نقد و بررسی مینی سریال Knuckles ناکلز

توسط ErfaNEP

معرفی سریال Knuckles

مجموعه تلویزیونی ناکلز که توسط نویسنده جان ویتینگتون و توبی اشر شورانر برنامه رهبری می شود، این شخصیت مورد علاقه طرفداران را به Paramount+ می آورد. در اولین سریال لایو اکشن سری سونیک، ادریس البا‏ نقش خود را در شخصیت جنگجوی سرسخت و یک دنده اکیدنا، یعنی ناکلز بازی می کند. شخصیتی که مشت زدن برای او آسان است، اما خانواده چطور؟ سریال ناکلز با ترکیبی از اکشن، شوخ طبعی و توسعه شخصیت، نوید می دهد که کاوشی با احساس خوب از دوستی، خودیابی و معنای خانه ارائه دهد.

 

نقد و بررسی مینی سریال Knuckles ناکلز

درآمدی بر خط داستانی مینی سریال لایو اکشن Knuckles

پس از پخش خلاصه ای از فیلم Sonic The Hedgehog 2، مجموعه تلویزیونی ناکلز با اکیدنای قرمز شروع می شود که همچنان به تعهد خود به آموزش جنگجویی پایبند است. این تعهد به دوران کودکی او برمی گردد، زمانی که دنیای او با سونیک برخورد کرد و سرنوشت آنها را در هم آمیخت. اکنون، با پایان نبردها، ناکلز با چالش سازگاری با زندگی روی زمین دست و پنجه نرم می کند، کاری که برای این جنگجوی اکیدنا دشوارتر است.

پس از یک سری از اتفاقات ناگوار، ناکلز، رئیس سابق اکیدنا، پاچاکاماک را احضار می کند. ناکلز به عنوان آخرین بازمانده اکیدنا، میراث قبیله خود را به دوش می کشد. پاچاکاماک، ناکلز را به آموزش یک جنگجوی جدید برای حفظ سنت های قبیله خود وادار می کند و در کمال تعجب، این جنگجوی جدید، وید ویپل (آدام پالی)، معاون کلانتر در فیلم های سونیک است. وید در یک مسابقه بولینگ شرکت می کند که ناکلز آن را فرصتی برای وید می داند تا خود را به عنوان یک جنگجو ثابت کند. با این حال، در طول راه، وید به ناکلز می آموزد که خانه داشتن چه معنایی می تواند داشته باشد.

 

نقد و بررسی مینی سریال Knuckles ناکلز

بررسی شخصیت های اصلی سریال ناکلز

جدیت ناکلز در مورد تورنمنت بولینگ با نگرانی او در مورد تهدیدات شروران مطابقت دارد و هر دو را به عنوان اهداف اصلی این دو در این سری معرفی می کند. خوشبختانه، سریال Knuckles به شدت از پوچ بودن موقعیت های بازی آگاه است و آنها را در کنار ارجاعات فرهنگی و تکه های طنز خود گنجانده است. علاوه بر این، ناکلز و وید علیرغم شخصیت های متفاوتشان، دوستانی غیرقابل انکار هستند و همین از آنها رقبایی جذاب و گیرا می سازد.

همانطور که وید و ناکلز برای مسابقات به سمت رینو می روند، با مامور سابق گان میسون (اسکات مسکودی) و مامور ویلوبی (الی تیلور) روبرو می شوند. این دو مامور، همراه با رهبرشان بایر (روری مک کان)، مصمم هستند که تهدیدات موجودات بیگانه را که توسط ناکلز و دوستانش ایجاد شده است، برطرف کنند. آنها قصد دارند با استفاده از فناوری بیگانگان به دست آمده از روبوتنیک، همراه با کویل های ناکلز، برای ایجاد سلاح های خطرناک اقدام کنند.

 

نقد و بررسی سریال Knuckles

طرفداران باید بدانند که اکشن مطمئناً در خط مقدم ناکلز نیست. با این حال، زمانی که چنین است، CGI با سریال مطابقت پیدا می کند. شرورها تهدیدی برای پایان دادن به جهان نیستند و ناکلز باید به راحتی آنها را شکست دهد. با این حال، آن ها هم او و هم وید را به سمت خودیابی سوق می دهند و ما امیدواریم که به شخصیت هایشان برای فیلم Sonic 3 عمق دهند. علاوه بر این، ناکلز چند حرکت جدید رو می کند که طرفداران دیرینه سونیک را از خوشحالی به شعف واخواهد داشت.

این مجموعه با 6 قسمت کمتر از نیم ساعتی خود مثل انیمه ها، تا حد زیادی مانند یک فیلم پلیسی رفاقتی با حضور وید و ناکلز عمل می کند. با این حال، به آرامی وید ویپل شروع به حضور در مرکز داستان می کند. اگر وید موضوع محبوب شما در فیلم های سونیک نبود، سریال ناکلز مصمم است آن را تغییر دهد. در طول فصل، وید با مسائل شخصی خانوادگی، به ویژه روابط تیره خود با پدرش دست و پنجه نرم می کند، زیرا قدرت درونی خود را کشف می کند.

 

وِید به شخصیت اصلی تبدیل می شود

با باز شدن داستان پدر جدا شده ی وید، تعداد بیشتری از خانواده ویپل معرفی می شوند. در حالی که مادر وید، وندی (استوکارد چانینگ)، یک شخصیت لذت بخش از مادران یهودی است، خودِ واندا (ادی پترسون) داستان دیگری است. رفتار زمخت واندا به عنوان یکی از قهرمان های داستان، نابجا بود. مهمتر از آن، شوخی هایی که او با وید انجام می دهد، ماهیت کلی سریال را مختل می کند. توهین ها و دیالوگ های او برای افراد شرور مناسب تر به نظر می رسد تا اینکه با شوخی های ناکلز و وید همسو باشد.

با این حال، جدای از آن، کمدی در سریال Knuckles با فیلم های Sonic پا به پا رقابت می کند. شاید بتوان گفت، کمدی این مجموعه از فیلم هایش پیشی می گیرد، زیرا به شدت به ارجاعات مدرن متکی نیست. درعوض، طنز بی ادبی مرتبط با شخصیت وید را تقویت می کند. با این اوصاف، طنز نابجا، پیام های روایت و داستان را تحریف نمی کند. واضح است که طبیعت دوست داشتنی وید بر شخصیت ناکلز نیز تأثیر می گذارد.

مجموعه تلویزیونی ناکلز به اعتبار خود، مفهوم خانه را از طریق خط داستانی وید، کاوش در بازنمایی های فیزیکی، خاطرات دوست داشتنی، روابط با دیگران و حفظ سنت ها بررسی می کند. خوشبختانه، ناکلز نقش مهمی در لحظات شخصیت محور بحث در مورد این مضامین ایفا می کند، با وجود اینکه به اندازه وید برجسته نیست. در پایان فصل، ناکلز یک اکیدنای تغییر یافته است و ارتباطات معنی داری را با افراد روی زمین فراتر از رفقای صرف در میدان جنگ ایجاد می کند. در حالی که توسعه سریال، ممکن است به آن اندازه که پیش بینی می شد گسترده نبوده باشد، برای یک سری اسپین آف به اندازه کافی خوب است.

در نهایت، سریال ناکلز را لزوماً جهت آماده شدن برای فیلم Sonic the Hedgehog 3 نباید تماشا کنید. با این حال، برای طرفداران ناکلز و ادریس آلبا و یک سریال تلویزیونی با احساس خوب، قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد. در کنار وید ویپل، ناکلز اکنون که ماموریت مادام العمر خود را پایان یافته می بیند، هدف جدیدی پیدا می کند. با شش قسمت کوتاه، این سفر با کمدی خودآگاه غیر جدی که می توان از فرنچایز انتظار داشت، همراه شد. در پایان این سریال، به این فکر می کنید که خانه و تمام احساسات گرمی که همراه آن است، برای شما چه معنایی دارد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Knuckles به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید