نقد و بررسی فیلم انیمیشن Megamind vs. the Doom Syndicate مگامایند در برابر سندیکای نابودی

معرفی انیمیشن Megamind vs. the Doom Syndicate

چهارده سال از زمانی که کم رونق ترین فیلم دریم ورکس در دهه ۲۰۱۰، یعنی انیمیشن مگامایند وارد سینما شد، می گذرد. به طور معمول، عملکرد ضعیف باکس آفیس برای یک سری فیلم های انیمیشنی به معنای شکست کل پروژه است. با این حال، در روزهای اولیه و پر شوق فیلم های ابرقهرمانی در آن سال ها، مگامایند از انتظارات فراتر رفت. این فیلم از طریق قدرت اینترنت طرفداران زیادی پیدا کرد و ضعف آن در سینما جبران شد. هنگامی که شما یک پایگاه طرفداری فداکار دارید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که آنها را ناامید کنید. متأسفانه، این دقیقاً همان کاری است که فیلم Megamind vs the Doom Syndicate انجام می دهد. فیلم اصلی برداشتی هوشمندانه از ژانر ابرقهرمانی با قلب و شخصیت های رنگارنگش را ارائه می کرد، اما این یکی، نه!

 

درآمدی بر داستان فیلم مگامایند 2

فیلم Megamind vs the Doom Syndicate سفر مگامایند، یک ابرشرور بیگانه باهوش را ادامه می دهد. مگامایند پس از شکست دادن دشمنش مترومن، قهرمان جدیدی را برای مبارزه خلق می کند. با این حال، زمانی که خلقت او به تهدیدی بزرگ تر تبدیل می شود، باید برای نجات شهر وارد عمل شود. تنها دو روز پس از اتفاقات فیلم اول، غرور مگامایند مثل همیشه باد کرده است. در عرض چند دقیقه پس از افتتاح فیلم، می توانید ببینید که این داستان برای او سخت پیش خواهد رفت.

مگامایند به کم اهمیت جلوه دادن کمک های همکار خود اُل چام شروع می کند، موضوعی که یادآور اخلاقِ هر رئیسی است که تلاش های کارکنان خود را کم ارزش می داند. این باعث می شود که احساسات اُل چام جریحه دار شود و او را وادار می کند که بعد از محروم شدن از دستیاری مگامایند، او را ترک کند. در همین حال، روکسان ریچی، که در حرفه خود احساس رکود می کند، پس از ملاقات با کیکو موریتا (مایا آئوکی تاتل)، رئیس باشگاه هواداران مگامایند، منقلب شده و سعی دارد تا کارهای بیشتری انجام دهد. علیرغم کمک به Megamind برای نجات شهر، رکسان به نوعی در کنار یک دانش آموز راهنمایی با تعداد زیادی دنبال کننده در رسانه های اجتماعی احساس خوبی ندارد. آزاردهنده است که این شخصیت ها پس از گذشت تنها دو روز از وقایع فیلم اول، چقدر سریع پس رفت کرده اند.

 

بررسی شخصیت های فیلم انیمیشن Megamind vs. the Doom Syndicate

برای روکسان تعجب آور است که مگامایند با دیگر تبهکاران ارتباط دارد. او طوری رفتار می کند که انگار هنوز در حال یادگیری چیزهای جدید در مورد Megamind است. همه اینها در حالی اتفاق می افتد که فقط دو روز از نجات شهر گذشته است. علاوه بر این، در تلاش برای ایجاد تنش، مشخص می شود که لیدی داپلر و روکسان ریچی یکدیگر را می شناسند و لیدی داپلر تنها کسی است که به نیت واقعی مگامایند مشکوک است.

مگامایند به جای ایستادن در مقابل همکاران سابق خود، به بازی در نقش Doom Syndicate ادامه می دهد. شرورها می خواهند قبل از اجرای فاز 2 طرح اصلی خود که به دنبال انتقال مترو سیتی به ماه است، به جرم و جنایت بپردازند. این برای مگامایند دشوار است زیرا او نظر خود را در مورد سبک زندگی شرورانه اش تغییر داده استو سخت تر آنکه دیگر اُل چامی برای کمک به او وجود ندارد. این امر سفر شخصیت مگامایند را برای یادگیری نحوه درخواست کمک برای شکست دادن شروران تحریک می کند.

همکاران شرور سابق مگامایند، لیدی داپلر (امیلی تونن)، لرد نایتی نایت (تالون واربرتون)، پیر پرپرس (اسکات ادسیت) و بههموت (کریس سالیوان) در تبدیل شدن او به یک قهرمان تردید دارند. به عنوان رهبر سابق Doom Syndicate، آنها بر این باورند که این تنها گام بعدی در طرح های بزرگ شرورانه ی مگامایند است. وقتی آنها با مگامایند در مورد آن حرف می زنند، جزئیات داستان ظاهر می شود، جزئیاتی که بیننده های جوان تر احتمالاً به آنها اهمیت نمی دهند. در همین حال، بزرگسالانی که سال ها پیش نسخه اصلی را تماشا کرده اند، احتمالاً از انتخاب دیالوگ ها و شخصیت ها بر سر خود می کوبند.

 

نقد و بررسی انیمیشن مگامایند در برابر سندیکای نابودی

فیلم تلاش می کند تا به اعماق ژرفی برسد، اما هرگز به صورت کامل آن ژرفا را ارائه نمی دهد. ال چام، به اندازه مگامایند، سفر خودش را طی می کند. این دستیار سابق به دنبال درک ارزش خود بدون حضور مگامایند است. با این حال، از آنجایی که شخصیت او تا حد زیادی برای کار در یک مغازه دونات فروشی کنار گذاشته شده است، این موضوع هرگز واقعاً مورد بررسی قرار نمی گیرد. در عوض، ما یک نگرش به سبک «وای بر من» را در سراسر فیلم دریافت می کنیم و مگامایند باید مشکلاتی را که خودش ایجاد کرده حل کند. هر چه فیلم جلو می رود، او را بیشتر و بیشتر دوست نداشتنی حس می کنیم. این موضوع به رشد شخصیتی او از زمان شکست دادن Tighten در فیلم اول بازمی گردد. این باعث می شود که فکر کنم این فیلم برای چه کسی ساخته شده بود.

 

بعضی از صدا پیشگان در فیلم دوم Megamind تغییر کرده اند

ناامید کننده ترین موضوع این است که فیلم مگامایند در برابر سندیکای نابودی از صداپیشگان اصلی خود استفاده نمی کند. علاوه بر سندیکای نابودی، کیت فرگوسن در نقش مگامایند، لورا پست در نقش روکسان ریچی، و جاش برنر در نقش ال چام تمام تلاش خود را می کنند تا فیلم نامه ای ضعیف را که بیش از هر تفسیر واقعی بر بازی با کلمات و لطیفه متمرکز است، نجات دهند. تغییرات در صداپیشه ها برای انیمیشن هایی که بعد از فیلم های اول ساخته می شود، چیز جدیدی نیست. فیلام های پاندای کونگ فو کار و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، انیمیشن های بسیار موفقی بودند که پس از انتشار فیلم اول، بدون استفاده از صداپیشگان اصلی حضور موفقی در گیشه داشته اند. در بیشتر موارد، این فیلم نیز در این بخش قابل قبول است و آن حواس پرتی که فکر می کردم بدون صداهای قابل تشخیص ویل فرل، تینا فی و دیوید کراس پیش می آید، در کار نبود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Megamind vs. the Doom Syndicate با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان