نقد و بررسی سریال کره ای Welcome to Samdalri سامدالری خوش آمدید

توسط Alireza

معرفی سریال Welcome to Samdalri

سریال به سامدالری خوش آمدید (웰컴투 삼달리) سریالی ساخته کشور کره جنوبی است که از تاریخ 2 دسامبر 2023 تا 21 ژانویه 2024 هر هفته در روز های شنبه و یکشنبه از شبکه JTBC پخش شده است.

نقد و بررسی سریال کره ای Welcome to Samdalri سامدالری خوش آمدید

خلاصه سریال کره ای Welcome to Samdalri

داستان این سریال درباره دختری به نام چو یونگ پیل است. مادر چو در شغل غواصی مشغول به کار بود که روزی به دلیل پیشبینی نادرست آب و هوا و متلاطم بودن دریا جان خود را از دست می‌دهد. این اتفاق باعث می‌شود که یونگ پیل یک هدف برای آینده زندگی خود انتخاب کند. فعالیت به عنوان یک متخصص آب و هوا. وظیفه اون این بود که در جزیزه سامدالری اطلاعات هواشناسی را مشاهده و بررسی کنید و آن‌ها را گزارش کند. هدف او از انتخاب این شغل این بود که با گزارش منظم و با دقت وضعیت آب و هوا نگذارد تا حوادثی مانند مرگ مادرش دوباره تکرار شود. همچنین اون با انتخاب این شغل و ساکن شدن در محل تولد خود قصد داشت تا از بزرگان جزیره هم نگهداری کند. یونگ پیل به خاطر اخلاق خود در کار به عنوان یک فرد دردسرساز و سرسخت شناخته می‌شد. زیرا از مخالفت با هیچ یک از مسئولان خود ترسی نداشت و در صورت مشاهده اطلاعات غلط در آب و هوا به شدت مقابل آن ایستادگی می‌کرد و از انتشار آن جلوگیری می‌کرد.

چو سام دال هم مانند چو یونگ پیل فردی بود که در جزیره بزرگ شده و زندگی می‌کرده است. این دو باهم در این جزیره بزرگ شده بودند و از دوران کودکی دوستان صمیمی هم به شمار می‌آمدند. ولی چو سام دال بر خلاف چو یونگ پیل علاقه‌ای به ماندن در جزیره نداشت و برعکس همیشه سعی در خارج شدن از آن داشت. در نهایت اون موفق می‌شود تا به سئول نقل مکان کند و در آنجا نام خود را به چو یون هی تغییر می‌هد و به شغل عکاسی مشغول می‌شود. اون با سال‌ها تلاش در این کار در نهایت توانست به اوج موفقیت خود در این حرفه دست یابد ولی درست هنگامی که می‌توانست نتیجه زحمات خود را ببینند زندگی‌اش به هم می‌ریزد و مجبور می‌شود تا به محل تولد خود برگردد و زندگی‌اش را از نو شروع کند.

با اینکه در دوران کودکی و نوجوانی یونگ پیل و سام دال دوستان صمیمی یکدیگر بوده‌اند، پس از ترک جزیره توسط سام دال این رابطه صمیمانه هم فراموش می‌شود. ولی پس از بازگشت سام دال به جزیره و ملاقات دوباره اون با یونگ پیل آن دو دوباره باهم روابط دوستانه‌ای برقرار می‌کنند. کم کم سام دال متوجه می‌شود که به یونگ پیل علاقه‌مند شده است و از این پس آن دو وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شوند.

 

نقد و بررسی سریال کره ای Welcome to Samdalri سامدالری خوش آمدید

درباره سریال کره ای به سامدالری خوش آمدید

این سریال به کارگردانی چا یونگ هون و نویسندگی کوون هی جو ساخته شده است و در تاریخ 2 دسامبر 2023 در شبکه‌های تلویزیونی کره پخش شد. در ابتدا این سریال در شبکه JTBC پخش شد و در ادامه برای تلویزیون کره در شبکه TVING و برای مشاهده در دیگر نقاط جهان در نتفلیکس به نمایش در آمد. به عنوان شخصیت‌های اصلی سریال Welcome to Samdalri در 19 ژوئن 2023، جی چانگ ووک و شین هی سان برای حضور در این سریال تایید شدند. کیم می کیونگ، سئو هیون چول، یو اوه سونگ، کانگ یانگ سوک، لی جائه وون، بائه میونگ جین، شین دونگ می، یانگ کیونگ وون، کانگ می-نا، کیم مین چول، لی ته هیونگ، بک هیون جو، کیم می هوا، یون جین سونگ، کیم دو یون و کانگ گیل وو دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

نظر بینندگان و منتقدان درباره سریال کره ای Welcome to Samdalri

این سریال با درخشش خود موفق به کسب امتیاز 8.1/10 در سایت IMDB از بینندگان و امتیاز 8.6/10 در سایت MyDramaList و امتیاز 92/100 در سایت AsianWiki را از بینندگان دریافت نماید.  همچنین در سایت RottenTomatoes بینندگان در مجموع امتیاز 4/5 را به این سریال داده‌ند. تا کنون قسمت‌های دوازدهم و سیزدهم این سریال بیشترین امتیاز را در بین کل قسمت‌ها با امتیاز 9.3 توانسته‌اند کسب کنند.

عمکلرد سریال به سامدالری خوش آمدید

این سریال‌ کره‌ای به عنوان یکی از بهترین درام‌های منتشر شده اخیر شناخته می‌شود. علاوه بر محتوای عاشقانه سریال که محور اصلی داستان است، چیزهای دیگری مانند خانواده، دوستان و اجتماع نیز جز عناصر داستان این سریال به حساب می‌آیند. داستان این سریال داستانی بسیار شاداب و تاثیرگذار است که بینندگان از تماشای آن لذت برده و از تماشای آن خوشحال می‌شود. نمایش زندگی افرادی در یک جزیره  که سبک زندگی مخصوص به خود را دارند و روایت داستانی درباره زندگی آن‌ها برای بینندگان رضایت بخش بوده است.

 

اطلاعاتی درباره لوکیشن سریال Welcome to Samdalri

پخش این سریال کره‌ای باعث شد تا جزیره ججو که لوکیشن اصلی این سریال است بسیار در رسانه‌ها شناخته شود. این جزیره در کره جنوبی واقع شده است و از آن به عنوان یک مکان توریستی برای صنعت گردشگری کشور استفاده می‌شود. سالانه بسیاری از گردشگران از این جزیره زیبا دیدن می‌کنند. طبیعت سرسبز و بکر، آتشفشان، سواحل زیبا و پاک و غارهای شگفت‌انگیز از د‌یدنی‌های این جزیره توریستی به حساب می‌آید. نکته قابل توجهی که درباره این جزیره و سریال Welcome to Samdalri وجود دارد نسلی از مردمان این جزیره هستند که به عنوان “زنان دریا” شناخته می‌شوند. این افراد آخرین نسل بازمانده از غواصان Haenyo هستند. زنانی شجاع و با شهامت که از گذشته به کار غواصی بدون نیاز به لوازمی مانند کپسول اکسیژن مشغول بوده‌آند. این افراد تا اعماق 20 متری دریا رفته و انواع محصولات دریایی را جمع آوری می‌کنند. حلزون دریایی ،خیار دریایی ،جوجه تیغی دریایی ،صدف ،خرچنگ ، ماهی مرکب و … از أنواع این محصولات هستند. داستان این سریال کره‌ای هم از مادر شخصیت اصلی آن که جزئی از این غواصان بوده است و جان خود را از دست می‌‌دهد نشات می‌گیرد. بسیاری از بینندگان با تماشای این سریال کره‌ای اقدام به سفر به این جزیره کرده‌اند تا از نزدیک زیبایی‌های این جزیره را مشاهده کنند و از آن لذت ببرند. پخش این سریال تاثیر بسزایی در صنعت گردشگری کره داشته است.

در آخر اگر به تماشای سریال‌های درام و عاشقانه با فضایی بسیار شاد و آرام علاقه‌مند هستید این سریال می‌تواند رضایت شما را به همراه داشته باشد.

برای دانلود سریال Welcome to Samdalri می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید