نقد و بررسی فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die آخرین پادشاهی هفت پادشاه باید بمیرند

توسط Alireza

داستانی به قدمت خودِ زمان یک بار دیگر آغاز می شود. سرزمین های بریتانیایی هنوز واقعاً متحد نشده اند و پادشاهان زیادی بر آن ها حکومت می کنند. هر لحظه صلح با ایده های فتح و هیجانات نبرد مختل می شود. وسوسه جلوی انسان ها رژه می رود و خود را برای کسی آماده می کند تا بار دیگر از لحظه ها استفاده کند. فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die محصول نتفلیکس یک درام تاریخی است که دنباله‌ای از سریال پنج فصلی آخرین پادشاهی است که در آن ساکسون‌ها و دانمارکی‌ها در انگلستان هنوز یکپارچه نشده پرسه می‌زنند. این فیلم به نویسندگی مارتا هیلیر و کارگردانی اد بازالگت، چندین سال پس از پایان مجموعه خود را زنده می کند، جایی که اوترد (الکساندر دریمون) سرانجام سکونتگاه خود در ببانبورگ را پس می‌گیرد. همین حالا جهت دانلود فیلم آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند اقدام کنید.

 

نقد و بررسی فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die

معرفی فیلم سینمایی The Last Kingdom: Seven Kings Must Die

فیلم سینمایی آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند؛ یک فیلم درام تاریخی جنگی بریتانیایی به کارگردانی ادوارد بازالگت، نویسندگی مارتا هیلیر و بر اساس داستان های ساکسون اثر برنارد کورنول است. این فیلم دنباله سریال تلویزیونی آخرین پادشاهی است. الکساندر دریمون دوباره نقش خود را در نقش اوترد از ببانبرگ بازی کرد. این فیلم در 14 آوریل 2023 توسط نتفلیکس منتشر شد. قرار است به عنوان پایان سریال و داستان عمل کند.

 

نقد و بررسی فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die

درآمدی بر داستان فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die

با مرگ پادشاه ادوارد بر اثر بیماری، دانمارکی ها تحت فرمان پادشاه آنلاف به نورثومبریا حمله می کنند و شاهزاده الف وِرد با حمایت الدورمن های وسکس و مزدوران بر تاج و تخت می نشیند و ملکه ادگیفو و شاهزاده ادموند را مجبور می کنند تا برای پناهندگی به اوترد فرار کنند. در ببانبورگ، انگریث، همسر فینان، پیشگویی می کند که “هفت پادشاه باید بمیرند و زنی که دوستش دارید” قبل از اینکه انگلستان متحد شود، در حالی که اوترد، که اکنون یک پیرمرد است، این پیشگویی را رد می کند زیرا او یک پادشاه نیست و همسری ندارد. اوترد دوستانش را جمع می کند تا قبل از قدرت گرفتن الف ورد به آنجا برود برود تا اجازه دهد اتلستان تاج و تخت را بگیرد و پسرش اوزبرت را برای آموزش ادموند بگذارد. اتلستان بسیار مذهبی شده است و لرد اینگلموندر را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده است که از کتاب مقدس برای کمک به دیکته کردن اعمال شاهزاده استفاده می کند.

در آگلسبورگ، اوترد و افرادش به عنوان مزدورانی ظاهر می شوند که به دنبال مبارزه برای الف ورد هستند، اما متوجه می شوند که او قصد دارد اتلستان را به دام بیاندازد. با این حال، اتلستان تله برادرش را پیش بینی می کند و در حالی که اوترد کنترل دروازه های شهر را به دست می گیرد، به اوترد اجازه می دهد تا الف ورد را متقاعد کند که با آرامش تسلیم شود. آتلستان که متقاعد شده است از سوی خدا به عنوان وارث قانونی انتخاب شده است، به جای اینکه اجازه دهد او به تبعید برود، برادرش را با خونسردی می کشد و از مردانش می خواهد که مردان الفورد را سلاخی کنند. اوترد موفق می شود اتلستان را متقاعد کند که برخلاف میل اینگیلموندر کناره گیری کند، اما او تا زمانی که رسما در وینچستر تاجگذاری نکند، حاضر نیست در برابر اتلستان زانو بزند.

 

معرفی شخصیت ها و بازیگران فیلم آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند

در این فیلم، الکساندر دریمون در نقش اوترد از ببانبورگ، هری گیلبی در نقش اتلستان، مارک رولی در نقش فینان، آرناس فداراویسیوس در نقش سیتریک، کاوان کلرکین در نقش پدر پیرلیگ، جیمز نورثکوت در نقش آلدهلم، لوری دیویدسون در نقش اینگیلموندر، الین کسیدی در نقش ادگیفو، راس اندرسون در نقش دومنال، ایلونا چواکووا در نقش اینگریث، جیکوب دادمن در نقش آزبرت، راد هالت در نقش کنستانتین، ایوان هوراکس در نقش الف وارد از وسکس، استفان رودری در نقش هایول، اینگرید گارسیا جانسون در نقش برند، تام کریستین در نقش دانستان، زاک ساتکلیف در نقش ادموند اهل وسکس، نیک ویتمن در نقش ایمون، الکساندرا توث در نقش بانوی در انتظار، پکا استرنگ در نقش آنلاف، اگنس بورن در نقش آسترید، استف برامول در نقش لیدی واسا، جان بیوک در نقش اوین، زولت پال در نقش پادشاه اورکنی، آتیلا آرپا در نقش پادشاه شتلند، لوران وینکلر در نقش کینگ آو من بازی می کنند.

 

روند توسعه و ساخت فیلم آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند

نایجل مارچانت، تهیه کننده، فاش کرد که پس از پخش فصل چهارم The Last Kingdom در آوریل 2020، صحبت ها درباره یک فیلم ادامه داشته است. در اکتبر 2021، قبل از انتشار فصل پنجم آخرین پادشاهی در نتفلیکس در اوایل سال 2022، دنباله طولانی این سریال در MCM Comic-Con لندن توسط دریمون اعلام شد، که به عنوان تهیه کننده اجرایی و همچنین ایفای نقش اوترد در سریال بازی کرد. عنوان هفت پادشاه باید بمیرد، رویدادهای این مجموعه را دنبال می کند که در یک دوره تاریخی حدوداً 45 ساله از سال 866 به بعد با تمرکز بر پادشاهی وسکس و تهاجمات مداوم وایکینگ ها به انگلستان رخ داده است. فیلمنامه Seven Kings Must Die توسط مارتا هیلیر با کارگردانی Ed Bazalgette و تهیه کنندگی Marchant، Gareth Neame و Mat Chaplin نوشته شده است. در کنار دریمون، هیلیر به عنوان تهیه کننده اجرایی نیز فعالیت می کرد. این فیلم توسط Carnival Films تولید و توسط NBC Universal International Distribution در سراسر جهان توزیع شد. فیلمبرداری اصلی در ژانویه 2022 در بوداپست آغاز شد و تا پایان مارس 2022 به پایان رسید.

شخصیت های غایب در فیلم که در خود سریال حضور داشتند و به دلیل اجرای فشرده و تغییر فرمت در این فیلم حضور نداشتند عبارتند از لیدی السویت (الیزا باترورث)، کینگ ادوارد (تیموتی اینس) و لیدی الفوین (فیا سابان)، و فرزندان اوترد، استیورا (روبی هارتلی) و یونگ اوترد (فین الیوت). مارتا هیلیر، فیلمنامه نویس، گفت: «دلخراش بود… زیرا من کاملاً همه آنها را دوست دارم… ما نمی توانستیم به همه شخصیت ها خدمت کنیم… این یک داستان در مورد شخصیت های اصلی تر است».

 

بررسی عملکرد فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die

در وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 10 نقد منتقد با میانگین امتیاز 7.4/10، 90% تایید شده است. متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس 5 بررسی نشان دهنده «بررسی های مختلط یا متوسط» است و امتیاز 45 از 100 را به فیلم اختصاص داده است.

لزلی فلپرین از گاردین گفته که این فیلم “مطابقات زیادی در زمان اکران دارد” اما کارگردان “ادوارد بازالگت” داستان سرایی را به خوبی مدیریت می کند. جو بری در Digital Spy گفته که این فیلم یک “ماجراجویی اکشن با فیلمبرداری زیبا با بازی درخشان نقش اول فیلم از سوی الکساندر دریمون” است. کاترین بری برای Variety از پکا استرنگ در نقش پادشاه جنگجوی دانمارکی آنلاف تمجید کرد در حالی که گفت “احتمالاً این فیلمی نیست که درگیر آن شوید.”

علاقمندان می‌توانند جهت دانلود فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die با زیرنویس فارسی اختصاصی به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید