نقد و بررسی سریال Tokyo Vice فساد توکیو

توسط Alireza

معرفی سریال Tokyo Vice فساد توکیو

این درام جنایی پر از تعلیق و با ظرافت، ساخته شده تا روی صفحه تلویزیون بدرخشد. داستان آن بر اساس خاطرات جیک آدلشتاین در سال 2009، یعنی توکیو وایس: گزارشگر آمریکایی در حوزه پلیس ژاپن، در ابتدا در سال 2013 به عنوان فیلمی برای بازی دنیل رادکلیف معرفی شده بود. اما این مجموعه تلویزیونی هشت قسمتی توسط نمایشنامه و فیلمنامه نویس مطرح جی.تی راجرز، پرداخته و با بازیگری انسل الگورت (بازیگر داستان وست ساید و بیبی درایور)  یک پایان خوش برای مسیر طولانی این پروژه رقم زده است. بازیگری که در این سریال فوق العاده است.

 

نقد و بررسی سریال Tokyo Vice فساد توکیو

خلاصه داستان سریال توکیو وایس

نزدیک به دو سال از نمایش Tokyo Vice می گذرد،  سریالی که در آن مایکل مان (کارگردان قسمت اول) (کارگردان Thief، مخمصه و اخیراً «فراری»)  ما را با وسواس های یک مرد تنها آشنا کرد. نقش اصلی به عنوان تنها کارمند خارجی بزرگترین روزنامه توکیو، جیک ادلشتاین (آنسل الگورت)  -روزنامه نگار واقعی و تهیه کننده اجرایی سریال، که بر اساس خاطرات او به همین نام استوار است – مانند یک وصله ناجور برجسته بود. او همچنین به عنوان یک حماسه سرا عمل کرد و بینندگان آمریکایی را در دنیای زیرزمینی ژاپن در آغاز هزاره راهنمایی کرد. جیک از طریق شراکت غیررسمی با هیروتو کاتاگیری (کن واتانابه)  پلیسی که با یاکوزاها مبارزه نمی کند و به حفظ تعادل بین گروه های رقیبشان کمک می کند، به تحقیق درباره جنایات سازمان یافته می پردازد. سامانتا (راشل کلر) مبلغ مذهبی مورمون که مرتد شده بود، هدفی مشابه جیک داشت، اما به عنوان راهنمای هاستس بار.

 

نقد و بررسی سریال Tokyo Vice فساد توکیو

Tokyo Vice به تحقیقات دنیای جرم و جنایت خود، حال و هوای مایکل مان را می دهد

مایکل مان تبهر خود را به جی.تی راجرز قرض داده تا یک سریال نئو نوآر جذاب با اقتباس از خاطرات جیک ادلشتاین با انسل الگورت به عنوان گزارشگر آمریکایی در دنیای زیرزمینی اواخر دهه 90 ژاپن به تصویر کشیده شود.

شاید یکی از عادی ترین توسعه های عصر پرستیژ تلویزیون باشد که مایکل مان را در یک سریال نئونوآر بی نظیر پیدا کنیم. اما خالق Tokyo Vice یعنی راجرز مشارکت مان را به جای یک امر اجتناب ناپذیر به عنوان یک شانس خوب توصیف می کند، فیلمساز تنها پس از اینکه Destin Daniel Cretton مجبور شد از برنامه های خود برای هدایت قسمت اول انصراف دهد، برای کارگردانی قسمت اول و به عنوان تهیه کننده اجرایی قرارداد امضا کرده است. با این حال، با مجموعه ای از پلیس های سیگاری شیک پوش و جنایتکارانی که برای تسلط و ایجاد اتحاد در دنیایی با نور نئون شبانه با هم رقابت می کنند، نمایش دقیقاً در قلمرویی که مان با دو سریال پیشگامانه اش Miami Vice وCrime  ساخته شده بود، تداوم پیدا می کند. این سریال که از خاطرات جیک ادلشتاین در سال 2009 درباره تجربیات او به عنوان یک روزنامه نگار آمریکایی در مورد جنایات ژاپن اقتباس شده است، چیزهای زیادی با آن پیشینیان به اشتراک می گذارد، حتی اگر محیط و آداب و رسوم مورد بررسی، کمی ناآشنا باشد.

 

نقد و بررسی سریال Tokyo Vice فساد توکیو

نقد و بررسی سریال توکیو وایس

اپیزود اول به کارگردانی Mann با کارآیی سریع و بی رحمانه، یادآوری قوی از نقاط قوت فیلمساز در سرعت و جمع بندی است. تصویر غوطه ور شدن یک خبرنگار جوان گرسنه در آب های پر از خیانت در اواخر دهه 90 توکیو، همچنین وضوح و اطمینان داستان سرایی او را نشان می دهد – ویژگی هایی که در جدیدترین فیلم هایش «کلاه سیاه» (2014) و در همکاری قبلی اش با HBO درام فاجعه بار اسب دوانی شانس (12-2011) کمتر دیده می شوند. این به لطف مهارت مان است که نقاط ضعف در مواد، موانعی نیستند که می توانستند باشند.

 

بررسی خط داستانی سریال فساد توکیو

بارزترین ویژگی سریال، خود شخصیت اصلی است. انسل الگورت با اطمینانی پسرانه نقش جیک را بازی می کند که اگرچه نقش اصلی او در Baby Driver یک مزیت به حساب میامد، اما در اینجا می تواند سخت تر و دلخراش تر باشد. اگرچه مونتاژ اولیه تلاش های جیک را برای همرنگ شدن با فرهنگ جدید – تدریس در کلاس زبان انگلیسی، مطالعه آیکیدو، صحبت کردن کردن به زبان ژاپنی روان با صاحبان رستوران ها مانند یک فرد معمولی – را به تصویر می کشد اما این خارجی در نهایت تفاوت چندانی با صف طولانی مداخله گران سرسخت هالیوودی ندارد. در نتیجه، زمانی که جیک در آزمون ورودی قبول می شود و اولین خبرنگار خارجی در روزنامه معتبر شهر، میچو شیمبون، می شود، آن را باور می کنید. در آنجا، برخی از کارکنان به طور مداوم و تحقیرآمیز از او با عنوان “موساد” صدا می زنند، زیرا او یهودی است و مظنون به جاسوسی اسرائیل… یا شاید هم فقط یک “گایجین  یا خارجی” است.

خط داستانی مرکزی با یک آمریکایی جاه طلب همراه می شود که مصمم است جایگاه خود را در یک محل کار کاملاً منظم که در آن همه چیز به شدت کنترل می شود، از لباس پوشیدن گرفته تا قالب مقالات و رابطه های سازمانی تا اداره پلیس، پیدا کند. اما هنگامی که جیک کار بر روی پلیس را آغاز می کند، شروع به زیر سوال بردن نسخه های رسمی وقایع و به ویژه میزان قتلی که گفته می شود وجود ندارد، می کند. او تحقیقات مستقلی را آغاز می کند، ابتکاری که مافوقش با آن مخالفت می کند. او که دلسرد نشده، رابطه ای را با میاموتو (هیدئاکی ایتو) کارآگاه دنبال می کند و متعاقبا با کاتاگیری ملاقات می کند. کاتاگیری کهنه کار که با جریان های ناپایدار شهر آشناست، سعی می کند صلح را بین باند چیهارا-کای قدرتمند و رقیب تهاجمی آن، توزاوا، حفظ کند. از آنجایی که هیچ امکانی برای از بین بردن باندهای عمیقاً ریشه دار وجود ندارد، هدف او جلوگیری از درگیری بین قبیله ها و به حداقل رساندن خونریزی است.

 

بررسی عملکرد سریال Tokyo Vice

در بازبینی جمعی منتقدان وبگاه راتن تومیتوز، این مجموعه بر اساس ۶۱ بررسی، امتیاز تأییدی ۸۵٪ با میانگین نمرهٔ ۷٫۶/۱۰ را دریافت کرده است. اجماع منتقدان این وب سایت می گوید: «شخصیت اصلی فساد توکیو کم جذاب ترین عنصر آن است، اما دسیسه دنیای جنایتکاران ژاپن و واقعی بودن فضای آن، یک تکه اغواکننده از نئو-نوآر ایجاد می کند». متاکریتیک که از رای گیری میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس ۲۷ منتقد، امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را به این مجموعه داده است که نشان دهنده «بررسی های عموماً مطلوب» است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Tokyo Vice به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید