نقد و بررسی فیلم The Ministry Of Ungentlemanly Warfare وزارت جنگ ناجوانمردانه با بازی هنری کویل

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم The Ministry Of Ungentlemanly Warfare

جدا کردن داستان های واقعی از هالیوود، مثل داستان های تخیلی اش همیشه آسان نیست، اما یکی از ماموریت های جنگ جهانی دوم، شامل ذهنیات کامل گای ریچی شده است. با الهام از کتاب دیمین لوئیس در مورد یک عملیات واقعی از متفقین، فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه، تاریخ را از لنز بازیگوشِ کارگردان گای ریچی می بیند. در بریتانیا در دهه 1940، وینستون چرچیل یک طرح مخاطره آمیز را برای برهم زدن تسلط دریایی آلمان طراحی کرد. با خفه کردن مسیرهای عرضه تدارکات توسط یو-بوت ها، روش های غیرمتعارف در دستور کار قرار می دهد. گاس مارچ فیلیپس با بازی هنری کویل را در این فیلم شاهد خواهید بود که از زندان بیرون آمده تا هولیگان های فوتبال را با یک زوبین روی عرشه جمع کند. هدف آنها خرابکاری محموله در بنادر تحت کنترل فاشیست ها برای محروم کردن زیر مجموعه های دشمن است. این خدمه با قایقرانی در آب های نامطمئن، به شانس، شجاعت و تیرهای واقعی متکی هستند. اما آسیب رساندن به رایش سوم به معنای رقصی نامطمئن در نزدیکی شعله های فاجعه دیپلماتیک است. با مخالفت از همه طرف، آیا حیله و جرات این گلادیاتورها می تواند چیزی بیش از یک زخم به چرچیل هدیه دهد؟ یا این ماجرا محکوم است که به فاجعه در رویاهای بر باد رفته و دردناک ختم شود؟

 

نقد و بررسی فیلم The Ministry Of Ungentlemanly Warfare وزارت جنگ ناجوانمردانه با بازی هنری کویل

درآمدی بر داستان و شخصیت های فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه

به دستور نخست وزیر بریتانیا، وینستون چرچیل، گروهی از جنگجویان برای یک ماموریت مخفی با نهایت درجه خطر و اهمیت تشکیل شده است. زندانی گاس مارچ فیلیپس از زندان آزاد شده تا این گروه ناجوانمرد را به سوی نبرد هدایت کند. او با جذابیت و مهارت خود یک انتخاب طبیعی برای فرماندهی چنین خدمه ای است. در کنار او آندرس لاسن سوئدی قرار دارد. لاسن با عضلاتی به بزرگی عطشش برای نبرد، یک ماشین کشتار تک نفره است. او تیر و کمان را بر هر تفنگ مدرنی ترجیح می دهد و از استفاده از آن ها برای سوراخ کردن نازی ها دریغ نمی کند. اشتیاق و شجاعت او تنها با وفاداری او به مارس فیلیپس مطابقت دارد. تیم آنها توسط متخصصان انواع جنگ و خرابکاری پر شده است. فردی آلوارز یک نابغه تخریب است که از ابداع روش های جدید برای نابودی اهداف آلمانی بسیار خوشحال می شود. کاپیتان هنری، کشتی آنها را با اطمینان از میان دریاهای خائن عبور می دهد و جفری اپل یارد که از شکنجه در زندان نازی ها نجات یافته، حیله گری و بی رحمی را به این گروه اضافه می کند. ماموریت آنها خطرناک است: سفر به پشت خطوط دشمن و قطع یک خط تدارکات حیاتی برای نازی ها. در حال حرکت به سمت سواحل آفریقای اشغالی، آنها قصد دارند یک کشتی باری ایتالیایی را که بارگیری شده، نابود کنند.

 

نقد و بررسی فیلم The Ministry Of Ungentlemanly Warfare وزارت جنگ ناجوانمردانه با بازی هنری کویل

نقد و بررسی فیلم The Ministry Of Ungentlemanly Warfare

گای ریچی مدت هاست که با ژانر اکشن پر زرق و برق و آزاد که توسط شخصیت های جسور خارج از عرف بازی می شوند، کار می کنند و استعداد خود را نیز در این زمینه نشان داده است. فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه نشان دهنده بازگشت گای ریچی به این سبک خاص است که طرفداران فیلم های سبک خودش را جذب کرده است. ریچی با اجازه دادن به روح سرکش این بازیگران به این شخصیت های تاریخی جان می دهد. او فهرستی مقاومت ناپذیر از آدم های رذل را به رهبری گاس مارچ فیلیپس یاغی و سرکش جمع آوری می کند. هنری کویل به طرز لذت بخشی در این نقش بازی می کند و از شانس رها شدن از نقش های خفه کننده ی قبلی اش لذت می برد. آلن ریچسون نیز در نقش لاسن، تیرانداز ماهر از نظر روانی می درخشد. شخصیت های زنده آن ها با دوربین پرانرژی ریچی و موسیقی جز نوسان کریس بنستد برجسته می شوند و بینندگان را دقیقاً در میانه ی آشوبی کمیک قرار می دهند. فیلم حرامزاده های لعنتی تارانتینو به وضوح میراث خود را به این فیلم داده است، از ملاقات نازی ها و مرگ های وحشتناک و دلخراش گرفته تا شکوفایی های کاملاً غیرتاریخی که فقط لذت تماشا را بیشتر می کنند. گای ریچی این ویژگی ها را برای ارائه یک سواری هیجان انگیز و خشن به کار می گیرد و اوج فیلم با وجود پوشیده شدن در سایه، به شکلی کارتونی و رضایت بخش انجام می شود.

 

درخشش هنری کویل و آلن ریچسون در فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه

هنری کویل و آلن ریچسون این تصاویر را با بازی کاریزماتیک خود عرضه می کنند. کویل در نقش گاس مارچ فیلیپس، فرمانده ای خودسر است که میل به دزدی های سبک دارد. او با درخششی سرگرم کننده در چشمان مخاطبان ذوب می شود و همیشه با یک کنایه ی گستاخانه آماده است تا شما را سر ذوق بیاورد. ریچسون به طرز فوق العاده ای نقش لاسن را بازی می کند، انسان غول پیکری که با هر مبارزه با پوزخندی کودکانه روبرو می شود و رفاقت یکپارچه آنها محبوبیت فیلم را تضمین می کند.

 

ایراداتی که می توان به فیلم سینمایی وزارت جنگ ناجوانمردانه گرفت

آخرین فیلم گای ریچی مطمئناً همه ی ملزومات خاص برای محبوبیت را دارد. این فیلم بر اساس وقایع واقعی اما باورنکردنی از جنگ جهانی دوم و بازیگران ستاره ای که کاملاً برای نقش هایشان ساخته شده اندمی تواند شروع یک فرنچایز هیجان انگیز باشد. با این حال، با وجود داستان جذاب و شخصیت های کاریزماتیک، هرگز به طور کامل به روشی که فرد امیدوار است، تکمیل نمی شود. نمی توان منکر ارزش سرگرمی تماشای هنری کویل، آلن ریچسون و دیگران در مقابل لشکر نازی ها شد و فیلم در این لحظات می درخشد و روح جسورانه عواملش را به تصویر می کشد. با این حال، این فیلم در جاهای دیگر گرفتار می شود و زیر بار نمایش بیش از حد اغراق آمیز و داستان های فرعی که مخاطب را درگیر نمی کنند، شتاب خود را از دست می دهد. این مایه شرمساری است، زیرا ساختاری عجیب برای همه هیجانات در این سینمایی وجود دارد اما گاهاً حیف می شود و با تمرکز بیشتر بر ماجراجویی در دریای آزاد به جای سیاست در ساحل، همه چیز می توانست به مراتب روان تر شود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم The Ministry Of Ungentlemanly Warfare به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید