نقد و بررسی فیلم The Long Game بازی طولانی

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم The Long Game

فیلم بازی طولانی در تگزاس دهه 1950 اتفاق می افتد و داستان جی بی پنیا، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم را روایت می کند که سرپرست دبیرستانی در شهر مرزی دل ریو می شود. هنگامی که جی بی متوجه می شود که گروهی از دانش آموزان مکزیکی آمریکایی در گلف مهارت دارند، اولین تیم گلف مدرسه را تشکیل می دهد تا با باشگاه های کشوری که صاحبش سفید پوستان آن منطقه هستند، رقابت کند. فیلم The Long Game به کارگردانی خولیو کوئینتانا با فیلمنامه ای از خود کوئینتانا، استتسون و پاکو فاریاس، دارای بازیگران با استعدادی از جمله جی هرناندز در نقش جی بی پنا و بازی های برجسته جولیان ورکس در نقش کاپیتان تیم جو تروینو و دنیس کواید در نقش مربی آنها فرانک میچل است. اگرچه کوئینتانا برخی از فیلم های ورزشی الهام بخش را ساخته، اما با جهت گیری ظریف خود که انسانیت را هم در استقامت و هم در اعتراض به نژادپرستی آن زمان می بیند، مرتباً کارهایش را ارتقا می دهد.

 

نقد و بررسی فیلم The Long Game بازی طولانی

درآمدی بر داستان فیلم The Long Game

فیلم بازی طولانی بینندگان را به تگزاس دهه 1950 می برد، زمانی که ممکن است جداسازی نژادها در ایالات متحده پایان یافته باشد اما تبعیض نژادی عمیقاً جا افتاده است. آمریکایی هایی که ریشه مکزیکی دارند، آن دوره را به عنوان دوران قوانین «خوان کرو» می شناسند و در آن زمان با موانعی مانند شهروندان سیاه پوست در دوران جیم کرو در جنوب مواجه بودند. در مقابل این پس زمینه است که کهنه سرباز جنگ، جی بی پنیا به عنوان سرپرست جدید یک دبیرستان، وارد دل ریو می شود. اما JB آرزوهای بزرگتری نسبت به آموزش نسل بعدی دارد. او که یک گلف باز مشتاق است، قصد دارد به یک باشگاه محلی معتبر محلی بپیوندد. با این حال استقبال افراد آنجا نشان می دهد که اعضای مکزیکی هنوز در کشور سفیدپوستان مورد استقبال قرار نمی گیرند. هنگامی که جی بی با گروهی از دانش آموزان مکزیکی آمریکایی مواجه می شود که دارای استعدادهای ذاتی در گلف هستند، فرصتی را پیش روی خود می بیند. این نوجوانان به رهبری جو تروینوی مصمم، با تشکیل اولین تیم گلف سن فیلیپه تحت هدایت جی بی، فرصتی برای تغییر دیدگاه ها را در آغوش می گیرند.

 

نقد و بررسی فیلم The Long Game بازی طولانی

بررسی نقش شخصیت اصلی در فیلم بازی طولانی

بازی جی هرناندز در نقش جی بی پنا در بازی طولانی یکی از مواردی است که برای شما ماندگار خواهد شد. شما واقعاً متوجه درگیری درونی او می شوید، جایی که این مرد در تلاش است تا آینده بهتری را برای دانش آموزانش در مواجهه با نژادپرستی افسارگسیخته ی آمریکایی ها رقم بزند. جی بی از پسرها می خواهد که موفق شوند، اما همچنین بر جذب سیستمی که علیه آنها ساخته شده است، تأکید می کند. صحنه ای وجود دارد که او پس از فروبردن مداوم خشم خود فوران می کند و به همان اندازه که احساسات خام خود را القا می کند، آزار می بیند. شما می دانید که جی بی از کجا می آید، او معتقد است تطابق تنها راه رو به جلو است، اگرچه به معنای انکار بخشی از وجود آنهاست. اما درد و ناامیدی او نیز از بین می رود و نشان می دهد که او چقدر آزار و اذیت را متحمل شده است. هرناندز این لایه ها را استادانه اجرا می کند بدون اینکه جی بی را دوست نداشتنی کند. او باعث می شود استدلال های هر دو طرف مناظره جی بی با ستاره جوان تیمش، جو را ببینید. این تصویر پیچیده ای از مردی است که مجبور شده است بین انجام کار درست در جامعه خود و خواستن مکانی برای تعلق در تنها آمریکایی که او می شناسد، تعادل برقرار کند. جی بی از طریق تبعیض یا خشم با تبعیض مبارزه می کند و هرناندز تضمین می کند که شما این مبارزه مداوم را حس کنید.

 

بررسی جنبه های نژادپرستی در فیلم The Long Game

فیلم بازی طولانی به پاسخِ پرسش های پیچیده ای می پردازد که هنوز در مورد هویت و اینکه چگونه گروه های به حاشیه رانده شده در مواجهه با بی عدالتی که به دنبال پیشرفت هستند، طنین انداز می شوند. این فیلم حول محور اعتقاد جی بی می چرخد که پسرها اگر می خواهند پذیرفته شوند باید کاملاً طبق قوانین گروه غالب «بازی» کنند. او بر تلفیق از طریق چیزهایی مانند لباس، زبان و رفتار تاکید می کند. اما برای برخی از پسران، به ویژه جویِ سرسخت، در برابر مطابقت با انتظارات نژادپرستانه احساس می کند که مقاومت تنها راهی است که روح آنها را نمی شکند. جو با این موضوع مبارزه می کند که آیا پذیرفتن هویت مکزیکی و آمریکایی خود به طور کامل ارزش آزاری را دارد که متحمل می شود یا اینکه ساکت ماندن و اثبات خود در زمین گلف تنها راه رو به جلو است. پویایی او با جی بی نشان می دهد که به ندرت پاسخ آسانی در موقعیت هایی مانند این وجود دارد. هر دو مرد بهترین ها را برای دوستانشان می خواهند و فقط در رویکرد اختلاف نظر دارند.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی بازی طولانی

تأثیر کارگردانی خولیو کوئینتانا از ترنس مالیک در فیلم بازی طولانی مشهود است. زبان شاعرانه تصاویر به اندازه کلماتش سخن می گوید و ظرافت و طعمی غزل گونه را به داستان می دهد. نماهای گسترده از زمین گلف زیبایی طبیعی را در بر می گیرد، در حالی که نماهای نزدیک، انسانیت را در تنگناهای سخت می گذارند. کوئینتانا حقیقت را نه از رویارویی بلکه در مشاهده می بیند. صحنه ها با ریتم زندگی نفس می کشند نه طرح اجباری. جزئیاتی مانند شبنم روی چمن یا حرکت ابرها یک منظره اتمسفریک در تگزاس ایجاد می کند و بینندگان را به آن دوران می کشاند. گرما را حس می کنیم و غبار را درست مثل شخصیت ها می چشیم. کوینتانا از طریق لنز برادرش الکس، شادی و بی عدالتی را با مراقبتی بالانس شده به تصویر می کشد. لحظات سخت هرگز برای درام مورد بهره برداری قرار نمی گیرند، در عوض پیچیدگی درون جامعه را آشکار می کنند. تبادلات سبک تر بین پسرها به جای تسکین صرف، حس واقعی بودن می دهند. پیوند رو به رشد آنها این امید را می پروراند که ناملایمات و سختی ها بیشتر از تفرقه، باعث ایجاد اتحاد می شوند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم The Long Game به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید