نقد و بررسی انیمه Tensei Shitara Ken Deshita دوباره متولد شده به عنوان یک شمشیر

توسط Alireza

پیدایش و سیر انیمه Tensei Shitara Ken Deshita

«تناسخ که پیدا کردم شمشیر شدم» یک سری رمان ژاپنی به قلم یو تاناکا (Yuu Tanaka) و به طرح للو (Llo) است. در ابتدا در اکتبر سال 2015 در سایت شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) به عنوان یک رمان وب آغاز شده و بعدها در ژولای سال 2016 جلد اولش توسط مجله میکرو (Micro Magazine) به عنوان یک رمان منتشر شد. تومووو مورایاما (Tomowo Maruyama) یک نسخه مانگا برای این اثر تهیه کرد که گنتوشا (Gentosha) آن را به چاپ رساند. همچنین هیناکو اینووه (Hinako Inoue) نیز یک مانگای جانبی بر اساس این اثر نوشت که مجله میکرو آن را چاپ کرد. هم رمان ها، هم مانگا و هم مانگای جانبی برای دریافت نسخه آمریکای شمالی از سرگرمی هفت دریا (Seven Seas Entertainment) مجوز گرفتند. یک سریال تلوزیونی انیمه به ساخت C2C از اکتبر تا دسامبر 2022 برای این داستان اکران شد که ساخت فصل دوی آن نیز تایید شده است.

 

نقد و بررسی انیمه Tensei Shitara Ken Deshita دوباره متولد شده به عنوان یک شمشیر

چکیده داستان انیمه Tensei Shitara Ken Deshita

بعد از مردن در یک تصادف رانندگی، شخصیت اصلی که یک مرد دنیای مدرن است خودش را تناسخ یافته در دنیایی دیگر به عنوان یک شمشیر می یابد. او گرچه اسمش را به خاطر نمی آورد، تمام مسائل دیگر زندگی گذشته خود را به یاد دارد. او متوجه می شود که می تواند از طریق پدیده حرکت اجسام با قدرت روح (telekinesis) پرواز کند و با کشتن هیولاها مهارت کسب کند. نامبرده که اکنون سرنوشتش به عنوان یک شمشیر را پذیرفته است به دنبال کسی است که او را از غلاف بکشد، بجنگد و قدرت های مختلفی را به دست بیاورد. او تصمیم می گیرد به کشتن هیولا ها ادامه بدهد و همینطور که منتظر پیدا شدن انسان مناسب می ماند به قدرتمند ترین شمشمیر جهان تبدیل شود. او پس از کسب انواع مهارت ها و توانایی های جنگجویی بالا، از شدت خستگی و مصرف شدن انرژی جادویی اش تا قطره آخر در یک جنگل به زمین می افتد. او که در این مدت توان پرواز ندارد برای چند ماه همانجا گیر می ماند. در جای دیگر، یک دختر نیمه گربه به نام فرن برده ای آزار دیده است اما رویای عظمت را در سر می پروراند. یک روز کاروان مبادله برده صاحبان فرن مورد حمله یک خرس دو سر قرار می گیرند. او که سلاخی برده های دیگر را می بیند، آشفته برای کمک چشمش در گوشه ای نزدیک به شمشیر می افتد. وقتی که او دسته شمشیر را لمس می کند، شمشیر از طریق تلپاتی با او ارتباط برقرار می کند و می تواند بار دیگر پرواز کند. او مهارت هایش را با فران به اشتراک می گذارد و آن ها موفق به کشتن خرس می شوند. صاحب فرن شمشیر را از او طلب کرده و شروع به آزار وی می کند. شمشیر که از دیدن این صحنه خشمگین می شود او را می کشد و قرارداد بردگی فران را آتش زده و بدین وسیله او را آزاد می کند. او به طور رسمی از فرن درخواست میکند که شمشیردار او شود و فرن که در پی تغییر و تکامل است، این پیشنهاد را که هیچ نیمه گربه سیاهی هرگز به آن نرسیده است می پذیرد. او این شمشیر که نجاتش داده و راهی جدید را پیش رویش گذاشته است را استاد خود می بیند، پس او را «استاد» می نامد و استاد تصمیم می گیرد زندگی جدید خود را وقف محافظت از او کند. آن دو حالا در کنار یک دیگر راهی یک ماجراجویی می شوند.

خوانندگان عزیز می توانند در صورت تمایل به دانلود انیمه دوباره متولد شده به عنوان یک شمشیر به سایت انیمه لیست مراجعه کنند.

 

نقد و بررسی انیمه Tensei Shitara Ken Deshita دوباره متولد شده به عنوان یک شمشیر

دیدگاه مخاطب

ترون مارتین (Theron Martin) از شبکه خبری انیمه در بررسی خود از نخستین جلد رمان صحبت ها و رابطه بین دو شخصیت اصلی را تحسین کرد و گفت «از صحنه های اکشن که بگذریم، مهارت نویسندگی تاناکا یک مقدار از عموم بالاتر است. مکالمه ها و رشد شخصیتی نرم و خوب پیش می روند و دنیا پردازی گرچه یک جورهایی محدود است، در نهایت به دیدگاه شخصیت های مرکزی می خورد». او اما عدم تازگی داستان را نقد می کند و به شباهت های آن به «آره عنکبوتم، مشکلی هست؟» (Kumo Desu ga, Nanika?) «اون یه دفعه که به عنوان اسلایم تناسخ پیدا کرده بودم» (Tensei Shitara Suraimu Datta Ken) و «منی که به عنوان ماشین فروش از نو متولد شدم تو دخمه پرسه می زنم» ( Reborn as a Vending Machine, I Now Wander the Dungeon) اشاره کرد. شخصی دیگر اما درباره این انیمه چنین گفت: «روراست بگویم، وقتی شروعش کردم انتظار داشتم یک انیمه دیگر از ژانر ایسکای است که بتوانم ایرادهایش را لیست کنم. اما باید بگویم که انتظاراتم به نحوی فرو پاشیدند. گرچه سیر داستانی اش ممکن است شبیه به ایسکای های دیگر به نظر برسد، شخصیت های این اثر کاملا با ایسکای های دیگر متفاوت اند. در واقع، به نظر می رسد که ژانر اصلی اینجا تخیلی (fantasy) باشد و بخش ایسکای آن تنها یک مورد اضافه شده در انتها باشد. فرن نسبت به استاد که شخصیت تناسخ یافته این داستان است شخصیت اصلی تر به نظر می رسد».

 

از رمان تا مانگا و انیمه

مجله میکرو سری رمان Tensei Shitara Ken Deshita را تحت انتشارات GC Novels خود کسب و منتشر کرد. تا سپتامبر سال 2022 چهارده جلد بیرون آمدند که نسخه محدود پنجمین جلد با یک سی دی دراما که داستان خودش را روایت می کرد همراه بود. سرگرمی هفت دریا مالکیت رمان ها را در 6 اوت 2019 اعلام کرده و شروع به انتشار آن ها کرد. سریال تلویزیونی انیمه این اثر هم زمان با دوازدهمین جلد رمان در 24 سپتامبر 2021 اعلام شد. این سری توسط C2C تولید شده و شینجی ایشیهارا (Shinji Ishihira) آن را کارگردانی کرده است. نوشتن و سرپرستی نمایش نامه ها بر عهده تاکاهیرو ناگانو (Takahiro Nagano) بوده است و آتسوکی سایتو (Atsuki Saitō) ضمن طراحی شخصیت ها ریاست بخش مدیریت انیمیشن را بر عهده داشته. موسیقی این اثر را یاسوهارو تاکاناشی (Yasuharu Takanashi) ساخته است. در جشنواره انیمه اکسپو 2022، سنتای فیلمورکس (Sentai Filmworks) اعلام کرد که این سری را برای بیرون از آسیا مجوزدهی کرده. همچنین در 28 اکتبر 2022، ساخت یک نسخه دوبله انگلیسی در همایش (Anime Weekend Atlanta) عمومی گشت.

موسیقی اثر

تیتراژ اول:

Tensei Shitara Ken Deshita (تناسخ که پیدا کردم شمشیر شدم) توسط   Kishida Kyoudan & The Akeboshi Rockets

تیتراژ پایانی:

More Strongly (با روندی قوی تر) به ساخت  Maon Kurosaki شوگو ناکامورا.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید