نقد و بررسی سریال کره ای The Good Bad Mother مامان بد

معرفی سریال The Good Bad Mother

سریال The Good Bad Mother که در ایران به مامان بد شناخته می شود، یک سریال تلویزیونی کره ای است که در سال 2023 پخش شد و به سرعت تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین سریال های سال شد. این سریال که توسط شیم نا یون ساخته شده است، داستان یک مادر مجرد به نام جین با بازی را می ران را دنبال می کند. او یک پسر دارد و سعی دارد با وکیل کردن او، انتقام مرگ شوهر خود را بگیرد.

یکی از چیزهایی که سریال کره ای The Good Bad Mother را از دیگر سریال های تلویزیونی متمایز می کند، نگاه تازه ای است که به مادر بودن دارد. در حالی که بیشتر سریال های تلویزیونی مادران را موجوداتی فداکار و کامل به تصویر می کشند، سریال مامان بد مشکلات و نقص هایی را نشان می دهد که با پدر و مادر بودن همراه است. جین نمی ترسد اعتراف کند که کامل نیست و نقص هایش او را به شخصیتی دوست داشتنی و قابل هضم تبدیل می کند.

 

این سریال در حین آرامشی که ایجاد می کند، پر از تمثیلات ناگوار است

ارجاعات زیادی به خوک های مزرعه در سریال مامان بد وجود دارد. مردی از خوک برای خواستگاری دختری استفاده می کند. زنی یک مزرعه خوک را اداره می کند. این سریال با حقایقی در مورد این حیوان صورتی آغاز می شود. به ما گفته می شود خوک ها خود را در مدفوع خود می مالند زیرا انسان آنها را در قفس حبس می کند. علاوه بر این،  به ما گفته شده که برای دیدن آسمان، ابتدا باید سقوط کنند. بیایید این دو نکته را برداریم و به شخصیت ها وصل کنیم. موضوعی که خوک ها بدن خود را به مدفوع می مالند، می تواند به عنوان اظهارنظری در مورد انسان ها در نظر گرفته شود که خود را در مشکلات خود غرق می کنند. آنها گاهی با وجود اینکه می دانند در آینده با چه مشکلاتی مواجه خواهند شد، عمداً مسیر خاصی را در پیش می گیرند و بعداً عواقب آن را متحمل می شوند. جین یونگ سون (را می ران) یکی از این شخصیت هاست. او یک مادر مجرد است که نسبت به پسرش در خردسالی، یعنی چوی کانگ هو (کیم کانگ هون) بسیار سختگیر است. ریاضت او از آنجا ناشی می شود که می خواهد پسرش یک دادستان موفق و قدرتمند باشد. او در این تعقیب و گریز انتقام جویانه، یکسره او را سرزنش می کند و او را می زند، حتی به پسرش می گوید که می تواند پس از دادستان شدن او را ترک کند و دیگر در روی او نگاه نکند.

 

در سریال مامان بد، رفتار شخصیت ها دوسویه بررسی شده است

تا جایی که به یونگ سون مربوط می شود و اگر از خودش بپرسید، او به درستی با پسرش رفتار می کند. یانگ سون، پسرش را از عشق مادرانه محروم می کند و زمانی که پسر بزرگ شده اش (لی دو هیون) از ملاقات با او امتناع می کند رنج می برد. پسرش به او می گوید که قرار است توسط شخص دیگری به فرزندخواندگی گرفته شود. اگر خود را به جای یونگ سون بگذارید، خواهید دید که او هر کاری کرده تا فقط پسرش از نظر حرفه ای موفق شود. از طرف دیگر، اگر چیزها را از منظر کانگ هو ببینید، متوجه می شوید که چرا او نمی خواهد نزدیک مادرش باشد. سریال The Good Bad Mother به جای ساکن شدن در یک منطقه سیاه و سفید ساده، چشم اندازی متعادل ارائه می دهد. اوه بله، شکوفایی کانگ هو را می توان از طریق دومین نکته در مورد خوک ها مشاهده کرد. اگر برای دیدن منظره ای از آسمان مجبور به زمین خوردن شوند، کانگ هو نیز باید رفتارهای خشن زیادی را تحمل می کرده تا خواسته مادرش به کرسی نشسته و او به این مردی که هست بدل شود.

 

سریال The Good Bad Mother شما را روبروی تلویزیون نگه خواهد داشت

پس از دیدن سریال The Glory، وقتی دو هیون را در سریال The Good Bad Mother تماشا می کنید، فکر می کنید که آیا شخصیت او دوباره انتقام می گیرد یا خیر. پدر کانگ هو، توسط یک جنایتکار (چوی مو سونگ) کشته شده و لحظاتی وجود دارد که احساس می کنید او در حال اجرای نقشه ای برای انتقام است. اگر نه، پس او مطمئناً روابط پیچیده ای ایجاد می کند. او قاتل پدرش را پدر خطاب می کند و قصد دارد با دختر دادستانی که مسئول جنایت مرگباری بوده که علیه پدر واقعیش مرتکب شده اند، ازدواج کند. من علاقه مندم ببینم این نمایش به کجا می رسد و وقتی کانگ هو، پس از اتفاقی که نمی خواهم اسپویل کنم، شروع به بازی کردن در نقش بچه ها می کند چه اتفاقی می افتد. سریال The Good Bad Mother نمایش جذاب است که شما را بیشتر و بیشتر تشنه ی دانستن مابقی داستان می کند.

 

نقد و بررسی سریال کره ای مامان بد

وجه اشتراک سریال The Good Bad Mother با سریال هایی مثل Crash Course in Romance این است که می داند چگونه به طرز ماهرانه ای از یک لحن به لحن دیگر تغییر کند. یک صحنه خنده دار ممکن است با یک صحنه غم انگیز یا بالعکس همراه شود و این تغییر هرگز برای حواس آزاردهنده به نظر نمی رسد. این نمایش در استخراج موقعیت های خاص برای ایجاد حداکثر پاداش مهارت دارد. آن صحنه را ببینید که عده ای برای اعتراض به مزرعه خوک می آیند. آنها ابتدا با یونگ سون گپی دوستانه می زنند، سپس با او بحث می کنند و دوباره همه با هم دوست می شوند و در زایمان بچه کمک می کنند. حالا صحنه ای را ببینید که کانگ هو با برگه فرزندخواندگی می آید. همه غذاهای زیادی می پزند و یک زن موهای یونگ سون را حالت می دهد. شخصیتی پیشنهاد می کند که کانگ هو می تواند مادرش را با خود به سئول ببرد. نمایش این جزئیات را درج می کند تا لحظه ای که کانگ هو قصد خود را برای مادرش فاش می کند با یک مشت یا بهتر بگویم یک پتک احساسی روی یونگ سون همراه شویم. نمایش همه چیز را به خوبی اجرا می کند، به همین دلیل است که سریال مامان بد اینقدر خوب کار می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال The Good Bad Mother به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی در کنار خانواده لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)