نقد و معرفی سریال شوالیه ماه Moon Knight

نقد و معرفی سریال شوالیه ماه Moon Knight

حقیقت این است که دنیای سینمایی مارول به طرز شگفت انگیزی مستحق توالی حضور بازیگران واقعاً عالی است. این دنیایی است که عناصر تماشایی را بیش از شخصیت ها در آغوش می گیرد، و معمولاً وقتی می خواهد ریسمان  قلب های بینندگان را سمت خود بکشد، به ملودرام گرایش پیدا می کند و جایی برای بازیگری واقعی وجود ندارد. با این حال، دلیلی برای امیدواری وجود دارد که سریال Moon Knight دیزنی پلاس بتواند به تغییر این سنت مشهور کمک کند. یکی از دلایلی که سریال WandaVision تا این حد قانع کننده بود این بود که به الیزابت اولسن، پل بتانی و کاترین هان اجازه داد تا به جای تخیل خود با یک صفحه سبز، عضلات بازیگری خود را به کار گیرند. تام هیدلستون در سریال لوکی شاد بود. همین طور هایلی استاینفلد در سریال Hawkeye و حالا باید دست به کار دانلود سریال شوالیه ماه شویم، سریالی متلاطم که هنوز هم برای دیدن کاری که اسکار آیزاک در یک اجرای دوگانه جذاب انجام می دهد، باید تماشا شود. کار ثابت او را به کارگردانی دقیق محمد دیاب، جاستین بنسون و آرون مورهد اضافه کنید تا نتیجه بگیرید، سریال Moon Knight یکی از قوی ترین سریال های MCU و Disney+ تا به امروز است.

معرفی سریال Moon Knight

سریال شوالیه ماه یا مون نایت، یک سریال تلویزیونی آمریکایی در ژانر اکشن، ماجراجویی و فانتزی است که توسط جرمی اسلیتر برای سرویس پخش اینترنتی دیزنی پلاس ساخته شده است. این مینی سریال بر پایه شخصیتی به همین نام از دنیای مارول کامیکس ساخته شده است. اسکار ایزاک نقش مزدوری به نام مارک اسپکتور / شوالیه ماه را بازی می کند که از بیماری اختلال تجزیه هویت رنج می برد. می قلماوی، کریم الحکیم، اف. موری آبراهام و ایتن هاک از دیگر بازیگران این مجموعه هستند. این ششمین مجموعهٔ تلویزیونی در دنیای سینمایی مارول به شمار می رود و از لحاظ داستانی با فیلم های این ‏فرنچایز ارتباط دارد. تولید این مجموعه بر عهدهٔ مارول استودیوز بوده است. جرمی اسلیتر سرپرست ‏نویسندگان است و محمد دیاب تیم کارگردانی را رهبری می کند‎.‎

شوالیهٔ ماه در ۳۰ مارس ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و طی شش قسمت پخش شده است. این مجموعه بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است. این مجموعه نظرات عموماً مثبتی را از طرف منتقدان دریافت کرده است و در زمینهٔ نقش آفرینی آیزاک و هاک و همچنین لحن تاریک تر نسبت به آثار قبلی دنیای سینمایی مارول تحسین شده است.

پیش درآمدی بر داستان و شخصیت های سریال شوالیه ماه

اسکار آیزاک نقش استیون گرانت را بازی می کند، یک کارمند بسیار معمولی در یک فروشگاه سوغات موزه که از حافظه پریشی رنج می برد، آنقدر بد که شب ها خود را به رختخواب می بندد و نوار چسب به در می زند تا بداند که آیا بیرون رفته است یا نه. از بسیاری جهات، او یک آلتر اگو (دو شخصیتی) کلاسیک یا کلارک کنت سریال است. اما تصور کنید کلارک نمی دانست که سوپرمن است. استیون در جای دیگری از خواب بیدار می شود و مطمئن نیست که هنوز هم در حال رویاپردازی است که کنترل بدنش را دوباره به دست می گیرد. در نهایت، او متوجه می شود که او مارک اسپکتور نیز هست، بخش آلفای شخصیتش که به عنوان شوالیه ماه، آواتارِ خونشو (Khonshu) (با صداپیشگی عالی F. Murray Abraham)، خدای مصر باستان، اطلاعات کاملی درباره قدرت های خود دارد. به نظر می رسد که خدایان هنوز هم می توانند از طریق آواتارها مردم را بر روی زمین کنترل کنند و خب، خونشو در استفاده از مارک کمی خشن است، به خصوص در مواجهه با تهدید مردی به نام آرتور هارو (ایتن هاک)، رهبر فرقه ای که تلاش می کند خدای آمیت را احیا کند. استیون؟ او تقریباً برای سواری وحشتناک آماده است و در طول مسیر متوجه می شود که نه تنها دنیا آن چیزی نیست که او فکر می کرد، بلکه خودش هم آنچه انتظار داشته نیست.

نقاط قوت سریال مون نایت Moon Knight

آیزاک و هاک دو بازیگر باورنکردنی هستند که به شیوه های جذابی تعادل روایی بین یکدیگر برقرار می کنند. استیون و مارک اسپنسر دو شخصیت اسکار آیزاک برون گرا هستند، افراد بی دست و پا و پرخاشگر؛ در حالی که هارو یک جامعه شناس آرام است، درون گرایی که به چشمان شما نگاه می کند و با آرامش به شما می گوید که چرا شما باید شما را بکشد. لیلا (می قلماوی)، این وسط گیر افتاده است، فردی مهم از گذشته مارک که شخصیت دیگر آیزاک، (استیون) هرگز او را ندیده است و این خیلی پیچیده است. از آنجایی که چهار قسمت اول به حل معماهای باستانی در مقبره های مصری ختم می شود؛ همه چیز، زیبایی شناسی فیلم های ایندیانا جونز را به خود می گیرد و لیلا همان ماریون برای مارک/استیونِ ایندیانا جونز است.

بهترین عناصر سریال شوالیه ماه خارج از اجرای جسورانه آیزاک زمانی است که متن داستان به دیاب و بنسون/مورهد اجازه می دهد تا دست به کارهای عجیب و غریب بزنند. این یک سریال غیرقابل انکار و عجیب است که گاهی اوقات به مفهوم آن به عنوان یک سریال ترسناک یا نسخه ابرقهرمانی از دکتر جکیل و مستر هاید بپردازند و کارگردان ها در صحنه های اکشن که شخصیت ها در حال تغییر هستند و دشمنان نامرئی را در بر می گیرند، معلوم است که لذت می برند.

نقاط ضعف سریال Moon Knight

متأسفانه، مانند اکثر نمایش های استریمی، سریال شوالیه ماه عادت دارد برای صحنه های حاوی دیالوگ طولانی سرعت خود را کاهش دهد. طرفداران فکر خواهند کرد که این سریال کمی عجیب است، اما من معتقدم که باید حتی عجیب تر باشد. تلاش برای توضیح همه چیز را متوقف کنید و فقط اجازه دهید استعدادها، جلو و پشت دوربین در این خانه تفریحی توهم آمیز مصری بچرخند. سریال شوالیه ماه زمانی در بهترین حالت خود است که بیشتر با حالاتی مانند ترس و سردرگمی ما بازی کند تا اینکه زمانمان را صرف نشستن پای مکالمات خدایان و خواسته هایشان کنیم.

Related posts

نقد و بررسی فیلم چینی Polar Rescue نجات قطبی

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان