در نقش Master Chief، یک ابرسرباز پیشرفته سایبرنتیک که به عنوان اولین و بهترین دفاع بشریت در برابر حکومت مذهبی نظامی متعصب The Covenant است، وجود دارد. اما در حالی که بازی های لایو اکشن قبلی هیلو مانند Forward Unto Dawn و Nightfall به طور خاص در دنیای بازی ها تنظیم شده بود، سریال Paramount+ در خط داستانی خاص خود وجود دارد که «Silver Timeline» یا خط زمانی نقره ای نامیده می شود. پابلو شرایبر و جن تیلور در نقش مستر چیف مأمور جان-۱۱۷ و کورتانا ایفای نقش می‌کنند و دومی دوباره نقش خود را از سری بازی‌های ویدیویی بازی می‌کند. در این سریال همچنین شبانه اعظمی، ناتاشا کولزاک، اولیو گری، یرین‌ها، بنتلی کالو، کیت کندی، چارلی مورفی، دنی ساپانی، بوکیم وودبین و ناتاشا مک‌الهون ایفای نقش می‌کنند.

این تصمیم معمولاً به نفع سریال است. این به نویسندگان سریال اجازه می دهد تا از نظر تغییر شخصیت ها، فشرده سازی جدول زمانی و به طور کلی بازسازی افسانه های Halo برای تطبیق بهتر با قالب تلویزیونی، آزادی عمل داشته باشند. نمادین باشد یا نه، مستر چیف همانطور که در بازی ها وجود دارد، یک قهرمان ایده آل برای یک سریال تلویزیونی نیست. او مردی کم حرف است و حتی کمتر ابراز احساسات می کند.

از طرف دیگر، سریال تلویزیونی کاملاً متمایل به آن است که مرد زیر آن زره حیرت انگیز را کشف کند. همانقدر که تصمیم برای نشان دادن چهره مستر چیف جنجال های اولیه را برانگیخته بود، تصور اینکه این سریال به خوبی  با شرایبرِ بدون زره کار کند، دشوار است. شرایبر به خوبی نقش جان-117 را که یک سرباز سرسخت است بازی می کند، او به آرامی با احساسات جوشان و سیل خاطرات قفل نشده اش دست و پنجه نرم می کند. این سریال جان را انسانی تر می کند بدون اینکه اساساً به ویژگی هایی که طرفداران بازی ها دوست دارند خیانت کند.

 

طرح داستان سریال اکشن علمی تخیلی هیلو

سریال هیلو یک درگیری حماسی قرن بیست و ششمی بین بشریت و یک تهدید بیگانه به نام کاوننت یا Covenant به معنی: پیمان را دنبال می کند و داستان های شخصی عمیقاً ترسیم شده را با ژانر اکشن، ماجراجویی و چشم اندازی غنی از آینده در هم می بافد.

کیکی ولفکیل، تهیه کننده اجرایی، فاش کرد که این سریال یک داستان مستقل است که در «خط زمانی نقره ای» خودش اتفاق می افتد که جدا از اصل و داستان اصلی فرنچایز فرارسانه ای است و نه یک ادامه، اقتباس، پیش درآمد یا دنباله. او توضیح می دهد که آنها می خواستند به دو کانون هیلو فرصتی بدهند تا به صورت جداگانه و متناسب با رسانه خود تکامل یابند. این تصمیم با نحوه اقتباس مارول استودیوز از کتاب های کامیکس در دنیای سینمایی مارول مقایسه شده است.

 

بررسی فصل اول سریال Halo

با این حال، بزرگترین موفقیت فصل 1 با دکتر کاترین هالسی (ناتاشا مک الهون) و خلاقیت دیجیتالی او، کورتانا است (خوشبختانه هنوز هم توسط جن تیلور، یکی از اعضای اصلی بازی، صداپیشگی می کند). هالسی با توجه به ماهیت مبهم اخلاقی و وسواسی که نسبت به کارش بیش از هر چیز دیگری دارد، همیشه یکی از جذاب ترین شخصیت های این مجموعه بوده است. فصل 1 از متریال بسیار غنی بهره می برد و به آرامی هالسی را از شخصیت مادر برای جان به دانشمند دیوانه ای تبدیل می کند که معتقد است اهداف عالی او هر وسیله ای را توجیه می کند. عملکرد بی سر و صدای مک الهون به جلوگیری از تبدیل هالسی به یک شرور تمام عیار کمک می کند. و کورتانا، با وجود ظاهر بصری کمی عجیب و غریب، ثابت می کند که به همان اندازه جذاب است. در طول فصل او مجبور می شود بین برنامه نویسی و وابستگی فزاینده اش به مستر چیف یکی را انتخاب کند. این به خوبی در پایان فصل نتیجه می دهد، و به کورتانا اجازه می دهد تا انتخاب خود را انجام دهد و چیف ثابت کند که پس از مواجهه با خیانت های فراوان و دلشکستگی همچنان قادر است به دیگری اعتماد کند.

 

بررسی فنی سریال هیلو

از نظر بصری، این سری کاملاً در چالش تکرار ظاهر و گستره بازی ها نیست، اما به طور کلی از بودجه سنگین خود نهایت استفاده را می کند. توجه زیادی به بازآفرینی عناصر آشنای Halo مانند زره های Master Chief، سلاح ها و وسایل نقلیه، و مخزن رنگارنگ نژادهای بیگانه، معطوف شده است. فصل 1 دارای سکانس های اکشن اصلی است که بازی ها را بسیار تقلید می کنند، دقیقاً تا استفاده آزادانه از دیدگاه اول شخص. این صحنه ها جایی هستند که جلوه های عجیب و غریب بیشتر نمایان می شوند. در همین حال، قطعه کلیدی اپیزود 5 در به تصویر کشیدن مقیاس مبارزه Halo بدون تلاش فعالانه برای تقلید ظاهر مسابقه Halo Firefight بسیار موفق تر است. ما نیز امیدواریم از آن قسمت به عنوان یک راهنما در فصل های آینده استفاده شود. در یک مفهوم وسیع تر، مطمئناً می توان از برخی موفقیت ها و شکست های فصل 1 درس هایی گرفت. سریال به عنوان یک اقتباس مناسب شروع می شود و در نیمه دوم خود به چیزی حتی بهتر تبدیل می شود (با وجود اپیزود 7). با توجه به اینکه Halo در طول یک فصل چقدر پیشرفت کرده است، فکر کردن در مورد وضعیت سریال تا پایان فصل 2 هیجان انگیز بود که همین گونه از کار در آمد.

علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال Halo‏ با زیرنویس فارسی رایگان به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور و به صورت کامل لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)