نقد و بررسی فیلم This Is Me… Now‏ ‏این من هستم… هم اکنون

یک داستان عاشقانه از جنیفر لوپز

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم This Is Me… Now

جنیفر لوپز چندین دهه است که مخاطبان را با استعداد چندوجهی اش، مجذوب خود کرده است، اما این زندگی عاشقانه پر فراز و نشیب اوست که در آخرین پروژه پرشور او مرکز توجه قرار می گیرد. فیلم This Is Me… Now: A Love Story بازگشت پیروزمندانه لوپز به موسیقی پس از هشت سال وقفه را نشان می دهد، آن هم همراه با تصاویری فوق العاده که بر قدرتی دخترانه سوار شده اند. بخشی از این فیلم، زندگی نامه ای است و بخشی از آن فانتزی. این فیلم رشد شخصی لوپز را از دلشکستگی تا عشقِ به خود ترسیم می کند، این فیلم با فرهنگ عامه پورتوریکویی بافته شده و به شدت به طالع بینی متمایل است. با این حال، زیر روکش براق فیلم، پیامی جدی در مورد سفری شفابخش وجود دارد. در حالی که فیلم به شدت بین مناظر رویایی با جلوه های ویژه، تصاویر موزیک ویدیو و جلسات درمانی لوپز با Fat Joe قرار می گیرد، همه اینها شور و هیجانی جذاب به فیلم می دهند. تصاویر موزیکال، جی.لو را در بهترین موقعیت کاریزماتیک خود، با طراحی شیک تولید اما بکربودن از منظر احساسی، به نمایش می گذارند. برای افراد ناآشنا، این فیلم یک کنجکاوی چشمگیر خواهد بود. چه آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، فیلم این من هستم… هم اکنون، یک بیانیه شخصی منحصر به فرد از هنرمندی است که نمی ترسد روح خود را آشکار کند.

 

نقد و بررسی فیلم This Is Me... Now‏ ‏این من هستم... هم اکنون

درآمدی بر داستان فیلم این من هستم… هم اکنون

این رام-کام فانتزی جنیفر لوپز را دنبال می کند که در نقش یک نسخه تخیلی از خودش که تنها با نام «هنرمند» شناخته می شود، بازی می کند. این فیلم، لوپز را با روایت یک داستان عامیانه پورتوریکویی درباره دو عاشق ممنوعه، آلیدا و تارو، تشریح می کند. هنگامی که آنها به طرز غم انگیزی از هم جدا می شوند، خدایان، آلیدا را به یک گل سرخ و تارو را به یک مرغ مگس خوار تبدیل می کنند که قرار است به دنبال عشق گمشده اش بگردد. هنرمند خود را در این داستان می بیند که در حسرت عاشقانه ی افسانه ای خود است. به نظر می رسد که این فانتزی زمانی آشکار می شود که او عاشق یک موتورسوار با خط فکی بسیار آشنا (بن افلک) می شود. اما پس از یک سواری شاد، او در یک تصادف شدید جان خود را از دست می دهد و قلب هنرمند را متلاشی می کند. آنچه در پی می آید یک مارپیچ عاطفی پر هرج و مرج است که به بازگشت های عشقی، ازدواج های ناموفق و در نهایت جلسات گروه درمانی می رسد.

 

نقد و بررسی فیلم This Is Me... Now‏ ‏این من هستم... هم اکنون

تجدید دیدار بن افلک و جنیفر لوپز در فیلم This Is Me… Now

در میان همه ی این اتفاقات، موسیقی استادانه ای وجود دارد که روی آهنگ های آلبوم جدید لوپز تنظیم شده اند. این آهنگ ها ما را از چشم انداز آشفته ذهن هنرمند عبور می دهند، خواه کارخانه استیمپانک با گلبرگ های رز باشد یا یک عمارت شیشه ای که میزبان روابط توهین آمیز اوست. این رقص زیبا نکات برجسته ای را ارائه می دهد، از جمله اشاره ای به گذشته کمدی رمانتیک خود جی لو. شورای زودیاک آسمانی که ستارگانی مانند جین فوندا، کیک پالمر و پست مالون را در بر می گیرد، به لحن دیوانه وار این فیلم اضافه می شوند. این موجودات کیهانی از رشته روابط فاجعه بار هنرمند نگران هستند و به این فکر می کنند که آیا او هرگز یاد خواهد گرفت که خودش را دوست داشته باشد. شوخی های بی اهمیت شورا و طالع نگریِ آنها به لحظات سرگرم کننده ای منجر می شود. هنگامی که هنرمند درد دل خود را از طریق آهنگ، رقص و روانشناسی پردازش می کند، او به کودک درونی خود و شکست های عاشقانه گذشته اش پی می برد. در نقطه اوج فیلم، به نظر می رسد که او به اندازه کافی رشد کرده است که از عشق استقبال کند، زمانی که عشق به شکل بن افلک، دوباره باز می گردد. دیدار مجدد آنها که مدت ها در انتظار آن بودیم خارج از صفحه نمایش باقی می ماند، اما فیلم This Is Me…Now همچنان به عنوان یک افسانه پر هرج و مرج در پایان عاشقانه بنیفر (ترکیب بن و جنیفر) باقی می ماند.

 

نقش موزیک ویدئوهای جنیفر لوپز در فیلم این من هستم… هم اکنون

قلب تپنده این فیلم فانتزی در میان پرده های موسیقیایی نهفته است که از دیستوپیای صنعتی تا پاستیچ کمدی رمانتیک را در بر می گیرند. طراحی شیک تولید این قطعات ما را در چشم انداز آشفته ذهن جنیفر لوپز غرق می کند. در اوپنینگ «قلب ها و گل ها»، لوپز گروهی از کارگران را رهبری می کند که ناامیدانه تلاش می کنند تا یک قلب مکانیکی را دوباره راه اندازی کنند. این یک سکانس کابوس وار است، اما رقص او در حالی که اطراف آن هیولا می چرخد، درخشان است. کمی بعد، در طول سکانس طنز «Can’t Get Enough»، رقصنده هایی که لباس  عروس پوشیده اند، در حالی که لوپز از میان شوهرانش می گذرد، یک رقص پرشور بالیوودی را اجرا می کنند. این درام رمانتیک با بودجه ای بالا و دید ماکسیمالیستی پر زرق و برق از لوپز، با جلوه های بصری فوق العاده، انفجاری بصری ایجاد می کند. استفاده از رنگ های اشباع شده و CGI مخاطب را به درون رویاهای آشفته ذهن قهرمان می کشاند. ما از میان محیط های خیره کننده مانند یک کارخانه قلبی در آینده که توسط کارگرانی با کت و شلوارهای شیک اشباع شده، عبور می کنیم. یک عمارت را می بینیم  که با دیوارهایی که تماماً از شیشه های شکننده ساخته شده است و نمادی قابل توجه برای یک رابطه عاشقانه پرشور است.

 

علاقمندان به جنیفر لوپز نباید این فیلم را از دست بدهند

به عنوان یک پروژه هیجانی و تجربی، فیلم This Is Me…Now: A Love Story در نهایت به لطف تمایل لوپز برای به نمایش گذاشتن استعداد و زخم های درونی اش آن هم بدون غرور، اوج می گیرد. اگر ساختار نامرتب فیلم همه چیز را کنار هم نگه نمی دارد، در عوض کاریزمای جدی او شکاف ها را پر می کند. این فیلم برای طرفداران لوپز همراه با یک فانتزی پست مدرن، خیره کننده و الهام بخش خواهد کربودد. طرفداران اصلی ممکن است گیج شوند. اما هنوز هم برای چنین نمایش جاه طلبانه و خاصی او را تشویق خواهند کرد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید