نقد و بررسی فیلم کره ای Phantom‏ شبح 2023‏

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم کره ای Phantom

فیلم فانتوم یا شبح که محصول کره جنوبی است، ظاهراً در کشور خود بسیار موفق بوده است و با طرحی جذابش، مطمئناً کنجکاوی ما در انیمه لیست را برانگیخته است. فیلم هیجان انگیز جاسوسی دوران استعمار ژاپن در کره، همبستگی زنانه را به عنوان ریشه های مقاومت در برابر حکومت نظامی ظالمانه قرار می دهد. این فیلم با الهام از رمان صدای باد نوشته مای جیا که بر مقاومت چین در برابر دولت دست نشانده ژاپن در نانکینگ متمرکز بوده، ساخته شده است.

 

نقد و بررسی فیلم کره ای Phantom‏ شبح 2023‏

درآمدی بر داستان فیلم سینمایی فانتوم 2023

در سال 1933 در زمان استعمار ژاپن در کره، یک گروه ضد دولتی تلاش می کنند تا فرماندار کل جدید را ترور کند. سربازان ژاپنی به رهبری کاپیتان تاکاهارا مأمور می شوند تا مقصر را که با نام رمز فانتوم شناخته می شود، پیدا کنند. تاکاهارا پنج مظنون را در هتلی دور افتاده جمع می کند و به همه این فرصت را می دهد که قبل از شروع به استفاده از شکنجه، پا پیش گذاشته و اعتراف کنند. آن پنج نفر شامل رئیس پلیس سابق مورایاما (سول کیونگ گویاکشا: بازیگر عملیات بی رحمانه و کینگ میکر)، کارمند بخش ارتباطات پارک چا کیونگ (لی هانی: بازیگر شغل افراطی و سریال کشیش آتشین)، بک هو جوان (کیم دونگ هی: بازیگر سریال فوق برنامه و سریال تلویزیونی کلاس ایتائوون)، منشی رئیس کل امور سیاسی یوریکو (پارک سودام: بازیگر فیلم انگل و تحویل) و گی جانگ تحلیلگر رمزنگاری (سئو هیون) هستند.

 

نقد و بررسی فیلم کره ای Phantom‏ شبح 2023‏

نقد و بررسی خط داستانی فیلم Phantom

وقتی خلاصه کوتاهی از داستان فیلم را خواندم، اشاره ای به این داشت که داستان یک داستان بزرگ است و همین موضوع باعث علاقه من شد. با این حال، وقتی دیروز این فیلم را دیدم، من متوجه شدم که این فیلم کمی گمراه کننده است، زیرا این یک نوع فیلم کارآگاهی و پلیسی نبود بلکه بیشتر یک بازی موش و گربه و جاسوسی بود. بله، به نوعی متوجه شدیم که فانتوم کیست، اما واقعاً ذهن خود را به آن معطوف نکردم، زیرا اصلاً یک راز به نظر نمی رسید، چرا که فکر می کنم از همان ابتدا مشخص شد که فانتوم کیست. فیلم در واقع بسیار امیدوارکننده با صحنه های فوق العاده دهه 1930 و مناظر زیبا و به دنبال آن چند صحنه اسلوموشن زیر باران که شیک به نظر می رسید، شروع شد. سپس یک صحنه پر تعلیق بسیار کوتاه وجود داشت که واقعاً به صورت کامل نشان داده نشد اما ما عواقب دراماتیک آن را احساس کردیم. چیزی که من را گیج کرد این بود که چرا این پنج نفر به عنوان مظنون جمع شده اند. هیچ پیشینه ای از آنها وجود نداشت و حتی زمانی که تاکاهارا هدف از انزوا در آن هتل را اعلام کرد، توضیحی در مورد اینکه چرا آنها مشکوک هستند، وجود نداشت؛ مگر اینکه من جزئیات را از دست داده باشم که بعید می دانم.

از آن لحظه، داستان با صحنه های معدودی جذاب تر شد که در مرحله ی آخر اهمیت پیدا می کردند، اگرچه ممکن بود احساس شود که دیالوگ های زیادی با جهت نامشخص وجود دارد. تا اینکه به یک لحظه در اواسط فیلم رسیدم و ناگهان جرقه ای جان گرفت. آن صحنه قطعاً با یک سکانس اکشن بسیار خوب اجرا شد که هرگز فکر نمی کردم اتفاق بیفتد، ولی شدیدتر و هیجان انگیزتر از چیزی بود که انتظار می رفت. باز هم احتمالاً به دلیل کلمه کارآگاهی آمده در پست های اینترنتی بود که تصور متفاوتی از این که فیلم Phantom چه نوع فیلمی خواهد بود را در من به وجود آورده بود. مورد خنده دار این بود که بعد از آن دعوای بزرگ، به نظرم فیلم به یک نتیجه گیری می رسید و فکر می کردم فیلم تمام می شود. تا اینکه فهمیدم هنوز اول کار است و قطعاً این فیلم چیزهای دیگری برای ارائه دارد. بازی پایانی با اکشن هایی که من را به یاد فیلم های اکشن دهه 80 هنگ کنگ می انداخت، بسیار عالی بود. این فیلم توسط لی هه یونگ (باور، مانند باکره) نوشته و کارگردانی شده است. مطمئن نیستم که او تحت تأثیر آن فیلم ها قرار گرفته باشد یا خیر، اما این فیلم بر اساس رمانی با عنوان فنگ شنگ (صدای باد) در سال 2007، نوشته شده توسط مای جیا، رمان نویس چینی است. در جایی خواندم که قبلاً 2 فیلم چینی و یک سریال تلویزیونی بر اساس همین رمان ساخته شده بوده است. بنابراین این چهارمین اقتباس بود، اما اولین فیلم ساخته شده در کره جنوبی.

 

جذابیت اصلی فیلم سینمایی کره ای فانتوم

فکر می کنم که بازیگران اصلی قطعا جذابیت اصلی فیلم بودند و تقریباً همه توسط طرفداران کی-درام های کره جنوبی کاملاً شناخته شده هستند. حتی یکی از شخصیت های مکمل نان یونگ (اسوم: بازیگر سریال تلویزیونی راننده تاکسی و کلاس انگلیسی شرکت سامجین) را شناختم. چیزی که من را شگفت زده کرد این بود که تعدادی از آنها چقدر به زبان ژاپنی صحبت می کردند، به خصوص پارک هه سو که مجبور بود تقریباً در تمام دیالوگ هایش از این زبان استفاده کند، زیرا نقش یک سرباز ژاپنی را بازی می کرد. سکانس های اکشن همانطور که در بالا گفتم به خوبی ساخته شده بودند و موردی بودند که من نیز در فیلم به شدت از آنها لذت بردم. راستی، صحنه های خشونت آمیز کمی نیز وجود داشت، اگرچه در حدی نبود که کاملاً آزاردهنده باشد.

 

اگر طرفدار ژانر جاسوسی هستید باید فیلم Phantom را تماشا کنید

به طور کلی برای من این یک فیلم اکشن جاسوسی هیجان انگیز بود. ممکن است پیش فرض آن چیزی نباشد که من دنبالش بودم، اما خود اکشن فیلم به اندازه کافی جالب بود که من را راضی کند. این فیلم حاوی معمای خیلی شگفت انگیزی نبود، اگرچه قسمتی که مظنونان سعی داشتند ژاپنی ها را گول بزنند بسیار سرگرم کننده بود. مدت زمان 133 دقیقه ای فیلم فانتوم ممکن است کمی طولانی باشد و من شخصاً احساس کردم که فیلم باید پس از دعوای بزرگی که شامل انفجارهای بزرگ بود به پایان می رسید. اما صحنه های اضافی نیز بسیار سرگرم کننده بودند، بنابراین هیچ شکایت عمده ای در آن مورد وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال یک فیلم مهیج جاسوسی شیک در دوره ای هستید که کره هنوز مستعمره ژاپن بوده، این فیلم با صحنه های اکشن جذاب خود می درخشد، پس می توانید آن را امتحان کنید. اما اگر به دنبال یک نوع فیلم کارآگاهی هستید، این یکی برای شما مناسب نیست.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم کره ای Phantom به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید