نقد و بررسی سریال Succession وراثت

توسط Alireza

سریال وراثت یکی از ابزار ضروری شبکه HBO باقی مانده و جوایزی متعدد و پایگاه هواداران آنلاینی سالم به دست آورده است. این نمایش بینشی از یک خانواده میلیاردر خیالی در رأس شرکت رسانه ای Waystar Royco را ارائه می دهد که توسط پدرسالار خشن، لوگان روی (برایان کاکس) در کنار هم قرار گرفته اند. Succession همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد و دوست داشتنی ترین شخصیت هایش را به موقعیت های وحشتناکی سوق می دهد که نمی توانند از آن ها فرار کنند و در هر قسمت آنها را آزار می دهد. فصل چهارم این سریال نیز تفاوتی ندارد، بلافاصله شما را با سر به آب های پر از کوسه‌ی Waystar Royco می برد. اگر این سریال کمدی و درام را ندیده‌اید، همین حالا از سایت انیمه لیست اقدام به دانلود و تماشای آن کنید.

 

نقد و بررسی سریال Succession وراثت

معرفی سریال Succession

وراثت یک مجموعه تلویزیونی کمدی-درام طنز سیاه آمریکایی است که توسط جسی آرمسترانگ ساخته شده است. این سریال اولین بار در 3 ژوئن 2018 از شبکه HBO پخش شد. تمرکز این سریال روی خانواده روی است، صاحبان شرکت Waystar RoyCo، یک شرکت جهانی رسانه و سرگرمی، که با وجود نامشخص بودن سلامت پدرسالار خانواده، لوگان روی (برایان کاکس) برای کنترل شرکت مبارزه می کنند. فصل چهارم و آخر سریال در 26 مارس 2023 برای اولین بار پخش شد.

 

خلاصه داستان سریال Succession

وراثت حول محور خانواده روی می چرخد، صاحبان شرکت رسانه ای Waystar RoyCo. پدرسالار خانواده، لوگان روی (کاکس) با کاهش میزان سلامتی روبرو بوده و چهار فرزند او – پسر بزرگتر کانر (راک)، کندال تشنه قدرت (استرانگ)، رومن  هتاک و بی احترام (کالکین) و شیو (اسنوک) با درایت سیاسی – همه با درجات مختلف ارتباط با شرکت، شروع به آماده شدن برای آینده ای بدون پدرشان می کنند و هر کدام شروع به رقابت برای برجسته کردن خودشان در شرکت می کنند.

 

بازیگران مجموعه وراثت

جرمی استرانگ در نقش کندال، کایران کالکین در نقش رومن و سارا اسنوک در نقش سیوبهان («شیو»)، فرزندان لوگان هستند که توسط شرکت استخدام شده اند و از جمله بازیگران مطرح سریال هستند. متیو مک فادین در نقش تام وامبسگانز، شوهر شیو و مدیر اجرایی ویستار بازی می کند. نیکلاس براون در نقش گرگ هیرش، برادرزاده لوگان را بازی می کند که او نیز در شرکت استخدام شده است. آلن راک در نقش کانر، فرزند ارشد لوگان و هیام عباس در نقش مارسیا روی، همسر سوم و فعلی لوگان را بازی می کنند. پیتر فریدمن، ناتالی گلد، و راب یانگ نیز در این سریال ایفای نقش کرده اند، در حالی که داگمارا دومینچیک، آرین موید، جی. اسمیت-کامرون، جاستین لوپ، دیوید راشه، فیشر استیونز و الکساندر اسکارسگارد در نقش های تکراری قبل از ارتقاء به بازیگران اصلی ظاهر شدند.

 

نقد و بررسی سریال Succession وراثت

بررسی موفقیت سریال وراثت

Succession به دلیل نویسندگی، بازیگری، موسیقی، کارگردانی، ارزش های تولید و بررسی موضوع مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفته است. چندین منتقد از آن به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی در تمام دوران یاد کرده اند. این سریال چندین جایزه و نامزدی دریافت کرده است، از جمله جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا برای بهترین سریال بین المللی و دو برنده برای گلدن گلوب بهترین سریال تلویزیونی – درام و جایزه امی پرایم تایم برای سریال درام برجسته در سال های 2020 و 2022. گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد به کاکس رسیده، استرانگ بهترین سریال تلویزیونی درام گلدن گلوب را برده و اسنوک برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن این جایزه را برنده شده است.

 

بررسی عملکرد سریال وراثت

این سریال در Rotten Tomatoes امتیاز 95% و در Metacritic امتیاز 85 را دریافت کرده است. در سال 2021، BBC Culture از 206 «منتقد، روزنامه نگار، دانشگاهی و چهره های صنعتی» از سراسر جهان نظرسنجی کرده تا 100 مجموعه تلویزیونی برتر قرن بیست و یکم را گردآوری کند و وراثت در رتبه 10 این لیست قرار گرفت. در سال 2022، رولینگ استون این برنامه را در رتبه 11 در لیست 100 برنامه برتر تلویزیونی خود قرار داد.

 

فصل اول سریال Succession

فصل اول با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد. در وب سایت جمع آوری بررسی Rotten Tomatoes، این فصل دارای رتبه بندی ۸۹ درصدی با میانگین امتیاز ۷.۹ از ۱۰، بر اساس ۸۷ بررسی است. اجماع انتقادی این وب سایت می گوید: «وراثت با شوخ طبعی، یک کمدی الهی از قدرت مطلق و ناکارآمدی است که توسط یک گروه وحشی به حیاتی زنده تبدیل شده است». متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس نظر 29 منتقد، امتیاز 70 از 100 را به این فصل اختصاص داد که نشان دهنده «بررسی های عموماً مطلوب» است.

فصل دوم سریال Succession

فصل دوم نیز با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد. در Rotten Tomatoes، این فصل دارای امتیاز 97٪ با میانگین امتیاز 8.95 از 10، بر اساس 236 بررسی است. اجماع انتقادی این وب سایت چنین است: «وراثت به شکلی خنده دار بازمی گردد، با نوشته های افراطی، اجراهای استثنایی و سطح شگفت انگیز جدیدی از همدردی با برخی از شخصیت های کمتر دوست داشتنی تلویزیون.» در متاکریتیک، این فصل دارای میانگین وزنی نمره ۸۹ است و بر اساس نظر 19 منتقد، نشان “تحسین جهانی” دریافت کرده.

فصل سوم سریال Succession

فصل سوم هم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در Rotten Tomatoes، این فصل دارای 97٪ محبوبیت با میانگین امتیاز 9.35 از 10، بر اساس 141 بررسی است. اجماع انتقادی این وب سایت می گوید: «هوادارانی که قبلاً چیزی را که Succession می فروشد می خرند، از یافتن فصل سوم آن به شکلی پرشور شگفت زده می شوند حتی اگر هر از گاهی کمی بیش از حد واقعی شود.» در متاکریتیک، این فصل بر اساس رأی و نظر 31 منتقد، میانگین وزنی 92 از 100 را دارد که نشان دهنده «تحسین جهانی» است.

 

فصل چهارم سریال Succession

فصل چهارم و آخر  نیز با تحسین منتقدان روبرو شده است. در Rotten Tomatoes، این فصل دارای رتبه محبوبیت 97٪ با میانگین امتیاز 9.25 از 10، بر اساس 151 بررسی است. اجماع انتقادی این وب سایت چنین می گوید: «فصل آخر Succession مانند همیشه تماشایی، حماسه خانواده غیبت جوی روی را با طنین معمولاً درخشانش و دنیایی رنگارنگ از بی حرمتی به پایان می رساند.» در متاکریتیک، فصل بر اساس 30 منتقد، میانگین وزنی 92 از 100 را دریافت کرده است که نشان دهنده «تحسین جهانی» است.

علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال Succession‏‏ با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید