نقد و بررسی سریال The Cleaning Lady خانم نظافتچی 2022

معرفی سریال The Cleaning Lady

سریال خانم نظافتچی یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی است که توسط میراندا کوک بر اساس سریال تلویزیونی آرژانتینی La chica que limpia محصول سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این سریال در 3 ژانویه 2022 از شبکه فاکس پخش شد. در آوریل 2022، برای فصل دوم تمدید شد و در 19 سپتامبر 2022 پخش شد. در فوریه 2023، این سریال برای فصل سوم تمدید شد که اولین بار در 5 مارس 2024 پخش شد.

 

بررسی خط داستانی سریال خانم نظافتچی

چیزی قابل تحسین در مورد تلاش سریال بانوی نظافتچی برای استفاده از ابزارهای ژانر به منظور روشن کردن وضعیت اسفناک مهاجران غیرقانونی وجود دارد. سریال درام جدید فاکس که بر اساس سریال La Chica Que Limpia آرژانتینی ساخته شده است، بر تونی د لا روزا، جراح سابق کامبوجی-فیلیپینی است که در حال حاضر در لاس وگاس کار و زندگی می کند. او با یک ویزای منقضی شده در ایالات متحده به همراه پسر پنج ساله اش لوکا، که دارای یک اختلال پزشکی نادر و تهدید کننده است، به درمان مغز استخوان نیاز دارد، که از قضا این درمان فقط در لاس وگاس موجود است. برای انجام این کار، تونی به عنوان یک کارگر خدمات نظافتی در کنار خواهر شوهرش، فیونا، امرار معاش می کند. پس از اینکه تونی شاهد یک قتل می شود و توسط آرمان مورالس، عامل جنایت، کشف می شود، به او شغلی به عنوان نظافتچی و پزشک در سازمان جنایی آرمان پیشنهاد می شود که می تواند به اندازه کافی برای کمک به پسرش و خانواده اش حقوق دریافت کند. در نتیجه، تونی شروع به یک زندگی دوگانه می کند، رازهای خانواده اش را حفظ می کند، در حالی که صحنه های جنایت را تمیز می کند و از قانون فرار می کند.

 

بررسی قسمت اول و شروع داستان سریال The Cleaning Lady

در همان ابتدای اپیزود اول متوجه می شویم که پسر تونی از یک بیماری نادر نقص ایمنی رنج می برد که او را ملزم به انجام درمان می کند، اما پس از اینکه آخرین اهداکننده از آن پروسه خارج شد و ویزای آنها منقضی شد، مادر و پسر به زندگی خود در این منطقه به امید یافتن راهی برای درمان ادامه دادند. تونی که با یک زندگی دشوار دست و پنجه نرم می کند، با قتلی مواجه می شود که قرار نبوده مواجه شود و یک رویداد منجر به این می شود که موقعیت یک نظافتچی و پاکساز برای یک کارتل محلی به او پیشنهاد شود. با این حال، این که تونی باید به مسیر کمک به کارتل ادامه دهد و به دنبال راهی برای درمان موفقیت آمیز پسرش باشد، چیزی است که مخاطبان با پخش قسمت اول متوجه می شوند. اپیزود اول پر از اکشن و داستان کلاسیک «پسر خوب-پسر بد» است اما خیلی سرگرم کننده نیست، با اینکه نوید یک درام جذاب را می دهد.

 

پتانسیل های سریال خانم نظافتچی

سریال The Cleaning Lady از شبکه Fox مطمئناً پتانسیل زیادی دارد که ما را در موضوعات مهمی از مهاجرت غیرقانونی گرفته تا زندگی در یک کارتل و خطرات زندگی دوگانه درگیر کند. با این حال، نمایش نسبتا کند شروع شده است، حتی اگر اجراهای الودی یونگ و مارتا میلان لذت بخش باشد. اما، این سریال امیدی را القا می کند که قسمت های آینده می توانند برای بررسی سلسله مراتب طبقاتی در جامعه و نگاهی عمیق به سمت تاریکی در عبور از مسیر های اخلاقی عمیق تر شوند. ما انتظار داریم که برای آرمان مورالس، آدان کانتو، رنگی خاکستری در نظر گرفته شود، زیرا او مرد بدی است، اما لزوماً مانند آن رفتار نمی کند. کاوش در رشد اخلاقی شخصیت های دیگر با گذشت زمان نیز، چیزی است که باید منتظر آن بود.

 

درآمدی بر شخصیت های سریال The Cleaning Lady

الودی یونگ در نقش تونی دی لا روزا، سابقاً جراح یکی از بهترین بیمارستان های مانیل بود و اکنون به دلیل انقضای ویزای وی به عنوان یک مهاجر بدون مدرک در لاس وگاس گرفتار شده است. او یک نظافتچی برای اوباش می شود تا ارتباطات مورد نیاز برای درمان پسر بیمارش را به دست آورد. آدان کانتو در نقش آرمان مورالس، یک گانگستر مرتبط با یک خانواده جنایتکار ارمنی قدرتمند که در لاس وگاس فعالیت می کنند. او موافقت می کند که از تونی محافظت کند و در ازای خدمات او به عنوان نظافتچی به پسرش کمک کند. الیور هادسون در نقش گرت میلر، یک مامور اف بی آی را بازی می کند که در تلاش برای سرنگونی آرمان به دنبال تونی می افتد. مارتا میلان در نقش فیونا د لا روزا، خواهر شوهر و نزدیکترین دوست تونی است که او و پسرش با او زندگی می کنند. سباستین و والنتینو لاسال در نقش لوکا د لا روزا، پسر تونی را بازی می کند. او از یک بیماری خودایمنی نادر رنج می برد که تونی را مجبور می کند تا او را از دنیای بیرون مخفی نگه دارد. شان لو در نقش کریس، پسر فیونا را بازی می کند. فیث برایانت در نقش جاز، دختر فیونا را بازی می کند. دیدن پیشرفت در شخصیت های فیونا و تونی جالب خواهد بود زیرا هر دو وسوسه شده اند و مایلند در مسیر تاریکی قدم بگذارند. با این حال، اگر سود کار بیشتر از هزینه باشد، این مسئله هنوز نامشخص است. قدرت تونی باید به اندازه ای باشد که به او کمک کند تا از دنیای زیرزمینی کارتل جان سالم به در ببرد، اما اگر بتواند از این قدرت برای حفظ امنیت خود و خانواده اش استفاده کند، یک سری سؤال دیگر شکل می گیرد.

به طور کلی، اگر تریلر را تماشا کرده باشید، قسمت اول سریال The Cleaning Lady شگفت انگیز نبود. این به شما اطلاعاتی را که از قبل می دانید توسعه ی بیشتری می دهد، اما، مکان خوبی برای شروع ارائه یک سریال خوش ساخت و خوب از آنچه در راه است به شما می دهد.

علاقه مندان می توانند جهت دانلود سریال The Cleaning Lady با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)