نقد و بررسی سریال Players بازیکنان

توسط Alireza

معرفی سریال Players

این احتمال وجود دارد که «یا» عمیقاً با دنیای گسترده گیمرها و استریمرها آشنا هستید یا کاملاً از این موضوع غافل هستید که ایده «ورزش های الکترونیکی» یا گیم کافی است تا سرتان گیج برود. من به عنوان بخشی از دسته دوم، اما با برادری که در دسته اول بسیار ریشه دار است، با احتیاط و کنجکاوی به سریال Players نزدیک شدم – این مجموعه کمدی جدید پارامونت+ درباره یک تیم گیمینگ حرفه ای که برای برنده شدن تقلا می کنند، نزدیک شدم. سریال Players یک مجموعه تلویزیونی مستند ساختگی آمریکایی است که توسط Dan Perrault و Tony Yacenda ساخته شده است که در تاریخ 16 ژوئن 2022 در Paramount+ پخش شد. این مجموعه تقلیدی نمایشی از مستندهای ورزشی است و یک تیم تخیلی حرفه‌ای گیمینگ را در لیگ افسانه‌ها را دنبال می‌کند. آیا این نوع از نمایشنامه نویسی می تواند به بررسی آنچه که بازی های ویدئویی را بسیار بزرگ می کند، در نهایت به من بفهماند که چرا باید به این موضوع پرداخته شود؟ یا به اندازه کافی به اصطلاحات و طنز خاص تکیه می کند که سر من هم گیج برود یا نه؟

 

نقد و بررسی سریال Players بازیکنان

سریال بازیکنان با موضوعی جدید وارد عرصه شده

پس از تماشای چند قسمت از فصل 10 قسمتی آن، پاسخ من این است… خب، کمی از هر دو. اما در قاب بندی سریال مانند یک مستند ورزشی کلاسیک به سبک سریال آخرین رقص، سازندگانِ همکار دن پرولت و تونی یاسندا (از فیلم خارق العاده «تخریبگر آمریکایی» نتفلیکس) پرداختن به نمایش را با دانش ناچیز امثال من نیز آسان تر می کنند. با وجود عرصه ای که شخصیت های سریال در آن بازی می کنند با ساختن الگوهای کهنِ نمایشی قابل تشخیص برای همه اعضای تیم (به عنوان مثال مواردی مانند وجود ستاره خودسر، خلاقیت اسرارآمیز، مربی ثابت قدم و غیره)،  این سریال نیازی ندارد که همه چیزهایی که در حال وقوع است را درک کنید تا به مخاطرات و انگیزه های شخصیت هایش پی ببرید. در مورد شخصیت های سریال بازیکنان تنها چیزی که واقعاً باید بدانید این است که این سریال نمایشی در مورد رقبایی است که شروع به انجام بازی ویدئویی مورد علاقه خود کرده اند و آن اشتیاق را به حرفه های پرسود تبدیل کرده اند و از آن زمان تاکنون با عواقب این انتخاب دست و پنجه نرم کرده اند.

 

نقد و بررسی سریال Players بازیکنان

هدف سریال Players، بررسی ساده ی موضوعی که شاید برای بعضی ها ناآشنا باشد

حتی زمانی که سریال اصطلاحاً قاطی باقالی ها می شود، لازم نیست تمام پیچیدگی های گیمینگ را درک کنید تا بفهمید چرا این مضامین در سطح داستانی اولیه کار می کنند (اگرچه مانند هر فیلم و سریال دیگری، مطمئناً داشتن دانش پایه آسیبی به شما نمی رساند). همانند نمایش «Mystic Quest» در Apple TV+،  سریال بازیکنان درباره بازی است، اما همچنین درباره این است که وقتی چند دوست همکار می شوند و وقتی چیز مورد علاقه خود را در دنیا به شغل خود تبدیل می کنند چه اتفاقی می افتد.

 

نقد و بررسی سریال بازیکنان و شخصیت های آن

اپیزود اول با گروهی از گیمر ها که تلاش می کنند با برنده شدن در مسابقات قهرمانی لیگ افسانه ها، روزهای با شکوه خود را دوباره برگردانند، شروع می شود. رهبر گروه کریمچیز (با بازی میشا بروکس) با نام مستعار تروِر به هیچ وجه به آن هیولایی که بوده نزدیک نیست، بنابراین نمی تواند با ورود پدیده 17 ساله، یعنی اورگانیزم (با بازی داجور جونز) احساس خطر نکند.  به این واقعیت توجه کنید که بهترین دوستانش کایل (الی هنری)، آوریل (هالی چو) و فروگر (مت شیولی) به ترتیب مربی، مدیر تجاری و ضعیف ترین هم تیمی او شده اند و می توان گفت که موفقیت دور از دسترس آن هاست و با ورود یار جدید دنیای بی نظیر کریمچیز کاملاً تکان می خورد.

اگرچه نحوه بازی Creamcheese و Brooks با تداوم فصل عمق بیشتری پیدا می کند، تمرکز داستان بر نقاط ضعف  «بازیکنان» است. علیرغم اهمیت شخصیت Organizm به عنوان آینده گیمینگ ، درونگرایی نسبی او باعث می شود که او شخصیتی دشوار در این قالب باشد و همین باعث می شود که اجرای نمایش بیش از حد طول بکشد. بازیکنی مانند Nightfall (یونگبین چونگ) یا هم تیمیشان ‏(‏Moses Storm‏)‏ که تبدیل به جوک استریمینگ شده است، به اندازه کافی موارد جانبی را سرگرم کننده می کند، اما همچنان لیاقت آن ها بیش از آن است که در اپیزودهای سریال نشان داده می شود زیرا Creamcheese هنوز در مرکز این گروه قرار دارد.

 

مقایسه‌ سریال Players با دیگر نمایش های اینچنینی

با جابه جایی بین زمان حال و تایم لاینی که کار را به این نقطه کشانده، این سریال در قسمت های نیمه ساعته ای به سبک مستند ساختگی پیش می رود که همین به همه اجازه می دهد ، بازیگران سریال مستقیماً با دوربین و  از بینش خود  در مورد باقی شخصیت ها صحبت کنند. همانند سریال «تخریبگر آمریکایی»، پررو و یاسندا از لحن، ظاهر و احساس الهامات خود تقلید می کنند.  در این مورد، سریال هایی مانند «آخرین رقص» و «فرمولا وان: رانندگی برای زنده ماندن»  دقیقاً به گونه ای مشابه عمل می کنند. فراموش کنید که این سریال در واقع از یک فیلمنامه ساخته شده است.

ضربات لفظی «بازیکنان» به اندازه آن هایی که در سریال Vandal نمایش داده می شود، آشکار نیست، نمایشی که به دنبال دو راز آشکارا مضحک دیگر که در دوران دبیرستان اتفاق می افتد، رخ می دهد. در واقع، نامیدن این سریال با عنوان بازیکنان به عنوان نمایشی تصویری وقتی امکان پذیر است که از نظر فنی دقیق باشد. این عنوان ممکن است سریال را کمتر کمدی و خنده دار جلوه دهد، اما همچنین آن را پیچیده تر می کند. در حالی که بسیاری دیگر ممکن است به دنیای ورزش های الکترونیکی با چشم انداز هذل آلود نزدیک شده باشند، در مورد روشی که سریال Players‏ ‏ آن را به عنوان یک جامعه کاوش می کنند، مطلقاً هیچ چیز تمسخرآمیزی وجود ندارد و این نمایش بهتری برای آن است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Players‏ ‏با زیرنویس فارسی به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای بدون سانسور ان نهایت لذت را ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید