نقد و بررسی سریال The Lost Flowers of Alice Hart گل های گمشده آلیس هارت ‏

توسط ErfaNEP

معرفی سریال گل های گمشده آلیس هارت ‏

لازم نیست بدانید که مینی سریال هفت قسمتی Prime Video یعنی سریال گل های گمشده آلیس هارت بر اساس یک کتاب ساخته شده است تا بتوانید آن را از عمق وجودتان حس کنید. این سریال با روایتی که در طول سال ها پراکنده می شود و آسیب های مختلف و غم و اندوه مرتبط با آن ها را به جنبه های شخصیتی پیچیده مرتبط می کند، همان چیزی است که به وضوح به عنوان یک سریال ناب دراماتیک انتظار داریم. به همین دلیل است که رمان هالی رینگلند به همین نام به یک موفقیت بین المللی تبدیل شد و یکی از بهترین بازیگران زن را به کارگردانی گلندین ایوین و اقتباس سارا لمبرت، برای بازی در این سریال جذب شد. به غیر از لهجه ناسازگار استرالیایی، کار سیگورنی ویور در این سریال یکی از بهترین نقش آفرینی های دوران کاری درخشان او است و این بازیگر مشهور با ظرافت و لطافت به نقشی چالش برانگیز پرداخته است. زمان هایی وجود دارد که سرعت سریال گل های گمشده آلیس هارت ممکن است دلسرد کننده باشد، اما ارزش دارد که در مورد قسمت های اولیه آن صبور باشیم، قسمت هایی که زمینه را برای مطالعه فقدان و اشتباهات وحشتناکی که مردم در حفاظت از عزیزانشان مرتکب می شوند، فراهم می کند.

 

درآمدی بر داستان سریال گل های گمشده آلیس هارت

آلیس هارت (آلیلا براون) که در کودکی معرفی می شود، در یک وضعیت تهدید دائمی به دست پدر بدرفتارش، کلم (چارلی ویکرز) زندگی می کند. این دختر، مادرش، اگنس (تیلدا کوبهام-هروی) را می پرستد، کسی که تقریباً به عنوان موجودی افسانه ای در قسمت های اولیه اسیر شوهر بدخلقش شده است. دخترک با خود می گوید: مامان نمیتونه آدم باشه او باید یک پری باشه و بتونه از این وحشت فرار کنه. زمانی که آلیس یک روز در شهر سرگردان می شود، توجه کتابداری به نام سالی (اشر کدی) را به خود جلب می کند و مجموعه ای از وقایع را به راه می افتد که منجر به مرگ اگنس و کلم می شود و آلیس را مجبور می کند تا با مادربزرگش، جون (سیگورنی ویور) در یک مزرعه گل به نام تورنفیلد که در واقع یک پناهگاه زنان است، زندگی کند. در ابتدا آلیس با کسی صحبت نمی کند، اما ساکنان دیگر مزرعه، به ویژه کندی (فرانکی آدامز) و شریک جون، توئیگ (لیا پرسل)، به او کمک می کنند تا از ضایعه ای که دچار آن شده بهبود یابد.

 

نقد و بررسی سریال The Lost Flowers of Alice Hart گل های گمشده آلیس هارت ‏

بررسی شخصیت ها و بازیگران سریال The Lost Flowers of Alice Hart

جون هارت ‏(سیگورنی ویور) به عنوان ‏یک شخصیت جذاب، زنی دور و سرد است که به نظر می رسد از حضور آلیس در اطرافش تقریباً خسته شده باشد، حتی اگر مجبور باشد که با سالی برای حضانت آن کودک دعوا کند. این روایت در نیمه ی فصل به زندگی آلیس در جوانی می پیوندد که اکنون آلیسیا دبنام کری آن نقش را عالی بازی می کند. تصمیم های متعددی که جون در آن جهش زمانی گرفته، به منصه ظهور رسیده و او فکر می کند از آلیس با هزینه ای سنگین محافظت کرده است. در بخش پایانی سریال، جون به یک بیماری مبتلا می شود که در ابتدا فریب به نظر می رسد، اما به ویور اجازه می دهد تا غنی ترین شخصیت دراماتیک حرفه اش را در اختیار داشته باشد، زیرا او با انتخاب هایی که در این نقش انجام داده، با آسیب هایی که او را شکل داده است و کنار می آید و بذر گل های گم شده آلیس را می کارد.

 

نقد و بررسی سریال گل های گمشده آلیس هارت

سریال The Lost Flowers of Alice Hart به وضوح یک ملودرام است و کارگردان ایوین در بهترین قسمتهای این سریال، شخصیت ها و داستان را بر روی طرح های منقلب کننده متمرکز می کند. او نماهایی را که در جزئیات خلاصه می شوند، با تصاویری زیبا از مناظر استرالیا با فیلمبرداری سام چیپلین، که با آهنگی غمناک و مؤثر از هانیا رانی آغشته شده، جایگزین می کند. این یک قطعه فوق العاده خوش ساخت از یک درام برای بزرگسالان است، حتی اگر سرعت آن به طور غیرقابل انکاری در بعضی مواقع کم شود. اما مسلماً این نسخه انباشت شادی های کوچک نمایش را از دست نمی دهد و اینکه چگونه نویسندگان به این بازیگران عالی اجازه می دهند در این نقش ها زندگی کنند، به جای اینکه فقط در کانون توجه قرار بگیرند و از آن خارج شوند، قابل ستایش است. این حس زنده، واقعاً نقش دبنام کری را تثبیت می کند، شخصیتی که بینندگان احساس می کنند تا زمانی که پس از فرارش از تورنفیلد با مرد اشتباهی گیر کرده است، او را کاملاً می شناسند. اپیزود پایانی از طریق فیلمنامه و فلش بک هایش افشاگری های زیادی را به آلیس تحمیل می کند، اما بازیگر جوان هر پاسخی را به عنوان یک حقیقت واقعی به مخاطب ارائه می دهد. او همراه با ویور، سریال را به گونه ای پیش می برند که نمی توان آن را دست کم گرفت و هرگز اجازه نمی دهند نقش های کلیدیشان، سریال گل های گمشده آلیس هارت ‏را چیپ و ارزان نشان دهد. ساکنان تورنفیلد یاد می گیرند که به جای کلمات با گل ها ارتباط برقرار کنند و می توان گفت که نمایش وقتی کمتر با زبان واقعی صحبت می کند، در بهترین حالت خود قرار می گیرد و اجازه می دهد یک نگاه عاطفی یا در آغوش گرفتن صمیمانه همه چیزهایی را که باید گفته شود و همه چیزهایی را که روزی می توان یافت، بیان کند.

 

بررسی سریال The Lost Flowers of Alice Hart‏ ‏از منظر اجتماعی

تماشای سریال گل های گمشده آلیس هارت کار ساده ای نیست. با وجود تصویربرداری زیبا و نقش آفرینی های پرقدرت بازیگران بخصوص سیگورنی ویور، سریال مضامین دل خراشی را مورد توجه قرار می دهد و در عین حال نگاهی به خشونت علیه زنان و کودکان دارد که اغلب به دست مردانی که به آن ها عشق می ورزند انجام می شود. سارا لمبرت، نویسنده سریال، درباره این که چگونه مرز بین به تصویر کشیدن چیزی که برای خیلی ها یک مسئله واقعی است و پرهیز از رویکرد غیر ضروری یا افراطی را طی کرد، می گوید: خیلی به این نکته فکر کردم، بخصوص برای اپیزود اول. وقتی متن را می نوشتیم، ذهنم خیلی درگیر بود و از خودم سؤال می کردم چطور می توانیم آن را طوری که به هیچ عنوان غیر ضروری نباشد، زنده کنیم؟

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال The Lost Flowers of Alice Hart‏ ‏به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید