نقد و بررسی فیلم Love Lies Bleeding عشق دروغ خونین

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Love Lies Bleeding

فیلم عشق دروغ خونین زمانی شروع می شود که یک مدیر باشگاه ورزشی به نام لو در شهری کوچک، با جکی آشنا می شود. جرقه هایی بین این دو زن زده می شود که به دنبال فرار از زندگیِ به بن بست رسیده ی خود هستند، اما عشق آنها به زودی به یک اودیسه خشونت آمیز تبدیل می شود که در صحرای نیومکزیکو طنین می اندازد. این فیلم مهیج به نویسندگی و کارگردانی رز گلس ترکیبی از عناصر نئو نوآر، وحشت بدنی و رمانتیک عجیب و غریب است. گلس با همکاری با تهیه کننده و فیلمبردار بن فوردسمن، دنباله ای بصری خیره کننده از اولین کارگردانی تحسین شده اش، فیلم قدیسه ماد ساخته است. کریستن استوارت با پشت موی عجیب و سیگارهای همیشه حاضرش، انرژی خسته ای را به نقش لو می بخشد. در نقش جکی نیز، کیتی اوبرایان اولین بازی چشم نواز خود را انجام می دهد و جسورانه هیکل بدنساز شخصیت خود را به نمایش می گذارد. اد هریس، ینا مالون و دیو فرانکو در نقش پدر رئیس جنایتکار ترسناک لو، خواهر بدرفتار و برادرشوهر لوس او نقش آفرینی می کنند.

 

نقد و بررسی فیلم Love Lies Bleeding عشق دروغ خونین

فیلمبرداری بخصوص فوردسمن در فیلم عشق دروغ خونین

بن فوردسمنِ فیلمبردار، به طرز فوق العاده ای زیبایی و زرق و برق صحنه های دهه 1980 فیلم Love Lies Bleeding در نیومکزیکو را به تصویر می کشد. فیلمبرداری او یک منظره رویایی بیابانی را تداعی می کند که بین رئالیسم شدید و فلش های فانتزی سورئال تغییر می کند. قسمت اعظم فیلم در شهر کوچک روستایی که لو و خانواده اش در آن زندگی می کنند، می گذرد. این محیط با پارک هایش، بارهایش و ساختمان های نامطلوبش، از زیر آب های ویرانی بیرون می آید. با این حال، حتی تاریک ترین مکان ها نیز هاله ای عاشقانه در زیر پرتوی ستارگان به خود می گیرند که فوردسمن در هر صحنه آن را به رخ می کشد. زوایای کم منظره و آسمان باز او محیط اصیل وسترن را در این فیلم ایجاد می کند.

 

نقد و بررسی فیلم Love Lies Bleeding عشق دروغ خونین

بررسی نقش ها و بازیگران فیلم Love Lies Bleeding

کریستن استوارت یک بار دیگر بازیگری خود را در نقش لو، مدیر خسته باشگاه بدنسازی که مشتاق فرار از شهر خراب شده اش است، ثابت می کند. استوارت با استایل خود، نگاه عمیق و سیگارهای همیشه حاضرش، لو را به نوعی از انسان های بدجنس و بی روح تبدیل می کند که دوست دارند، خود را ریشه یابی کنند. با این حال او همچنین اجازه می دهد که تنهایی و آسیب پذیری لو در این نمای سخت نمایان شود، زیرا دیوارهای محافظ او برای جکیِ تازه وارد فرو می ریزند. استوارت تبار اخلاقی لو را با شدت به سمت خشونت هدایت می کند. کیتی اوبرایان در نقش جکی، بدنساز زن مشتاقی است که با بولدوزر وارد زندگی لو می شود و اولین فیلمش را به طریقه ی چشم نوازی بازی می کند. او هم جاه طلبی و هم ساده لوحی شخصیتش را به تصویر می کشد و در عین حال بی باکانه، نقشِ فیزیکال خود را پذیرفته است. اوبرایان تمرینات سنگین با وزنه را پشت سر گذاشته تا اندام تحسین برانگیز خود را که در خور یک ورزشکار وسواسی است، بسازد. تعهد او در صحنه هایی که تمام جزئیات عجیب و غریب رشد عضلانی جکی با استروئید را نشان می دهد، نتیجه بخش است. در همین حال، یک ارتباط مغناطیسی با استوارت به رابطه طوفانی این زوج دامن می زند. اد هریس در نقش پدر لو، رئیس جنایتکار و بی رحم این شهر کوچک، تهدیدی همیشگی را در فیلم ایجاد می کند. اجرای کوتاه اما عجیب او مظهر لمس های سورئال فیلم است. خواهر لو با بازی جنا مالون در وفاداری تزلزل ناپذیر خود به شوهرش، جی جی، دلسوز و ناامیدی یک زن بیچاره را نشان می دهد.

 

بررسی فیلم عشق دروغ خونین از منظر روانشناسی

چه درست و چه غلط، این روابط در گوشه گوشه دنیا جریان دارند و فیلم ‏Love Lies Bleeding‏ ‏در قلب خونین خود، قصیده ای است برای فداکاری بی پروا و آرزویی که از کنترل خارج می شود. جذابیت اولیه لو و جکی به یک رابطه وسواسی متقابل و به طور فزاینده ای ویرانگر تبدیل می شود. از طریق رابطه مسموم آنها، این فیلم عشق را به عنوان یک نیروی اعتیاد آور و تغییر دهنده ذهن بررسی می کند. مانند جکی که اجباراً رویاهای بدنسازی خود را تعقیب می کند، لو به هر قیمتی به حمایت از دوست دخترش می پردازد. او سوء استفاده از استروئید جکی را نادیده می گیرد و طغیان های خشونت آمیز او را می پوشاند. شیفتگی همه جانبه آنها باعث می شود که در حفاظت از سعادت خانگی خود با یکدیگر توطئه کنند. به موازات این عشق مسموم، جی جی شوهر خواهر بدرفتار لو، به خواهر بیچاره اش بث، ارادت سمی و مشابهی نشان می دهد. علیرغم خطر دائمی، بث احساس می کند نمی تواند مرد مورد علاقه خود را پشت سر بگذارد. رابطه پویای آنها در مورد اینکه چرا مردم به شرکای زندگیشان متعهد هستند، دامن می زند.

 

بررسی کارهای رز گلس، کارگردان فیلم Love Lies Bleeding

این فیلم نشان دهنده ادامه ی کار جسورانه کارگردان رز گلس پس از فیلم ترسناک مستقل قدیسه ماد است. هر دو فیلم، گلس را به عنوان یک فیلمساز فالنتزی با توانایی منحصر به فرد در به تصویر کشیدن ماهیت همه جانبه وسواس به نمایش می گذارند. جایی که قدیسه ماد تعصب مذهبی را هدایت می کند، فیلم Love Lies Bleeding جنون مست کننده روابط جنسی و وابستگی سمی را در قالب ژانری حتی وحشیانه تر بررسی می کند. با پشتیبانی A24، گلس این خطرات را برای ارائه تجربه ای سورئال، وحشیانه و در نهایت اغواکننده، حتی در زمانی که قابلیت روایی اش را گسترده می کند، افزایش می دهد. در حالی که فیلم خشونت های عجیب و غریب و پیچش های ملودراماتیک زیادی را برای ارضا کردن تماشاچیانِ فیلم های نیمه شب ارائه می کند، رابطه هسته ای لطیف و بازنمایی بی باکانه رابطه غیر عرف آن بیشتر طنین انداز شود. بین اعتبار استوارت و اولین بازی اوبرایان، عاشقانه مارپیچ آنها یک لنگر احساسی جذاب ایجاد می کند. برای مخاطبانی که خواهان داستان سرایی شیک و خرابکارانه خارج از عرف هستند، فیلم عشق دروغ خونین یک سینمایی بسیار خوب است.

بنابراین، علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم عشق دروغ خونین به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید