معرفی و رده بندی فیلم های فرانچایز The Twilight گرگ و میش

توسط Alireza

معرفی و رده بندی فیلم های فرانچایز گرگ و میش

داستان عاشقانه پر سر و صدا بین بلا سوان و ادوارد کالن در اواخر دهه 2000 و اوایل دهه 2010 بر چشم انداز فرهنگ عامه تسلط داشت. بلا و ادوارد با بازی کریستن استوارت (نامزد اسکار آینده) و رابرت پتینسون (بتمن آینده)، مخاطبان سراسر جهان را به عنوان قهرمانان داستانِ مورد انتقاد ناعادلانه قرار گرفته اما غیرقابل مقاومتِ حماسه گرگ و میش مسحور خود کردند. مجموعه فیلم The Twilight Saga بر اساس مجموعه چهار فیلمی استفنی مایر، پنج فیلم تولید کرد که منتقدان و تماشاگران دوست داشتند از آنها متنفر باشند. این مجموعه فیلم دارای برخی از اوج های شگفت انگیز و برخی بدترین صحنه هاست که جایگاه خود را به عنوان یک پدیده واقعی و پیشگام در انفجار دوران بلوغ که در اوایل دهه 2010 هالیوود را تسخیر کرد، تثبیت کرد.

اگر تماشاگران این فیلم ها را برای آنچه هستند بپذیرند، فیلم های گرگ و میش به لطف گفت وگوهای ناخواسته، دنیای عجیب وغریب، و شیمی پر زرق و برق بین بازیگرانش، سرگرمی مناسب و نوستالژیکی ایجاد می کنند. و در حالی که هیچ کس نمی تواند بگوید فیلم های گرگ و میش به خودی خود عالی هستند، برخی از آنها کاملاً ارزشمند و قابل تماشا هستند، در حالی که برخی دیگر کاملاً بی کیفیت هستند.

 

  1. فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 (فیلم پنجم)

معرفی و رده بندی فیلم های فرانچایز The Twilight گرگ و میش

بِلا در فیلم چهارم این مجموعه، پس از تولد دخترش، رنسمی و تولد دوباره خود به عنوان یک خون آشام، شروع به عادت کردن به زندگی جدید خود در کنار کالن ها می کند. با این حال، زمانی که ولتوری ها به اشتباه معتقدند رنسمی یک کودک جاودانه است و تهدید به حمله می کنند، خطر را در کمین می بیند. کالن ها متحدان خود را از سرتاسر جهان جمع می کنند تا آخرین موضع خود را در برابر ولتوری نشان دهند. The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 شامل تمام اکشن هایی است که پیشینیان آن نشان نداده اند و همه این کارها را با یک سکانس جنگی 9 دقیقه ای تخیلی انجام می دهد. چه کسی اهمیت می دهد که واقعاً یک رویا باشد؟ این جالب ترین کاری است که این سری تا به حال انجام داده است، افزایش ریسک با کشتن شخصیت های محبوب و بالا نگه داشتن تنش  کاری است که این گونه فیلم ها باید انجام دهند.

 

  1. فیلم Twilight (فیلم اول)

معرفی و رده بندی فیلم های فرانچایز The Twilight گرگ و میش

فیلم اول گرگ و میش در سال 2008 بینندگان را با داستان عاشقانه بلا سوان و ادوارد کالن آشنا کرد. در این فیلم، بلا در حال رسیدن به شهر سرد و همیشه ابری فورکز واشنگتن است، جایی که به سرعت با ادوارد کالن مرموز و خوش تیپ ارتباط برقرار می کند. او به زودی، او متوجه می شود که ادوارد یک راز خطرناک را پنهان می کند: او واقعاً یک خون آشام است. تاثیر فیلم گرگ و میش بر فرهنگ عامه را نمی توان کتمان کرد. این فیلم یک نسل کامل را تعریف می کرد، اگر نگوییم لزوماً مخرب بود اما اواسط دهه ۲۰۰۰ را به تصویر می کشید و به نوجوانان سراسر جهان چیزی برای وسواس می داد.

 

  1. فیلم The Twilight Saga: New Moon (فیلم دوم)

پس از موفقیت غیرمنتظره فیلم گرگ و میش در سال 2008، طرفداران سینما برای تماشای فصل بعدی داستان بلا به سمت سینماها سرازیر شدند. حماسه گرگ و میش: ماه نو نشان می دهد که بلا در طول جشن تولدش در عمارت کالن ها مورد حمله قرار می گیرد. ادوارد از ترس از دست دادنش، او را ترک می کند و او را به افسردگی عمیق می کشاند و این مسئله بلا را به دوست قدیمی اش، جیکوب نزدیک تر می کند. بلافاصله پس از انتشار و برای چندین سال پس از آن، ماه نو به دلیل ترسیم وضعیت ذهنی شکسته بلا پس از رها شدن توسط ادوارد و آنچه به عنوان ضعف از سوی او تلقی می شد، بی رحمانه مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال، با نگاهی به گذشته، فیلم عملکرد نسبتاً خوبی را نشان می دهد و افسردگی و ترس نوجوانان را به تصویر می کشد.

 

  1. فیلم The Twilight Saga: Eclipse (سوم)

پس از بازگشت ادوارد به فورکز، او و بلا رابطه خود را دوباره احیا می کنند. جیکوبِ حسود اصرار دارد که بلا او را دوست دارد و ممکن است ادعاهای سرسختانه او کاملاً بی اساس نباشد. در همین حال، ویکتوریای شرور در حال جمع آوری ارتشی از خون آشام های تازه متولد شده است تا انتقام مورد انتظار خود را از ادوارد و بلا به خاطر قتل معشوقش، جیمز، بگیرد. حماسه گرگ و میش: خسوف نسبت به پیشینیان خود اکشن بیشتری دارد، اما خیلی جالب نیستند. نبرد نهایی علیه تازه متولد شدگان به طرز ناشیانه ای نشان داده می شود و هیچ حس هیجانی ندارد. برایس دالاس هاوارد (دنیای ژوراسیک) تمام تلاش خود را می کند تا ویکتوریا را به یک شخصیت شرور با ارزش های خاص خودش تبدیل کند، اما عملکرد او نسبت به راشل لوفر کمتر تهدیدآمیز و پر جذبه است.

 

  1. فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 1 (فیلم چهارم)

کاملاً غیرممکن است که باور کنید مردی که فیلم Gods and Monsters را کارگردانی کرده است، پشت فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 1 است ولی با این حال، این حقیقت دارد. در این فیلم بلا و ادوارد بالاخره ازدواج کرده و برای ماه عسل به ریودوژانیرو می روند. با این حال، وقتی بلا از یک نوزاد خون آشام باردار می شود، همه چیز تغییر می کند و زندگی او به خطر می افتد. فیلم Breaking Dawn – Part 1 دارای ویژگی های جالب بسیار کمی است. طرح نه تنها ناجور است، بلکه کند است تا حدی که فیلم به کما می رود. بارداری بلا با وجود بازی چشمگیر کریستن استوارت جالب نیست. فیلم زمان زیادی را صرف هیچ و پوچ می کند و تجربه تماشایی نسبتاً کسل کننده ای را ایجاد می کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید