نقد و بررسی سریال True Detective‎ کاراگاه واقعی

توسط Alireza

معرفی سریال True Detective‎

دو کارآگاه شکنجه شده. یک معمای قتل عجیب و غریب با بویی از حضور یک فرقه. فیلمبرداری تماشایی و حتی نقش آفرینی های بهتر. اینها سنگ محک هایی هستند که فرانچایز True Detective اصلی را به یک رویداد فرهنگی رادیکال برای HBO و خبرهای خوب تبدیل کردند! و حالا همه آنها برای فصل چهارم سریال یعنی True Detective: Night Country بازگشته اند. Nic Pizzolatto، شورانر اصلی True Detective با نویسنده مکزیکی Issa Lopez جایگزین شده است، کسی که یک معمای قتل دقیق خلق کرده که به عنوان نگاتیو عکس سریال اصلی دوچندان شدت می یابد. در حالی که سری اصلی Pizzolatto است برای پادشاه زردش مردانه، متورم و تذهیب شده با رنگ های خردلی بود، فصل 4 True Detective مادرانه، منجمد و در برابر تاریکی آبی شب قطبی قرار دارد. اگرچه در کل، آنچه که فصل جدید را الزام آور می کند شباهت آن به دیگر سریال اعتیاد آور HBO، Mare of Easttown است. این یک معمای قتل است که در یک جامعه جزیره ای اتفاق می افتد و تنها توسط یک زن میانسال آشفته و شریک جوانترش می تواند شکسته شود.

نقد و بررسی سریال True Detective‎ کاراگاه واقعی

طرح داستان سریال کارآگاه واقعی فصل 4

کارآگاه واقعی فصل 4 – که رسماً به عنوان کارآگاه واقعی: کشور شب شناخته می شود تا آن را از نسخه پیزولاتو از این فرانچایز متمایز کند – در منطقه دورافتاده انیس، آلاسکا اتفاق می افتد. شب قطبی بر شهر فرود آمده است و منطقه را تا بهار در ظلماتی نا آرام فرو می برد. به نظر می رسد که اوضاع در حال تطبیق با تحرکات کریسمس در جریان است که اتفاقی عجیب می افتد: همه دانشمندان مستقر در ایستگاه مرموز تسالال ظاهراً مثل بخار ناپدید می شوند. وقتی رئیس پلیس محلی لیز دانورز (جودی فاستر) متوجه یک زبان بریده می شود، همه چیز عجیب تر می شود. این شواهد وحشتناک به نحوی دانشمندان را به یک پرونده قتل باز مرتبط می کند که سال هاست اوانجلین ناوارو (کالی ریس) سرباز ایالت آلاسکا را درگیر کرده است.

 

نقد و بررسی سریال True Detective‎ کاراگاه واقعی

بررسی روند ساخت فصل چهارم سریال کارآگاه واقعی

در مارس 2022، گزارش شد که True Detective: Night Country در حال توسعه است، ایسا لوپز یک اپیزود آزمایشی را می نویسد و بری جنکینز به عنوان تهیه کننده اجرایی عمل می کند. اگر HBO پروژه را پیش می برد، لوپز کارگردانی آزمایشی را نیز بر عهده خواهد داشت. گزارش شده بود که جودی فاستر در نقش اصلی برای فصل چهارم بازی خواهد کرد. این فصل در آلاسکا می گذرد و کارآگاهان لیز دانورز (فاستر) و اوانجلین ناوارو را دنبال می کند که در حال بررسی ناپدید شدن هشت مرد از یک ایستگاه تحقیقاتی هستند. در ژوئن 2022، HBO رسماً به سریال چراغ سبز داد و کالی ریس برای نقش اصلی اوانجلین ناوارو انتخاب شد. این فصل در ایسلند با بودجه تخمینی 60 میلیون دلار فیلمبرداری شد. در سپتامبر 2022، جان هاکس، کریستوفر اکلستون، فیونا شاو، فین بنت و آنا لمبه به بازیگران پیوستند. اضافه شدن بازیگران بیشتر در اکتبر 2022 اعلام شد، از جمله آکا نیویانا، ایزابلا استار لابلانک و جوئل دی. مونتگراند. داستان آن برای اولین بار توسط پیزولاتو نوشته نشده است، او وظیفه اصلی نویسندگی و اجرای نمایش را به لوپز واگذار کرد. HBO در 8 نوامبر 2022 تایید کرد که تولید فصل چهارم آغاز شده است. تهیه کننده ماری جو وینکلر و نویسنده و کارگردان ایسا لوپز هر دو اعلام کردند که فیلمبرداری آن آغاز شده است. فصل چهارم در اوایل آوریل 2023 به پایان رسید. این فصل در 14 ژانویه 2024 پخش شد. و از انیمه لیست قابل دانلود است.

 

خانم ایسا لوپز، نویسنده و کارگردانی الهام بخش

هر شش قسمت True Detective: Night Country به قلم (یا نگارش اشتراکی) و کارگردانی ایسا لوپز است. اگرچه او یک نویسنده و کارگردان فوق العاده در زادگاهش مکزیک است، کار لوپز ممکن است برای بینندگان انگلیسی زبان آمریکایی الهام بخش شود. لوپز نه تنها فیلمنامه هایی را ساخته است که بدون زحمت امور جادویی و دنیوی را در هم می پیچد، بلکه می تواند اسرار بزرگ سریال را به طرز ماهرانه ای در هم بپیچد و تنها عمدی ترین پایان ها را به جا بگذارد. در واقع، او راه های خلاقانه بی پایانی برای استفاده از روشنایی شدید یک فانوس یا درخشش نورهای چشمک زن برای قاب بندی واضح بازیگرانش پیدا می کند.

 

نقد و بررسی فصل چهارم سریال True Detective

جودی فاستر در نقش لیز دانورز خیره کننده است، یک کارآگاه باهوش که با انسان های دیگر وحشتناک است. به نظر می رسد او از ایجاد شکاف بین شاگرد جوان مشتاق خود پیتر پریور (فین بنت) و خانواده اش لذت می برد، در حالی که دختر ناتنی نوجوان مشکل دار خود لیا (ایزابلا لبلانک) را نادیده می گیرد اما دانورز در کارش بسیار خوب است، به حدی که شریک سابقش – اوانجلین ناوارو – با اکراه می خواهد او را ترغیب کند تا به حل پرونده ناتمام وحشتناکش کمک کند. ناوارو مانند دانورز زنی است که به دلیل فرار از مشکلات خود، خود را در کارهای کثیف اجرای قانون غوطه ور می کند. یک خواهر کوچکتر محبوب دارد که با بیماری روانی و رویاهای مردگان دست و پنجه نرم می کند. بوکسور حرفه ای کالی ریس، نسبتاً تازه وارد بازیگری شده است، زیرا اولین بار در سال 2021 در Catch the Fair One نامزد دریافت جایزه Independent Spirit شد، اما او بیش از حد در برابر جودی فاستر بزرگ ایستادگی می کند. در واقع، ریس بسیار عالی است، ناوارو قلب و روح واقعی اوست. هر کسی که حتی کوچکترین آگاهی از میزان جرم و جنایت داشته باشد می داند که زنان بومی بیشتر از هر قوم دیگری قربانی جنایات خشونت آمیز می شوند. True Detective: Night Country از هر دوی این روندهای بیمارگونه آگاه است. نمایش در نهایت خواستار عدالت برای شخصیت های بومی خود است و از ناوارو قهرمان اصلی خود برای این امر استفاده می کند. فصل چهارم سریال کارآگاه واقعی، True Detective: Night Country هرگز به نت های نوآر معروف فصل های پیزولاتو معروف نبوده است، اما جالب و سرگرم کننده است. فاستر فوق العاده است، ریس یک مکاشفه محسوب می شود و لوپز یک نویسنده در حال ظهور. این یک سریال تاریک و پرپیچ و خم است.

علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال True Detective به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای این سریال بدون سانسور با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید