نقد و بررسی سریال Will Trent ویل ترنت

توسط Alireza

معرفی سریال ویل ترنت

سریال Will Trent یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی شغلی پلیسی آمریکایی است که بر اساس مجموعه رمان های ویل ترنت اثر کارین اسلاتر ساخته شده است. این سریال در تاریخ 3 ژانویه 2023 از شبکه ABC پخش شده است. رامون رودریگز در نقش ویل ترنت، اریکا کریستنسن در نقش آنجی پولاسکی، ایانتا ریچاردسون در نقش فیث میچل، جیک مک لافلین در نقش مایکل اورموود، سونیا سون در نقش آماندا واگنر، جنیفر موریسون در نقش ابیگیل بنتلی کامپانو و مارک پل گوسلار در نقش پل کامپانو در این سریال بازی می کنند.

 

نقد و بررسی سریال Will Trent ویل ترنت

خلاصه داستان سریال Will Trent

ویل ترنت که در کودکی توسط والدینش رها شده بوده، مجبور شد در یتیم خانه آتلانتا بزرگ شود که تأثیری ماندگار بر او داشته است. با وجود نارساخوانی، او بزرگ شده و به یک مامور ویژه در اداره تحقیقات جورجیا (GBI) تبدیل شده است. ترنت به جزئیات مشاهده ای توجه دارد و این باعث شده تا او به عنوان نماینده GBI با بالاترین میزان ترخیص پرونده تبدیل شود. این امر باعث ایجاد خصومت در برخی از همکاران او و همچنین افسران اداره پلیس آتلانتا (APD) شده است – که به دلیل اشتراک APD و GBI در یک ساختمان اداری این رابطه پیچیده شده است – زیرا به ترنت یک پرونده فساد پلیس اختصاص داده شده بوده و حل آن منجر به دستگیری چندین APDمأمور شده. افسر ارشد او در GBI آماندا واگنر است که به یکی از افسران ناراضی APD، فیث میچل، وضعیت موقت GBI را به عنوان پارتنر ترنت اختصاص می دهد. او با دوست دوران کودکی اش از سیستم یتیم خانه، کارآگاه جنایی APD، آنجی پولاسکی، که با کارآگاه مایکل اورموود کار می کند، رابطه دارد. پرونده های ترنت و پولاسکی گاهی با هم تداخل پیدا می کنند و این دو و پارتنرهایشان را در تماس مداوم قرار می دهند.

 

نقد و بررسی سریال Will Trent ویل ترنت

توسعه و ساخت سریال Will Trent

در فوریه 2022، ABC سفارش پایلوت برای سریال ویل ترنت، بر اساس مجموعه رمان «ویل ترنت» کارین اسلاتر را داد. لیز هلدنز و دانیل تامسن به عنوان نویسنده و تهیه کنندگان اجرایی انتخاب شدند و Slaughter برای تولید اجرایی در نظر گرفته شد. در آگوست 2022، ABC این سریال را برای فصول میانی 2022–23 سفارش داد. این سریال در تاریخ 3 ژانویه 2023 از شبکه ABC پخش شد. رامون رودریگز برای نقش اصلی در آوریل 2022 انتخاب شد و اریکا کریستنسن در نقش آنجی پولاسکی بازی کرد. در ماه می 2022، ایانتا ریچاردسون برای نقش فیت، جیک مک لافلین در نقش مایکل و سونجا سون در نقش آماندا انتخاب شدند. تولید این سریال در 10 اکتبر 2022 آغاز شد و در 20 فوریه 2023 به پایان رسید.

 

بررسی عملکرد سریال ویلترنت

وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes، بر اساس 7 نقد منتقد، 86٪ امتیاز تایید با میانگین امتیاز 6/10 را گزارش کرد. متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس 6 منتقد، امتیاز 70 از 100 را به این سریال اختصاص داده است که نشان دهنده «بررسی های عموماً مطلوب» است. دانیل فینبرگ، از هالیوود ریپورتر، نوشت که “به سرعت به عنوان یک رویه پخش تلویزیونی بالاتر از حد متوسط ظاهر می شود. مکس گائو به این سریال نمره B- داد و بیان کرد که “این سریال از بینندگانی استقبال می کند که هرگز منبع را نخوانده اند، اما این خطر را دارد که طرفداران قدیمی کتاب های اسلتر را از خود دور کند.

 

نقد و بررسی سریال ویل ترنت

اسرار دو قسمت اول ویل ترنت واقعاً به خوبی با هم ارتباط ندارند. رمز و رازی پیچیده در مورد نوجوان ربوده شده وجود دارد که قطعا استعداد موریسون در نقش مهمان را هدر می دهد. اما در هر اپیزود، پرونده‌ای نیز در مورد پولاسکی وجود دارد، ابتدا در مأموریت مخفیانه اش و سپس در قسمت دوم در موقعیت جدیدش به عنوان کارآگاه جنایی، همراه با دت. مایکل اورموود (جیک مک لافلین) که به نظر می رسد با او نیز سابقه ای برای خود دارد. اسرار در هر پرونده نسبتاً ساده هستند و بیشتر برای آشنا کردن ما با شخصیت ها و تاریخچه آنها طراحی شده اند تا اینکه به تنهایی واقعاً جذاب باشند.

اگر این هدف لیز هلدنز و دانیل تی تامسن است، که نمایش را از مجموعه رمان توسعه دادند ،برای ما خوب است. شخصیت ترنت در دو قسمت اول به خوبی تثبیت شده است، از جمله ناتوانی او در خواندن و تربیت خشنش. این او را بسیار عمیق تر از ویژگی هایی که در اولین لحظات نمایش نشان می دهد، می کند. طرز لباس پوشیدن او، دستمالی که با خود حمل می کند، این واقعیت که هیچ یادداشتی نمی نویسد، همه در دو قسمت اول به خوبی توضیح داده شده اند و با ادامه سریال، تصویر رودریگز از او باید لایه لایه تر شود.

تنها چیزی که ما دوست داریم از رودریگز ببینیم این است که او به معنای واقعی کلمه لحن ترنت را می گیرد: در دو قسمت اول، زمانی وجود داشت که او روی لهجه جناب زاده های جنوبی بسیار غلیظ صحبت می کرد و موارد دیگری وجود داشت که آن لهجه را به کار نمی برد. او فقط شبیه خودش است. ما همچنین به اندازه کافی پس زمینه های این گروه کوچک را به دست می آوریم که مجذوب این موضوع شویم که شخصیت های آن ها قرار است به کجا بروند. کریستنسن به ویژه در نقش پولاسکی خیلی خوب است، او رابطه اش با ویل را برای ادامه زندگی اش مضر می داند، اما آنها همچنین پیوندی دارند که افراد زیادی نمی توانند آن را به اشتراک بگذارند. اما ما همچنین از عملکرد ظریف او لذت می بریم، چیزی که اغلب در فیلم های شغلی مانند این کم است.به دلیل رشد شگفت آور شخصیت ها در دو قسمت اول، ما خوشحال خواهیم شد که ترنت، پولاسکی و شرکت را از طریق اسرار متوسط مختلف دنبال کنیم، درست مانند زمانی که سریال Monk یا Elementary را تماشا کرده ایم.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Will Trent به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید