نقد و بررسی انیمه Saihate no Paladin قهرمان دور افتاده

The Faraway Paladin

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Saihate no Paladin پالادین دوردست ها

«پهلوان دوردست‌ها» یک سری رمان ژاپنی به نویسندگی کاناتا یاناگینو (Kanata Yanagino) و با طرح های قلم کوسوساگا رین (Kususaga Rin) است که انتشار خود را از مه 2015 در وبسایت اشتراک گذاری رمان شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) آغاز کرد. این رمان بعد ها توسط اورلپ (Overlap) اخذ شد که از مارس 2016 چهار جلد از آن را تحت حق پرینت اورلپ بونکو (Overlap Bunko) به انتشار رساند. یک نسخه مانگا نیز از سپتامبر 2017 با نقش زنی موتسومی اوکوهاشی (Mutsumi Okuhashi) به صورت آنلاین از وبسایت کمیک گاردو (Comic Gardo) اورلپ در دوازده جلد تانکوبون جمع آوری شد. هم رمان و هم مانگا برای فروش در آمریکای شمالی توسط کلوب رمان ژاپنی (J-Novel Club) مجوزدهی شدند. یک سریال انیمه تلوزیونی ساخت زمین بازی کودکان اینترنینمنت (Children’s Playground Entertainment) از اکتبر 2021 تا ژانویه 2022 روی آنتن رفت که فصل دوم آن به نام پهلوان دوردست ها: ارباب کوه زنگار (Saihate no Paladin Tetsusabi no Yama no Ou) نیز توسط او ال ام (Oriental Light and Magic) و سانرایز بیاند (Sunrise Beyond) از اکتبر تا دسامبر 2023 با کارگردانی آکیرا ایواناگا (Akira Iwanaga) و طراحی شخصیت تاتسویا آرای (Tatsuya Arai) پخش گشت. کرانچی رول در 20 اکتبر 2023 اعلام کرد که دوبله فصل دوم به زودی به پخش می رسد. تیتراژ آغازین فصل نخست انیمه «مشعل مقدس» (The Sacred Torch) به اجرای هیکارو ماسای (H-el-ical//) بوده، تیتراژ پایانی اش «نشان آتش» ((Shirushibi اثر ناگی یاناگی (Nagi Yanagi) می باشد. تیتراژ آغازین فصل دوم «آتش زندگی» (Meika) اثر ناگی یاناگی (Nagi Yanagi) است و تیتراژ پایانی آن به نام پازل را کوتوکو (Kotoko) برای انیمه ساخت.

 

چکیده داستان انیمه Saihate no Paladin

در یک شهر مردگان که مدت هاست خراب شده و از هرگونه تمدن انسانی پاک است، یک تک فرزند انسان به نام ویل (Will) زندگی می کند. او توسط چند نمرده بزرگ می شود: جنگجوی اسکلت خوش قلب بلاد (Blood) ، زن کشیش مومیایی باوقار مری (Mary) ، و شبح جادوگر اعصاب خرد کن گاس (Gus). این سه فرد عشقشان را خرج پسر می کنند و هر چه می دانند به او می آموزند. اما یک روز، ویل شروع به تفکر درباره این می کند که «من که هستم؟». حالا با این کنجکاوی جدید، ویل باید اسرار این سرزمین دوردست مردگان را کشف کرده و گذشته سرّی نمردگان را دریابد. او باید عشق و رحم خدایان خوب را درک کند و از تعصب و جنون بدان باخبر شود. و هنگامی که تمام این ها را شناخت، پسر نخستین قدم خود را در مسیر یک پهلوان قدر شدن بر خواهد داشت. «قول دادیم. مدتی طول می کشد، اما همه چیز را برایت خواهیم گفت. این داستان چگونه مردن ما، و علت اینجا بزرگ شدن توست».

 

بازخورد مخاطب به انیمه Saihate no Paladin

گرنت جونز (Grant Jones) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود می نویسد: «اجرای ایده پهلوان دوردست بسیار قوی است. آشنایی ما با مری، بلاد و گاس به عنوان خانواده پذیرفته او فوق العاده است. بیشتر سریال های ایسکای با طریقه های کسل کنندشان که به نظر می رسد فقط میخواهند سریع معرفی کنند و بگذرند تا به دراما برسند من را دلسرد می کنند، اما این انیمه حسی واقعی از تنش، خوف، و معما در خود دارد. عناصر معمایش از همان ابتدا من را جذب کردند. ویل به طور واضح یک مرد پر از پتانسیل است، اما اینجا دقیقا چه خبر است؟ چرا مری، بلاد و گاس همگی موجودات نمرده هستند؟ چه شرایطی ویل را از جهان دیگر تحت سرپرستی آن ها آورده است؟ چرا شهری که در نزدیکیست انقدر بی روح است و بقیه کجا هستند؟ قیم های ویل او را دقیقا برای چه چیزی تعلیم می دهند؟ چرا مری دعا می کند و چرا وقتی دعا می کند در شعله است؟ تعداد زیادی از این مسائل جالب جای جای انیمه ریخته شدند و شخصیت ها به خودی خود به قدر شاخص هستند که برایم جالب باشد داستان پاسخ سوال ها را بدهد. ارائهSaihate no Paladin  نیز قویست. انیمیشن، کاگردانی و صداگذاری همگی اگر خاص نباشند، خوب و عالی هستند. هیچ کدام به تنها علت مخاطب برای تماشای اثر تبدیل نمی شوند، خود محتوای اصلی است که واقعا مرا به خود جذب کرده است. برای ادامه اش با اشتیاق منتظرم».

کاربران دیگر نیز در رابطه با Saihate no Paladin می نویسند: «این سریال یک حس حماسی تخیلی دارد. از موجودات افسانه ای بسیاری از قبیل خدایان، بارد ها، کشیش ها، شوالیه ها، ماجراجو ها، قهرمانان، جادو و غیره در خود دارد و هیچ لحظه حرمسرا یا کمدی ارزان جای نداده است. شخصیت ها هم بسیار عالی هستند، خاص هستند و احساسات و درگیری هایشان قابل درک است. به خانواده و تاثیر محیط رشد در فرد بسیار پرداخته شده است و برعکس جریانی که اغلب در انیمه وجود دارد که در آن شخصیت اصلی خانواده خوبی ندارد، به زیبایی سودمندی فضای مثبت را نشان می دهد. موسیقی اتمسفر قرون وسطی داستان را با قطعات ارکسترال و کُر غنی می کند. این قطعات به بار تاثیر احساسی لحظات کلیدی می افزایند و اجرای اعضای صداگذار باکیفیت هستند؛ و صدای شخصیت ها به آن ها می آید. صداگذار ویل با موفقیت رشد و درون نگری او را منتقل می کند.

پهلوان دوردست ها برای طرفداران ژانر تخیلی فانتزی و روایت درون گرایانه یک جواهر است. ارائه ای آهسته تر و فلسفلی تر از ژانر ایسکای می دهد و به جای اکشن پرسرعت بیشتر روی رشد شخصیت و دوراهی های اخلاقی تمرکز می کند. گرچه سرعت پیش روی داستان ممکن است باب میل همه نباشد، کسانی که از یک دنیاپردازی خوش ساخت و روابط بین شخصیتی عمیق لذت می برند چیز های زیادی برای دوست داشتن در آن پیدا خواهند کرد. من به Saihate no Paladin امتیاز خوبی می دهم تا کیفیت و خاص بودنش در ژانرش را منعکس کند. اگر دنبال یک ایسکای با جان و دل و محتوا می گردید، این سریال کاملا ارزش وقت شما را دارد».

اگر شما نیز به تجربه کردن این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Saihate no Paladin و فصل دوم آن به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید