معرفی و تاریخ انتشار فیلم Plane 2023 هواپیما

معرفی و تاریخ انتشار فیلم Plane 2023 – فیلم هواپیما 2023

سینمایی فیلم هواپیما 2023 (فیلم Plane 2023) یک فیلم اکشن و هیجان انگیز آمریکایی به کارگردانی ژان فرانسوا ریشه، نویسندگی چارلز کامینگ و جی پی دیویس و با بازی جرارد باتلر، مایک کولتر، یوسون آن و تونی گلدوین است. داستان فیلم PLANE حول محور خلبانی می‌چرخد که پس از فرود اضطراری در قلمرویی متخاصم، جان سالم به در می برد. ساخت فیلم در سال 2016 اعلام شد، در سال 2019 توسط Lionsgate Films خریداری شد، در سال 2020 به Solstice Studios فروخته شد و در سال 2021 توسط Lionsgate دوباره خریداری شد. این فیلم در پورتوریکو فیلمبرداری شده و قرار است در 13 ژانویه 2023 (23 دی 1401) در ایالات متحده عرضه شود.

ژان فرانسوا ریشه (Jean-Francois Richet)‎؛ زادهٔ ۲ ژوئیهٔ ۱۹۶۶ کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل فرانسه است و از گزیده کارگردانی‌های او می‌توان به فیلم‌ غریزه جنایت (Mesrine) در سال 2008، فیلم لحظه‌ای جنون (One Wild Moment) در سال 2015 و فیلم پدر هم‌خون (Blood Father) در سال 2016 با بازی مل‌ گیبسون اشاره کرد.

خلاصه فیلم هواپیما 2023

در فیلم Plane 2023، خلبان برودی تورنس (جرارد باتلر) با فرودی خطرناک در جزیره‌ای جنگ‌زده، مسافرانش را از یک صاعقه نجات می‌دهد، اما آن فرود قهرمانانه تنها یک‌نتیجه دارد؛ او متوجه می‌شود که آن فرود ترسناک، فقط شروع جنگ برای بقا بوده است. هنگامی که اکثر مسافران توسط شورشیان خطرناک گروگان گرفته می شوند، تورنس به تکاپو می‌افتد و  تنها کسی که می تواند برای کمک روی او حساب کند، لوئیس گاسپار (مایک کولتر)، یک متهم به قتل است که توسط FBI با آن پرواز تجاری منتقل می شده است. برای نجات مسافران، تورنس به کمک گاسپار نیاز خواهد داشت و می‌آموزد که گاسپار فراتر از آن چیزیست که به چشم می‌آید.

شاید از این مطلب هم خوشت بیاد

معرفی و بررسی فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny

شخصیت‌ها و بازیگران فیلم PLANE

جرارد باتلر (Gerard Butler) بازیگر مشهور و تهیه کننده اسکاتلندی است و ما او را بیشتر با بازی در نقش اصلی فیلم 300 می‌شناسیم، از فیلم‌های دیگر او می‌توان به دراکولا ۲۰۰۰، سلطنت آتش با کریستین بیل (۲۰۰۲) و اکشن مهیج المپوس سقوط کرده‌است (2010)، اشاره کرد؛ او در سینمایی PLANE 2023 نیز در نقش برودی تورنس، یک خلبان تجاری که باید مسافران را ایمن نگه دارد، بازی خواهد کرد.

شخصیت ها و بازیگران دیگر فیلم Plane 2023 بدین شرحند؛

مایک کولتر در نقش لویی گاسپار، مسافری که به اتهام قتل به کشور خود مسترد شده است. یوسون آن در نقش دل، یک افسر را بازی می‌کند. تونی گلدوین در نقش اسکارسدیل، افسر سابق نیروهای ویژه است. دانیلا پیندا در نقش بانی، مهماندار هواپیماست.کلی گیل نقش کیتی را بازی می‌کند. رمی آدلکه در نقش شلبک، یک مزدور است که وظیفه رهبری یک تیم نجات را دارد.هلی هکینگ در نقش دانیلا، دختر برودی را بازی می‌کند. لیلی کروگ در نقش بری، مسافری با طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی است. جوی اسلاتنیک در نقش سینکلر، تاجری نادان است. الیور ترونا در نقش کارور، یکی از بازماندگان هواپیما پس از سقوط است.پل بن ویکتور در نقش همپتون، مالک این شرکت هواپیمایی است و کوین مک فرسون نقش دوناهو را بازی می‌کند.

والیبال در هالیوود با فیلم سینمایی PLANE

در 13 ژوئیه 2016، MadRiver Pictures  امتیاز داستان فیلم هواپیما 2023 را خریداری کرد، یک رمان اورجینال از رمان‌نویس چارلز کامین؛ مارک بوتان و لورنزو دی بوناونتورا و مارک وحرادیان ارمنی آمریکایی به عنوان تهیه کنندگان فیلم اعلام شدند. در اکتبر 2019، گزارش شد که جرارد باتلر به بازیگران پیوسته است و همچنین در کنار آلن سیگل تهیه‌کنندگان چهارم و پنجم فیلم هواپیما خواهند بود.

در نوامبر 2019، Lionsgate Films حقوق پخش فیلم را به دست آورد، اما در نوامبر 2020، پس از ناکامی در دریافت بیمه تولید که شیوع COVID-19 را پوشش می داد، پروژه را رها کرد، زیرا استودیو نمی‌خواست این کار را با ضرر انجام دهد و همین بودجه 50 میلیون دلاری فیلم را به خطر انداخت، بعد از آن  Solstice Studios حقوق فیلم را به دست آورد. با این حال، در ماه مه 2021، لاینزگیت دوباره حقوق فیلم  را بازخرید کرد، چیزی که آندریاس وایزمن از ددلاین هالیوود به عنوان “والیبال در هالیوود” از آن یاد می‌کند.

در آگوست 2021، کلی گیل، مایک کولتر،  دانیلا پیندا، یوسون آن، رمی آدلکه، هالی هکینگ، لیلی کروگ، جوی اسلوتنیک، و الیور ترونا به بازیگران پیوستند. تولید در همان ماه در پورتوریکو آغاز شد. در یک پادکست، کولتر گفت که فیلم بیشتر بر روی توسعه شخصیت تمرکز می‌کند تا سکانس‌های اکشن. در 11 اکتبر 2021، گزارش شد که فیلمبرداری نزدیک به پایان است و تونی گلدوین و پل بن ویکتور نیز در فیلم PLANE بازی خواهند کرد.

بررسی و نقدر تریلر فیلم هواپیما

تریلر سینمایی هواپیما چیزی را که همه ما به آن امیدوار بودیم نشان می دهد: از ابتدا تا انتها یک سفر پرتنش را شاهد خواهیم بود. تریلر با استناد به قطعه نمادین دیگری از رسانه سقوط هواپیما، با نقل قول از سریال LOST، «با هم زنده بمانید، تنها بمیرید» آغاز می شود. پس از سقوط یا فرود اولیه در یک جزیره جنگ زده، تونی گلدوین (از سریالScandal ) نقشه ای را تنظیم می کند تا باتلر و مسافران را به امنیت برساند. در همین حال، باتلر باید با یک مسافر مجرم همکاری کند تا مسافران را از دست یک گروهک شبه نظامی محلی نجات دهد.

علاوه بر این، تریلر سینمایی فیلم Plane 2023، استعداد باتلر برای داستان‌های اکشن را برجسته می‌کند، ژانری که او در چند سال گذشته به شدت به آن متمایل شده است. علیرغم این واقعیت که این بازیگر اسکاتلندی مخاطب زیادی را جذب نمی کند، فیلم های باتلر تحسین منتقدان خوبی را به خود اختصاص داده است و دائماً مورد استقبال گروه ویژه‌ای از مردم قرار می گیرد. او در Last Seen Alive، Copshop، Greenland و همچنین سه گانه “Has Fallen” نیز بازی کرده است. این اکشن هیجانی می تواند یکی از برترین فیلم های باکس آفیس سال 2023 باشد،

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن