نقد و بررسی سریال Under the Bridge زیر پل

معرفی سریال Under the Bridge

وقتی رینا ویرک 14 ساله در یک شب از نوامبر سال 1997 پس از شرکت در یک مهمانی در نزدیکی پل بدنام کریگ فلاور ویکتوریا ناپدید می شود، هیچ کس متوجه این کشف تلخ نمی شود که این واقعه به زودی جامعه کوچک آنجا را به هم می ریزد. رینا که یک نوجوان محبوب بوده و سعی می کرده خود را با گروهی به رهبری ژوزفین فریبنده هماهنگ کند که مشتاق رهایی از انتظارات خانواده سنتی اش بودند. اما پس از بیرون رانده شدن از حلقه درونی ژوزفین، آن شب سرنوشت ساز با تراژدی غیرقابل وصفی برای او به پایان می رسد. ویکتوریا در اواخر دهه 1990 شهری زیبا بوده که در انتهای جنوبی جزیره ونکوور با خط ساحلی خوش منظره و ‏جنگل های سرسبزش قرار داشته، اما در زیر زیبایی، تنش های فراوانی در میان جوانان سرکش جامعه بالا گرفته ‏بوده است.‏ با گسترش شهر، گروه هایی از نوجوانان ناراضی در سایه ها ظاهر شده بوند. بسیاری از آن ها از خانه های درهم شکسته یا نوانخانه آمده و بدون حمایت رها شده  بوده اند. آن ها دسته های منسجمی را برای بقا تشکیل دادند، اما بیگانگی آنها بیشتر شده تا اینکه برخی به تقلید از فرهنگ گنگستری شهری به عنوان یک خروجی روی آوردند و مواد مخدر و جرم و جنایت با شروع ناامیدی پا گرفته بوده است.

 

درآمدی بر داستان سریال Under the Bridge

ناپدید شدن رینا ویرک در سال 1997 در ابتدا به عنوان یک نوجوان سرکش دیگر تلقی شده. اما والدین فداکار او بر این باور بودند که یک جای کار می لنگد و یکی از افسران به نام کم بنتلند، نگرانی آنها را جدی می گیرد. هنگامی که آنها به طور جدی شروع به بررسی می کنند، شکاف هایی در نمای جامعه ظاهر می شود. در پشت درهای بسته، مشکلات بزرگسالان در حالی که کودکان به طرز غم انگیزی از شکاف ها جا می افتادند، روشن می شوند. به نظر می رسد که این شهر «ایده آل» اسرار تاریکی دارد و جوانان فراموش شده اش آماده انفجار هستند. مینی سریال تاریک ‏Under the Bridge، رویدادهای نگران کننده ای را که از طریق فلش بک هایی که ساعات ‏پایانی رینا را در کنار هم قرار می گیرد، آشکار می کند. همچنین به دنبال تحقیقات خستگی ناپذیر افسر کم ‏بنتلند و روزنامه نگار ربکا گادفری است تا عاملان جنایت را به دست عدالت بسپارند. این سریال که بر اساس ‏کتاب غیرداستانی گادفری در مورد جنایت وحشتناکی که بریتیش کلمبیا را در برگرفت، نوری را به زیر پوستِ ‏قلدری نوجوانان، تنش های نژادی و شکست های سیستمی می تاباند که باعث تشدید چنین خشونت هایی ‏شده اند.‏

 

نقد و بررسی سریال زیر پل

کارگردانی کوین شفرد در سریال Under the Bridge بر همدلی بیش از استثمار تأکید دارد. اگرچه نمایش یک جنایت هولناک را به تصویر می کشد، اما از نمایش خشونت های بی مورد اجتناب می کند. ما در مورد سرنوشت رینا از طریق فلش بک های متفکرانه می آموزیم که او را به عنوان یک نوجوان پیچیده، نه فقط یک قربانی، نگاه کنیم. شفرد دنیای رینا را با تفاوت های ظریف می سازد. فلش بک ها مبارزات او را به عنوان یک انسان زاده شده در یک اقلیت مذهبی و تلاش های نادرست او برای یافتن مقبولیت نشان می دهد. ما اشتیاق رینا برای دوستی را احساس می کنیم و در عین حال انتخاب های ناقص او را نیز درک می کنیم. با شناخت کامل او به عنوان یک فرد، از دست دادن غم انگیز او بیشتر دلخراش است. شفرد تصویرهای غنی مشابهی را از گروهی با استعداد به دست می آورد. وریتیکا گوپتا با گرمایش، ناامنی و انعطاف پذیری رینا را آغشته می کند. کلویی گیدری به عنوان رهبر گروه ژوزفین، نمای سختی دارد و در عین حال آسیب پذیری زیر آن را آشکار می کند. رایلی کیو برای ربکا روزنامه نگار همدلی و خوداندیشی به ارمغان می آورد، در حالی که لیلی گلدستون در نقش افسر کم، شخصیتی فولادین و دلسوزی را به ارمغان می آورد. گلادستون به ویژه نقشش را به شخصیتی می رساند که در تقسیم بندی های اجتماعی حرکت می کند. اگرچه افسر کم به عدالت متعهد است، اما محدودیت های آن و نقش خود را در سیستم های معیوب تشخیص می دهد. تحقیقات دلسوزانه و در عین حال متناقض او گوینده احساس سریال است.

 

نقد داستان سریال زیر پل از منظر روانشناسی اجتماعی

سریال زیر پل داستان سختی را روایت می کند که در خاطر شما می ماند. خاطره رینا ویرک را از طریق فلش بک هایی که باعث می شود بپذیریم او یک نوجوان واقعی است، گرامی می دارد و مانند همه ما برای یافتن تعلق تلاش می کند. حتی در هنگام مرگ، رینا چیزی بیش از یک قربانی بی نام و نشان است، ما رویاها، نقص ها و لحظات انسانی او را می بینیم که زندگی او را غم انگیز می کند. این سریال همچنین برای نوجوانان پیچیده درگیر همدلی به ارمغان می آورد. ما می بینیم که چگونه محیط ها و سختی ها می توانند ذهن های جوان را به روش های نگران کننده سوق دهند، اگرچه هیچ بهانه ای ارائه نمی دهند و از طریق شخصیت کم و ربکا، دشواری مواجهه با حقایق سخت در مورد مردم و جامعه به تصویر کشیده می شود. در حالی که سریال Under the Bridge بی عیب و نقص نیست، تلاشی جدی برای اجرای عدالت در مورد یک داستان واقعی، برانگیختن تفکر در مورد موضوعاتی که امروزه هنوز مرتبط هستند و شروع بحث های مهم است. برای کسانی که به داستان های اجتماعی یا داستان های جنایی واقعی که با دقت گفته می شوند، توجه به چالش هایی که جوامع و افراد با آن روبرو هستند، ارزش تماشا کردن را دارد، همانطور که در زندگی کوتاه اما تأثیرگذار این دختر دیده می شود. خاطرات رینا در داستان او زنده می ماند و این نمایش کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که او به عنوان یک شخص واقعی به یاد آورده شود.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی