نقد و بررسی انیمه Kikansha no Mahou wa Tokubetsu desu جادوی کسی که برمی‌گرده باید خاص باشه

A Returner's Magic Should Be Special

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Kikansha no Mahou wa Tokubetsu desu

«جادوی یک بازگشته باید خاص باشد» یک رمان وب کره جنوبی نوشته اوسونان (Usonan) است. این رمان از سپتامبر 2016 تا اوت 2019 در پلتفرم کمیک و داستان دیجیتال کاکاو (Kakao) به نام کاکاوپیچ (KakaoPage ) منتشر شد. یک نسخه داستان مصور دیجیتال (Webtoon) به نقش های Wookjakga از آن نیز برای نخستین بار در مه 2018 در کاکاوپیج به انتشار رسید. همچنین یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت استودیو انیمیشن آروو (Arvo Animation) از اکتبر تا دسامبر 2023 اکرا گشت. تایید ساخت نسخه انیمه را آنیپلکس 25 مارس 2023 در همایش انیمه ژاپن اعلام کرد. این انیمه به کارگردانی تایشی کاواگوچی (Taishi Kawaguchi) بوده و نمایشنامه هایش را تاکامیتسو کونو (Takamitsu Kōno) نوشته اند. طراحی شخصیت را هیرومی کاتو (Hiromi Katō) بر عهده داشته و موسیقی اثر را کنتا هیگاشیوجی (Kenta Higashiohji) ساخته. تیتراژ آغازین انیمه «تلافی» (Get Back) ساخت فلو (Flow) بوده و تیتراژ پایانی آن به نام «نوازش 6» (6 o Naderu) را موموسو موموسو (Momosu Momosu) ساخته است. کرانچی رول (Crunchyroll) سریال را برای پخش بیرون از آسیا و ارتباطات میوز (Muse Communication) برای پخش در آسیای جنوب شرقی مجوزدهی کردند.

 

نقد و بررسی انیمه Kikansha no Mahou wa Tokubetsu desu

چکیده داستان Kikansha no Mahou wa Tokubetsu desu

در زمانی که دنیای سایه جهان را اشغال کرده است و اکثر بشریت نابود شده اند، گروهی از شش قهرمان پیش می آیند و جهان را نجات نمی دهند. اما این شکست پایان جهان نبود، جادوگر دسیر هرمن (Desir Herman) فرصتی دیگر پیدا می کند و وقتی چشمانش را باز می کند می بیند که به سیزده سال پیش بازگشته است. حالا به او بستگی دارد که هم گروهی هایش را پیدا کند و از بزرگ ترین فاجعه تاریخ بشر جلوگیری کند.

 

نقد و بررسی انیمه Kikansha no Mahou wa Tokubetsu desu

بازخورد مخاطب

نوئمی (Noemi) از سایت اخبار انیمه انگلیس (Anime UK News) می نویسد: «مانهوای این انیمه را از صفحه اولش دوست داشتم. یک داستان میخکوب کننده که مخاطب هایش را با سوال های بسیاری درگیر می کند. بعضی از آن ها را هم زمان با شخصیت اصلی دسیر متوجه می شویم، و برای پاسخ برخی دیگر لازم است صبر کنیم تا داستان جلو برود. همینطور که دسیر به مدرسه قدیمی اش بر می گردد تا بیشتر راجع به هزارتو های سایه (Shadow Labyrinths) یاد بگیرد، سرعت جمع آوری اطلاعات جدیدش کم است چرا که بیشتر مباحث را از همان زندگی قبلی اش به خاطر دارد؛ اما در هر صورت باید مورد تست قرار بگیرد و این گونه روایت که به جای وجود راوی همراه با خود شخصیت پیش می رود باعث می شود که مخاطب احساس کند داخل داستان است.

دسیر یاران قدیمی اش رمانتیکا (Romantica) و پرام (Pram) را تعلیم می دهد تا از خود قبلیشان فراتر بروند. در برخی موارد مثل ازست (Azest) که با بقیه سرد برخورد می کند کار دشوار می شود، و همچنین به نظر میرسد دسیر با برخی شخصیت ها روابط پیچیده یا رمانتیکی داشته است. برخی از یارانش آنطور که به خاطر داشت قوی نیستند، اما این اشکالی ندارد. او قصد ندارد دیگر هیچوقت هیچکدام از آن ها را از دست بدهد».   آلکمیست می نویسد: «فکر می کنم چیزی که واقعا این انیمه را از داستان های مشابه جدا می کند، نقص باشد. به ندرت پیش می آید که در یک داستان برگشتن به گذشته یا تناسخ نه تنها سیر داستان بلکه خود شخصیت ها هم به نقص هایشان اعتراف داشته باشند.

شخصیت اصلی، گرچه می دانیم که بسیار توانا است، می داند که در بحث قدرت خالص و واقعی در نیمه پایینتر جدول قرار دارد و هیچ کاری نیست که بتواند برای تغییر دادنش انجام دهد. این به این معناست که قدرت او از دانش، مهارت و تجربه می آید، که یعنی نمی تواند به سادگی همان مسیر همیشگی شخصیت اصلی ابرقدرت من تو را می کشم چرا که سطح قدرتم از تو بیشتر است را انجام دهد. اشتباه نشود، تماشای اینکه دسیر به طور کامل یک حریف را با قدرت خودش از پا در می آورد عالیست، اما حتی بهتر از آن وقتیست که می بینیم از قدرت هایی که می تواند به خودش اضافه کند و چیز هایی که می تواند از آن ها استفاده کند بهره می برد تا این حقیقت که از نظر سطح قدرت آن قدر قوی نیست را جبران کند. داشتن یک قهرمان زبل که می داند بهترین شانسش برای پیروزی این نیست که شدیدا خودش را تمرین دهد، بلکه این است که تیمش را بسازد و دنیا را به طور کل قوی تر کند خیلی بیشتر از داستان یک شخصیت اصلی داستان شونن است که باید قوی ترین بشود تا بتواند خودش از تمام بقیه محافظت کند و قدرت مطلق شود».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Kikansha no Mahou wa Tokubetsu desu به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید