نقد و بررسی سریال کره ای Korea-Khitan War جنگ گریو خیتان

معرفی و دانلود سریال کره ای Korea–Khitan War جنگ گریو خیتان

سریال کره‌ای، جنگ گریو خیتان (به کره‌ای: 고려 거란 전쟁) محصول کشور کره‌ی جنوبی است که در 11 نوامبر سال 2023 شروع به پخش کرد.

 

خلاصه‌ی سریال کره ای Korea–Khitan War

این سریال داستان پادشاهی با نام هیون جونگ گوریو را در حالی روایت می‌کند که وی جنگ گوریو علیه خیتان را رهبری می‌کند. جنگ و درگیری‌ای به قدمت چندین دهه که منجر به پیروزی بر خیتان ها، قوی ترین قدرت آن زمان، و میراثی ماندگار برای فرماندهانی مانند ژنرال کانگ گام چان شد.

 

معرفی و بررسی سریال کره ای جنگ گوریو خیتان

جنگ کره و خیتان به دنبال وقایعی است که منجر به حمله دوم به گوریو توسط سلسله خیتان لیائو چین شد؛ که یکی از تلاش‌ها برای فتح شبه جزیره کره بود.

ده سال قبل از تهاجم واقعی، تنش‌ها در امتداد مرز سر به فلک کشیده و ناآرامی ها در میان مقامات دولتی در حال به اوج رسیدن است. بسیاری معتقدند که خیتان برای حمله آماده می‌شود (و دیری نمی‌گذرد که دلیلی برای آن پیدا می‌کنند(یا می‌سازند)).طبیعتاً، مردم برای مطلع شدن از اصل واقعیت و رهایی از نگرانی به حاکم مراجعه می‌کنند، اما پادشاه موکجونگ (بک سونگ هیون) به عنوان یک پادشاه بدون وارث، در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که برادر ناتنی‌اش (که از حمایت مادرش برخوردار است)تاج و تخت را به ارث نبرد.

راه حل او این است که از پسر عیاش خانواده، شاهزاده Daeryangwon (کیم دونگ جون)، که مدت‌ها توسط ملکه Regent تبعید شده بود به عنوان وارث نام برد.

با این حال، موکجونگ نمی تواند متوجه دسیسه‌های بزرگ اطرافیانش بشود، حتی کسانی که مکرد اعتمادش هستند. بی‌رحمی‌های سرنوشت او را به سمت مرگ سوق می‌دهد، و Daeryangwon علیرغم اینکه هرگز قصد چنین کاری را نداشت، به تاج و تخت می‌رسد.

اما تاج‌گذاری او مَثَل سرعت دادن به ساعت قیامت برای گوریو است. ترور پادشاه موکجونگ – که توسط خود امپراتور خیتان برنامه‌ریزی شده بود – به عنوان یک اقدام آشکار از شورش گوریو تلقی می‌شود. سریال جنگ کره و خیتان این داستان پرخاشگر را با جذابیت آمیخته و تقدیم مخاطب می‌کند.

این سریال ابتدا در کره‌ی جنوبی در تاریخ 11  نوامبر 2023 و سپس در سراسر دنیا شروع به پخش کرد.

 

عوامل ساخت سریال کره ای جنگ گوریا خیتان

این سریال کره‌ای که در ژانر‌های اکشن، درام تاریخیِ کره‌ای قرار می‌گیرد ساخت کارگردان ۵۰ ساله‌ی اهل کره‌ی جنوبی، Jeon Woo-sung Kim Han-solاست که علاوه بر کارگردانی در حرفه‌های بازیگری و مدلینگ و تهیه‌کنندگی نیز فعال بوده است.

فیلمنامه‌ی این درام جذاب کره‌ای به قلم Gil Seung-soo Lee Jung-woo نگاشته شده که وی آثاری چون No Regret و 1987: When the Day Comes و Mr. Sunshine شناخته می‌شود.

از بازیگران سرشناس این اثر نیز می‌توان به Choi Su-jong در نقش Gang Gam-chan و Kim Dong-jun در نقش Hyeonjong و Ji Seung-hyun در نقش General Yang Gyu اشاره کرد.

 

عملکرد سریال‌ کره ای جنگ گوریا خیتان

اثر جدید جئون وو سونگ کره‌ای توانست پس از مدت کوتاهی بعد از پخش توجه عده‌ای از مخاطبان را به خود جلب کند به طوری که در نهایت پس از پخش ۳۲ قسمت توانست نمرات مطلوبی را در وبسایت‌های جمع‌آوری آمار و نظرات مردم و منتقدین کسب کند. به طوریکه این سریال پر فراز و نشیب و درام کره‌ای توانست در وبسایت imdb امتیاز 8.0 از 10 را کسب کند ودر وبسایت Rotten Tomatoes از میان نظر بیش از 100 مخاطب، 83 درصد رضایت را کسب کند و در وبسایت جمع‌ آوری نظرات درام های کره‌ای MyDramaList نیز امتیاز 8.1 از 10 را از میان نقد و نظر بیش از 150 نفر کسب کند؛ پس در مجموع می‌توانیم بگوییم که این سریال آزمون خود را در مرحله رضایت مخاطبین به خوبی پس داده است و با نظر مثبت آنها همراه بوده است.

 

کلام آخر

با توجه به نتیجه‌گیری‌ای که در بخش قبلی داشتیم، حالا می‌توانیم شما را به دیدن این سریال نسبتا طولانی در برابر سایر سریال‌های درام‌های کره‌ای دعوت کنیم.

این سریال با توجه به ارائه سبک و خط داستانی متفاوت و تاریخی‌ای که داشت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به سریال‌های تاریخی و شرق آسیایی و خصوصا کره‌ای باشد که طرفدار اکشن نیز هستند و آن را نیز در سریال مدنظر خود می‌خواهند؛ پس اگر شما هم یکی از آن افرادی هستید که این خواسته‌ها را دارید، می‌توانید این سریال را از وبسایت انیمه‌لیست دانلود کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

برای دانلود سریال Korea-Khitan War به همراه زیرنویس فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)