نقد و بررسی سریال Trying تلاش

معرفی سریال Trying

مجموعه Trying از Apple TV+‎ سریال Catastrophe آمازون را به یاد می آورد، سریال دیگری درباره دو نفر که بلوغ و زندگی خود را به دلیل تصورهای کودکی، دوباره ارزیابی می کنند. با این حال، در حالی که آن سریال درباره یک بارداری غیرمنتظره بود، این یکی درباره تمام درون نگری ها و در نتیجه ترسی است که آنها در تلاششان برای گرفتن فرزندخوانده دارند. برای نیکی (استر اسمیت) و جیسون (راف اسپال) کاغذبازی آزاردهنده است و هر قسمت به طرز عاقلانه ای از این روند ساخته می شود تا چیزی دوست داشتنی در مورد پیوند و پیشرفت آنها نشان دهد. از همان ابتدا، اسمیت و اسپال به عنوان زوجی که می خواهند ریشه دار به نظر بیایند، با دیگران معاشرت می کنند و در طول این فرآیند، شما را به زندگی خود می کشانند و ارتباط برنده ای را ارائه می نمایند. آنها در مورد تمایل به گرفتن فرزندخوانده در زمانی که این کار تنها گزینه آنها باشد، جدی هستند، اما ناشیانه بودن طبیعی آنها مانع از انجام این کار می شود و این سریال با نمایش یک اعتدال خوب به همراه حس شوخ طبعی، مورد خوبی برای گرفتن آرامش است.

 

بررسی داستان سریال تلاش

این سریال درباره نیکی و جیسون، زوجی است که واقعاً می خواهند پدر و مادر شوند، اما برای بچه دار شدن مشکل دارند. برای بچه دار شدن آنها تصمیم به فرزندخواندگی می گیرند، اما با لیست کاملی از چالش ها و شگفتی های جدید که با فرآیند فرزندخواندگی همراه است، مواجه می شوند. سریال تلاش در نیمه اول فصل اول، تمرکز زیادی روی زوج اصلی خود دارد و به نظر می رسد که این یک موضوع کلیدی است. این سریال همیشه خنده دار نیست، مخصوصاً زمانی که برخی از دیالوگهای آن ضربدری ساخته شده و قابل پیش بینی باشد، اما این طنز، غالباً در مورد شخصیت های خارج از موقعیت صدق می کند، طنزی که که حتی بیشتر به آنچه که جیسون و نیکی دارند، روح می بخشد. سریال تلاش که توسط اندی ولتون ساخته شده، یک سبک را در سرتاسر خود حفظ می کند و توسط آهنگ های پاپ فولک و پرهیز از هر گونه درام بزرگی هدایت می شود. این سریال در عوض بیشتر در مورد چیزهای کوچکی است که در درون قسمت هایش به وجود می آید، زیرا رابطه دو شخصیت اصلی ثابت شده است اما اکنون آنها باید بیشتر روی خودشان کار کنند. این سریال سپس طنز خود را از لحظات ناخوشایند طبیعی بیرون می کشد و آنها را در یک فرآیند دلهره آور به عنوان افرادی شرور اما دوست داشتنی در می آورد.

 

بررسی شخصیت های سریال Trying

این نمایش به ناامنی های شخصی آنها می پردازد، مثلاً نیکی با سطح تحصیلات خود به عنوان فردی که هرگز از دانشگاه فارغ التحصیل نشده است. او به عنوان یک کارمند رسیدگی به مشتری برای خدمات کرایه ماشین کار می کند و ذکر شغلش باعث شرمساری او در هنگام شرکت در یک پیک نیک با سایر والدین احتمالی در قسمت سوم می شود. شیوه تلاش او برای رفع این مشکل، با ثبت نام هر دوی آنها در یک سخنرانی فلسفی که حتی دانش آموزان فوق لیسانس هم با آن دچار مشکل هستند، شیرین و آشکار است و نشان می دهد که او می خواهد کسی باشد، موردی که لزوماً برای مادربودن ملزوم نیست. لذت سریال تلاش در این است که ذره ذره، این زوج ببینند که به اندازه کافی خوب هستند، آن هم نه فقط به عنوان والدین بالقوه. این سریال گاهی اوقات این مورد را در قسمت های کامل به پایانی مؤثر و جذاب می رساند، مانند قسمت چهارم. هنگامی که آنها باید زندگی خود را به یک نفر از آژانس ارائه دهند، سعی می کنند زندگی خود را به گونه ای بسازند که نیست و با اهداف صریح تلاش می کنند که بیشتر از خانواده های طبقه متوسط به نظر برسند. به عنوان مثال عکس قاب شده شان را در حال نوشیدن بر می دارند و یک عکس خسته کننده از یک قایق قرار می دهند. این کار به نحوی دلخراش است، اما روشی است که سریال تلاش، غالباً با آن طنز ایجاد می کند و این روش تا حد زیادی جوابگو بوده است.

 

زوج اصلی سریال تلاش به عنوان الگویی برای زوج های نوشکفته

زوج های واقعاً خوشبخت برخی از بزرگترین ترفندهای جادویی تلویزیون هستند. بنابراین اغلب، افرادی که در یک رابطه رضایت بخش هستند، به عنوان الگوهایی ساده برای زوج های دیگر که در یک حلقه ناکارآمد گرفتار شده اند، استفاده می شوند. در مواقع دیگر، شادی این زوج ها معادل روایی آب نبات پنبه ای است، کالری های خالی که برای ایجاد آرامش طراحی شده اند. همه این ها باعث می شود که سریال Trying‏ خیلی بیشتر به یک دستاورد تبدیل شود. این سریال کمدی از Apple TV+ که سه فصل دارد، حول محور نیکی (استر اسمیت) و جیسون (راف اسپال)، دو ساکن کامدن در یک سفر طولانی برای اضافه کردن یک عضو به خانواده خود می چرخد. وقایع فصل اول در نهایت شاهد تایید آن ها توسط هیئت پذیرش شد و اکنون مرحله بعدی این روند آغاز می شود. البته، نیکی و جیسون هنوز 100 درصد به مهارت های بالقوه فرزندپروری خود مطمئن نیستند. به این ترتیب، در میان تعداد انگشت شماری دیگر، سریال تلاش همچنان به عنوان یک داستان از رابطه غافلگیرکننده که اتفاقاً پوشش بیرونی بسیار شیرین تر و شوخی دارد، خود را تثبیت می کند. سریال تلاش بیشتر قدرت خود را از این واقعیت می گیرد که در تردیدهای کوچک مختلف آنها در مورد آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، به نظر می رسد که واقعاً نیکی و جیسون به طور ایده آل با هم همخوانی دارند. دلیلش این نیست که هر دوی آنها پرتوهای همیشگی خورشید هستند؛ جیسون مطمئناً لحظاتی پر از تنبلی و شکست دارد، در حالی که خوش بینی همیشگی نیکی گاهی اوقات به همان اندازه که یک مرهم است، کار را سخت می کند. با این حال، تا زمانی که این مرحله از مجموعه به پایان رسیده است، اندی ولتون، نویسنده و خالق سریال، چنان با ریتم عواملش هماهنگ شده است که در این سریال، حتی یک بحث ساده در مورد زیتون نیز می تواند عمیق شود.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی