نقد و بررسی سریال The Regime رژیم یا حکومت با حضور کیت وینسلت

توسط Alireza

معرفی، نقد و بررسی سریال The Regime رژیم با حضور کیت وینسلت

در سریال های تلویزیونیِ امروزیِ آمریکا موارد کمی به اندازه فیلمنامه های پر دیالوگ و مملو از توهین، جوک های سخیف و مونولوگ های پژمرده که اصلاً در آنها چیزی چیزی برای ارائه نیست، نگران کننده هستند. اگر شخصیت ها به درستی شکل داده می شدند و دیالوگ هایشان پیشینه، کارکردهای درونی و انگیزه های آنها را آشکار می کرد، خوب بود؛ اما این نگارش به همان اندازه هم در جدیدترین سریال HBO، یعنی سریال رژیم نوشته نشده و حتی بازیگران فوق العاده برجسته و مناسب آن و طراحی هوشمندانه لباس، مو و گریمِ این سریال هم نمی توانند نمایش را نجات دهند.

 

نقد و بررسی سریال The Regime رژیم یا حکومت

درآمدی بر داستان و شخصیت های اصلی سریال رژیم

صدراعظم النا ورنهام، یک مالیخولیایی با مشکلات عاطفی است که حرفه ی خود به عنوان یک پزشک ثروتمند را پشت ‏سر گذاشت تا یک کشور بی نام در اروپای میانه را رهبری کند.‏ النا که از ترس تسلیم شدن به همان بیماری ریوی که پدرش را کشته، سرجوخه هربرت زوبک (ماتیاس شوئنارتس) را که اخیراً به خاطر قتل عام معدنچیان معترض به شرایط بد کاری رسوا شده بود، استخدام می کند تا هر کجا که می رود جلوی او راه برود و هوا را با رطوبت سنج تست کند. هربرت استعداد خود را در طی یک سوءقصد ثابت می کند و به زودی النا کاملاً در معرض اعتقادات هربرت در مورد طب عامیانه و سیاست خارجی انزواطلبانه قرار می گیرد. مشکل این است که هربرت، یک آدم سرسخت که از طبقه کارگر آمده و کودکی آزاردهنده و ناامیدی، او را مستعد پوپولیسم می کند، به شدت به این ایده ها اعتقاد دارد و حتی النا را دوست دارد. تنها چیزی که او واقعاً می خواهد این است که کسی بی سر و صدا به او بگوید که چه کاری انجام دهد تا بتواند آن کار را انجام دهد و اعتبار کار را به دست بیاورد. این یک ترکیب خطرناک قابل پیش بینی است، و هیچ یک از آنها تا زمانی که خیلی دیر نشده، متوجه آن نمی شوند.

 

نقد و بررسی سریال The Regime رژیم یا حکومت

نقد مثبت به سریال The Regime

متریالی که این سریال را شکل داده، ظاهراً از کیفیت بالایی برخوردار است. ویل تریسی، خالق فیلم ‏The ‎Menu‏ و سریال ‏Succession‏ نمایش را خلق کرده است. استفن فریرز یکی از کارگردانان این سریال است. ‏تهیه کنندگان اجرایی آن عبارتند از فرانک ریچ و تریسی سیوارد ( ‏Philomena‏ و ‏Eastern Promise‏). کیت ‏وینسلت بزرگ نیز در نقش صدراعظم النا ورنهام، یک کشور خیالی اروپایی بازی می کند.‏ چند جنبه قابل ستایش نمایشی در این سریال وجود دارد. طراحی لباس الهام گرفته شده توسط Consolata Boyle تا حدودی در تکامل شخصیت النا نقش مهمی را ایفا می کند. کت و دامن و لباس های کاملاً متناسب با رنگ های بارز (سبز، سفید، آبی) در صحنه هایی که به کار می روند، اقتدار النا را تقویت می کنند. سبز زیتونی در صحنه هایی که او در حال مجازات است استفاده می شود. او فقط هنگام بازدید از اتحادیه ای که از اقدامات ضد کارگری اش خشمگین شده است، شلوار می پوشد. در حالی که به آهستگی ناسیونالیسم هربرت را پذیرفته، النا به لباس های دهقانی، آستین های پفی، و بلوزهای گلدوزی شده روی می آورد که بی شباهت به ژست های ناشیانه جمهوری خواهان در آمریکا نیست، یا اینکه چگونه دموکرات ها با پوشیدن پارچه کنته زانو می زنند در حالی که هیچ کاری برای اصلاح سیستم قضایی بیمارگونه آن کشور انجام نمی دهند.

 

جزئیات ظاهری به خوبی در سریال رژیم رعایت شده اند

شاید جزئیات مورد علاقه من در سریال رژیم، جواهرات النا باشند. او در مهمانی ها گوشواره های بزرگ تر و درخشان تری به خود آویزان می کند (مانند بسیاری از خانم ها) و گوشواره های کوچک تر و ظریف تری را با طرح های گل دار برای رویدادهای حمایتی از کشاورزان، انتخاب می کند. اما هنگام رویارویی با یک سیاستمدار آمریکایی، حلقه های طلایی را از نظر جثه و جزئیات با گوشواره های حریف خود انتخاب می کند. سیان گریگز، طراح مو و گریم به همان اندازه شایسته ستایش است. وقتی النا را می بینیم، موهای النا یک شینیون بسیار موج دار است، اما وقتی هربرت را به عنوان محوریت فکری می پذیرد، موهای او به صورت ضخیم بافته شده و دور سرش پیچیده است، یا در حالی که اصلاحات ارضی را ترویج می کند، تنها موهایش را می بافد. من مشکلی با این واقعیت ندارم که موسیقی الکساندر دسپلات شبیه ریمیکس کار او در فیلم هتل بزرگ بوداپست، اثر وس اندرسون است. هر دو داستان در نقاط مشابهی از جهان اتفاق می افتند و موسیقی دسپلات یکی از بهترین هایی است که تا به حال نوشته شده است و خود وینسلت مثل همیشه قابل اعتماد است. او در مصاحبه ها در مورد ساخت لهجه النا صحبت کرده است، اما چیزی که به نظر من جالب تر است، افتادگی لب پایین اوست که در لحظه های بغض و عصبانیت مثل یک کودک نوپا عمیق تر می شود.

 

نقد منفی به سریال The Regime

اما اینجاست که نقد های خوب به این سریال به پایان می رسد. ما هرگز نمی دانیم که آیا النا در انتخاباتی واقعاً منصفانه و آزاد به قدرت رسیده است یا خیر. کابینه ی وزرای او، انگیزه ای جز حفظ ثروت و قدرت خود ندارند. کار دوربین در طول فیلم برداری سریال اصلاً ظریف نیست. استفاده بیش از حد از زوایای هلندی، مضحک بودن دادرسی را بسیار تحت اللفظی تر از آنچه لازم است می کند. در طول مسیر، بخش هایی از دیالوگ ها پراکنده است، از جمله حرف هایشان در مورد اینکه چگونه امپریالیسم در کشورهای کوچک تر، به ویژه آن هایی را که منابع ارزشمندی دارند، آن ها را مجبور می کند بین اتحاد با آمریکا و ناتو یا چین یکی را انتخاب کنند، و اینکه نخبگان اغلب سعی می کنند به نفع اعضای ناامید شده ی این کشور ها عمل کنند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال The Regime با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور و با کیفیت بالا لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید