نقد و بررسی سریال کره ای It’s Beautiful Now حالا زیباست

توسط Alireza

معرفی سریال کره ای It’s Beautiful Now حالا زیباست

سریال کره‌ای “حالا زیباست” سریال درام کره ای است که در سال 2023 برای بینندگان عرضه شد.

این سریال در ژانر‌های درام، کمدی، رمانتیک و ملودرام قرار می‌گیرد که در ادامه‌ی این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

نقد و بررسی سریال کره ای It's Beautiful Now حالا زیباست

خلاصه‌ی سریال کر‌ه ای حالا زیباست

برادران لی (Yoon Shi Yoon در نقش لی هیون جائه، Oh Min Suk در نقش لی یون جائه و Seo Bum Jun در نقش سو جائه) پس از اعلام اینکه هرگز ازدواج نخواهند کرد، باعث ناراحتی خانواده خود شده‌اند. ولی زمانی که پدر و مادرشان به آن‌ها قول می‌دهند به پسری که زودتر از دیگری ازدواج کند، آپارتمانی هدیه می‌هند، اوضاع به کلی تغییر می‌کند.

 

بررسی سریال کره ای It’s Beautiful Now و چهار دلیل برای دیدن آن

سریال “حالا زیباست” اولین قسمت خود را در دوم آوریل پخش کرد. این فیلم نوشته “ها میونگ هی” و کارگردانی “کیم سونگ گوئن” است.

“حالا زیباست” با نمرات امیدوار کننده‌اش در سراسر کره جنوبی به نمایش درآمد و همراه با آن در نقاط مختلف دنیا به دست بینندگان رسید. این درام کره‌ای با شروع خوبی که داشت، باعث شد که مخاطبان انتظارات زیادی از آن داشته باشند و اکنون پس از اتمام پخش آن با توجه به نمرات و بررسی‌های شده و انتقادات مربوط به آن می‌توانیم بگوییم که این درام به خوبی توانست از پس آن غول بزرگ انتظارات برآید و اثری شایسته‌ ارائه دهد.

اگر این سریال را تا الان تماشا نکرده‌اید یا هنوز در حال بررسی آن هستید و در دیدن یا ندیدن آن تردید دارید، در این مقاله 4 دلیل به شما ارائه خواهیم داد تا تردیدتان را کنار گذاشته و به سراغ تماشای آن بروید.

 

نقد و بررسی سریال کره ای It's Beautiful Now حالا زیباست

1) خط داستانی

“حالا زیباست” طرح و فکر تازه‌ای را ارائه می‌دهد و داستان اصلی این سریال پیرامون خانواده لی می‌چرخد؛ خانواده‌ای پاک و سرشار از عشق.

سه پسر خانواده سخت کوش هستند و در شغل‌شان به اندازه کافی موفق هستند، برادر بزرگ تر، لی یون جائه، دندان پزشک است و برادر دوم، لی هیون (با بازی یون شی یون)، وکیل است و برادر سوم، لی سو (با بازی سئو بومجون)در حال تحصیل برای تبدیل شدن به یک افسر است. اما مشکل زمانی خودش را نشان می‌دهد که هر سه نسبت به ازدواج بی تفاوت هستند و رغبتی از خود برای آن نشان نمی‌دهند. مادر آن ها، هان کیونگ ای (کیم هیوک)، کسی است که بیش‌تر از همه نگران این موضوع است. او با همسرش به نام لی مینهو (پارک سانگ وون) و پدربزرگشان لی کیونگ چول (پارک اینهوان) هم‌فکری می‌کنند، و این سه نفر نقشه‌ای را مطرح می کنند و به سه پسر پیشنهاد می‌دهند. آنها ادعا می‌کنند که هر کس اول از همه ازدواج کند، یک آپارتمان دریافت خواهد کرد و حالا پس از مطرح شدن قضیه‌ی آپارتمان، این سه برادر تصمیم دارند به هر قیمتی ازدواج کنند.

 

2) بازیگران با استعداد سریال “حالا زیباست”

سریال “حالا زیباست” پر از بازیگران بااستعداد و امیدوارکننده است که در ادامه به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت:

یون شیون در نقش هیون جائه

یون شیون به عنوان بازیگر شناخته می شود که توانایی‌های بسیار زیادی دارد و از این نظر کاملا بازیگری کاربردی است. این بازیگر هر سال با شخصیتی کاملا جدید روی پرده می آید. یون شیون نقش شخصیت لی هیون جائه را در فیلم “حالا زیباست” برعهده گرفته است، یک وکیل موفق که در پرونده های طلاق تخصص دارد. یون شیون در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها مانند “Hit The Top” (2017)، “Psychopath Diary” (2019)، “Train” (2020)، “You Raise Me Up ” (۲۰۲۱)و بسیاری فیلم‌ها و سریال‌های دیگر بازی کرده است.

بای دابین در نقش هیون میرای

بازیگر جذاب و محبوب دیگر این سریال، Bae DaBin با شخصیت جالب دیگری به نام Hyun MiRae دوباره به پرده سینماها بازگشته است. میرای یک خریدار حرفه‌ای است که درگیر مشکلاتی در خصوص ازدواج می‌شود. و برای فرار از آن، از هیونجو کمک می خواهد. بای دابین هم سابقه‌ی درخشانی داشته و آثار محبوب بسیاری ظاهر شده است، از جمله: “Arthdal Chronicles” (2019)، “Do You Like Brahms?”  (2020)، “Love Alarm 2” (2021)، فیلم “Pipeline” (2021) و بسیاری آثار محبوب دیگر.

اوه مین سوک در نقش لی یون جائه

دیدن دوباره‌ی بازیگر محبوب کره‌ای اوه مینی سوک را روی پرده سینماها به شدت جذاب به‌نظر می‌آید! او در نقش لی یون جائه ظاهر می‌شود، دندان پزشکی که اکنون کلینیک مخصوص به خود را دارد. او اکنون که 40 ساله شده است از همیشه بیشتر نسبت به مسئله‌ی ازدواج بی‌تفاوت‌تر است و این بی‌تفاوتی همه را به‌ جز خودش آزار می‌دهد. اوه مین سوک پیش از این در فیلم های “Kill Me Heal Me” (2015)، “Secrets Of Women” (2016)، “Beautiful Love Beautiful Life” (2019)، “Cheat On Me, If You Can” (2020) و بسیاری آثار نام‌ آشنای دیگر ظاهر شده است.

شین دونگ می در نقش سیم هیون

مادر هانا در فیلم “Cinderella And Four Knights” (2016) بار دیگر اما این بار به عنوان یک وکیل روی پرده سینما ظاهر شده است. بانوی زیبایی که می خواهد به تنهایی‌اش پایان دهد. تا اینکه با لی یون جائه آشنا می‌شود و می‌فهمد که او همان فردی است که در جستجویش بوده است. شین دونگ مین پیش از این نیز در درام های شناخته شده ای مانند “She Was Pretty” (2015)، “Doctor John” (2019)، ” Hi! Bye, Mama “(2020)،” Record Of Youth ” (2020)و بسیاری آثار درام دیگر ظاهر شده بود.

سئو بومجون در نقش لی سوجیا

سئو بومجون، آرتیست دیگر این مجموعه، اولین بازی خود را در “Nevertheless ” (2021) انجام داد و از آن زمان به بعد به شدت در نگاه طرفداران محبوب شد!  در “حالا زیباست” او نقش شخصیت لی سوجیا را بازی می کند، جوانی عجیب که به سرعت و عجولانه تصمیم گیری می‌کند. سئو بومجون همچنین در فیلم های “Rookie Cops” (2022)” و “Dr.Park’s Clinic ” (2022) بازی کرده است.

3) خانوادگی بودن سریال!

این درام تنها بر ساخت یک داستان عاشقانه برای برادران لی متمرکز نیست، بلکه بر هر شخصیتی تمرکز دارد. و همه اعضای خانواده سهم عمده‌ای در داستان دارند. این درام بر زیبایی هر رابطه و سیستم سنتی خانواده‌ها در کره تمرکز دارد.

با در نظر گرفتن خانواده لی ما اغلب زمانی که لی مینهو در حال نوشتن دفترچه خاطراتش است، نگاهی به افکار پدرِ پسر‌ها می‌اندازیم. در قسمت سوم این سریال مینهو حتی به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه افراد بزگرسال خانواده در در میان این سه نفر محبوب شده‌اند و سپس به نمایش صحنه هایی از آن می پردازد.

همچنین صحنه هایی بین والدین آن‌ها وجود دارد که در آن رابطه آن‌ها نیز هنوز عشق و عاشقی و صحنه‌های رمانتیک وجود دارد. حتی برادرش، جونگ هو (با بازی کیم کانگ مین)، خط داستانی جداگانه ای دارد که در آن باید یکی از فروشگاه های تحت مدیریتش را بازرسی کند و…

 

4) سریال کره ای “حالا زیباست” فشارهای اجتماعی و مشکلات و مزایای ازدواج را برجسته کرده و به نمایش در می‌آورد!

این نمایش جنبه مهمی از مفهوم ازدواج را نمایان می‌کند. ازدواج در فرهنگ آسیایی اهمیت زیادی دارد و یکی از فاکتورهای مهم در آن، ازدواج کردن در زمان و سن مناسب است. در این نمایش، پدربزرگ، لی کیونگ چول، بخشی از خانه را به خواهرش می‌دهد. جایی که او با خانواده خودش زندگی می‌کند. در قسمت چهارم، او در مورد داشتن نوه‌ صحبت می‌کند و این واقعیت را مطرح می‌کند که هیچ یک از نوه‌های لی کیونگچی ازدواج نکرده‌اند. و در کل در این سریال بیان داشته می‌شود که در آن فرهنگ اگر فردی تا سن بالا (مانند برادر بزرگ خانواده) ازدواج نکرده باشد باعث شرم و خجالت خانواده می‌شود. به طور مشابه، در قسمت اول، هنگامی که مادرشان کیونگ ای با دوستانش به یک مراسم عروسی می‌رود، خانم‌ها شگفت زده می‌شوند و حتی نگران وضعیت می‌شوند. و این تنها یک مورد از موارد بسیار مشابه این وضعیت در این سریال بود.

 

سریال کره‌ ای حالا زیباست، از دیدگاه منتقدین و مخاطبین

این سریال درام پر مخاطب و پرطرفدار با هوشمندی نویسنده و کارگردان و عواملش و به کار بردن مسائل روز اجتماع و مشکلات آن در آسیا و خصوصا کره با کمدی خاص خود، به سرعت توانست در میان خانواده‌ها و افراد جوان معروف شود، در زمینه‌ امتیازات و نمرات و عملکرد نیز حرفی برای گفتن دارد و عملکردی رضایت‌‌بخش از خودش نشان داده است.

این درام تلویزیونی کوتاه توانست در وبسایت imdb امتیاز 8.2/10 را کسب کند و در وبسایت MyDramaList نیز امتیاز 7.9/10 را کسب کند‌. همچنین این سریال در وبسایت Viki نیز از میان نظرات بیش‌ از 3700 نفر نمره‌ی 9.3/10 را کسب کرد.

این سریال کره‌ای همچنین توانست در رویداد KBS Drama Award دوبار نامزد دریافت جایزه شود.

و در پایان اگر به دنبال سریال خانوادگی‌ای هستید که آمیخته به طنز و مسائل اجتماعی باشد و مشکلات فرهنگی-اجتماعی ازدواج را نمایش دهد و مهم‌تر از همه اینکه بتواند به خوبی شما و دوستان و خانواده‌تان را سرگرم کند، می‌توانید به سراغ این سریال کوتاه بروید و از دیدن آن لذت ببرید.

برای دانلود سریال کره ای It’s Beautiful Now به همراه زیرنویس فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه‌ لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید